Christiaan - E39 - 525 TDS Touring

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
cdebruijn

Christiaan - E39 - 525 TDS Touring

Bericht door cdebruijn » 13 okt 2015, 14:07

Beste BMW fans, rijders, liefhebbers,

ik ben Christiaan de Bruijn, woonachtig in het pittoreske Oud-Beijerland en ben sinds afgelopen weekend de troste eigenaar van een E39, 525 TDS Touring uit het jaar 1997.

Na jaren lang een lease auto te hebben gereden, en daarvoor ook diverse automerken privé te hebben gereden, ben ik dan eindelijk in een auto terecht gekomen waar ik eigenlijk altijd al een zwak voor heb gehad, namelijk de E39.
Waarom een E39 aangeschaft? Ik heb besloten voor een andere werkgever te gaan werken waar voorlopig even geen lease auto bij zit.

Na meerdere (hoofdzakelijk) BMW's te hebben getest in de afgelopen weken, is onderstaand mijn nieuwe "kind" geworden daar ik bij deze het beste gevoel had, mede vanwege het feit dat zo goed als de gehele onderhoudshistorie aanwezig is! (door de dealer afgestempelde onderhoudsboekjes)

Afbeelding

Afbeelding

Het betreft hier een E39 525 TDS uit 1997 welke in 2011 vanuit Duitsland is geïmporteerd.
Zwart lederen bekleding, elektrische stoelverstelling met geheugen, stoelverwarming, automaat, glazen schuif/kantel dak, 19" 275 achter/245 voor, origineel xenon etc.

Vanzelfsprekend heeft de auto in de loop der jaren wel wat "gebruikers-wonden" opgelopen die ik in de komende tijd wil gaan oplappen. (denk aan; parkeerdeukjes, een in mindere staat verkerende achterklep, her en der wat krasjes etc.)
Belangrijkste voor mij is dat de techniek in orde is, en dat de auto niet snot-rot is.
Gelukkig is de auto met verse APK geleverd en incl. nieuwe banden (weer een zorg minder met zulke bandenmaten :) )

Zoals velen waarschijnlijk heb ik genoeg plannen met de auto, maar eerst maar eens genieten en de hoognodige zaken in orde maken.

Kleine greep uit mijn auto historie:

* Ik rij nu nog een zwarte New Mini Clubman (nieuw geleverd gekregen op 01-10-2013) met compleet JCW pakket interieur en exterieur (t/m 31-10-2014). Vanaf 01-11 beginnen bij de nieuwe baas, dus moet ik de Mini inleveren.
* A3 Sportback 2009
* Golf 5
* Jetta 3
* Golf 1 (hobby auto voor erbij)
* Kever (opgeknapt en direct doorverkocht)
* Kever (nog aan het opknappen)
* Scirocco II GTX
* Subaru Impreza GT Turbo
* .....

Naast fervent auto rijder, rij ik ook graag motor, en na 3 Yamaha's te hebben gereden in de afgelopen jaren, heb ik sinds vorig jaar een Aprillia Tuono in de garage staan waar ik HEEL veel plezier op heb! 2 cilinder met 1 bonk temperament!

Wie weet komen we elkaar nog wel eens ergens tegen!
Hoop via het forum de nodige info op te doen, mede vanwege het feit dat ik nog echt een groentje ben in de BMW wereld!

Gr.
Christiaan

mieske90
BimmerPortal Team

Re: Christiaan - E39 - 525 TDS Touring

Bericht door mieske90 » 13 okt 2015, 14:32

Welkom Christiaan,

Goed om te horen dat de auto in goede handen terecht is gekomen.
Een echte auto liefhebber dus.

Je zult hier genoeg informatie vinden over je E39.

als je iets zoekt kun je het beste de zoekfunctie rechtsboven gebruiken.
als er vragen zijn over het forum neem gerust contact met een van ons, wij helpen uw graag.

vele veilige en probleemloze kilometers toegewenst
veel plezier op het forum, hopelijk zien we jou en je E39 een keer op één van onze meetings/events.
dus hou onze meeting topics goed in de gate voor de gezelligste meetings en events :driving:

volgende evenement:
25 oktober 5-serie meeting
1 november winterwielen meet & greet
Afbeelding
Volgende evenement:

Arnaud ten Heuw

Bericht door Arnaud ten Heuw » 13 okt 2015, 15:40

Welkom!
Mooie voorsteltopic en ook erg mooie auto. De kleur groen in combinatie met velgen staat hem goed. :)
- Daihatsu Sirion 2 sport (verkocht)
- BMW 116 EDE (verkocht)
- BMW X1 28i Xdrive (Huidig)
Showroom

Bart70
Contacteer:

Bericht door Bart70 » 14 okt 2015, 07:32

Welkom hier Christiaan !

Yesssssss, weer een 5 serie er bij hier :gekdoen: 5 serie rules ;)

Mooi voorsteltopic en mooie wagen, zo te lezen idd een echte liefhebber :duim:

Je gaat een hoop plezier beleven met je "kindje" denk ik :)

Tevens nodig ik je bij deze meteen maar even uit voor de eerste 5 serie meeting op 25 oktober aanstaande, je bent van harte welkom ! Zie dit topic voor meer info en eventueel aanmelden :duim:

Maak ook gerust een showroom aan voor je wagen, altijd leuk voor jezelf en voor anderen ;)

Verder wens ik je natuurlijk vele veilige en probleemloze kilometers toe en hopelijk binnenkort tot ziens :duim:

p.s. ik heb je topictitel even aangevuld voor het overzicht hier

cdebruijn

Bericht door cdebruijn » 15 okt 2015, 09:15

dank allen, voor het warme welkom!

25-10 zit ik op de Ring (niet met de BMW trouwens) dus kan helaas niet bij de meeting zijn!

Ben me nu her en der aan het inlezen in de BMW materie, en een beetje aan het kijken waar de onderdelen en upgrades te verkrijgen zijn.
Een achterklep vinden in de juiste kleur is zoeken naar een speld in een hooiberg volgens mij :)

Er staat wel het nodige op MP aan onderdelen, dus ben wel voornemens om via MP in ieder geval een setje winterwielen/banden te scoren en een setje witte knippers, want dat is iets wat ik echt geen gezicht vind, die oranje "puisten"

Bart70
Contacteer:

Bericht door Bart70 » 15 okt 2015, 09:17

Dat zal heel lastig worden idd !

Jammer van de 25e, aanstaande zondag is er ook nog iets interessants :devil:

Kijk maar even hier

cdebruijn

Bericht door cdebruijn » 15 okt 2015, 09:28

dan maar eens verdiepen in goede spuiters hier in de omgeving!
Andere achterklep is nog wel te vinden en dan maar nieuw laten spuiten.

Ook komende zondag ben ik helaas "bezet", maar dan vanwege familie aangelegenheden....

Bart70
Contacteer:

Bericht door Bart70 » 15 okt 2015, 09:56

Zou ik idd doen, is makkelijker ;)

cdebruijn

Bericht door cdebruijn » 15 okt 2015, 10:01

zelf nog tips Bart? vwb onderdelen, onderhoud, spuiters etc.

Zie dat je uit Bodegraven komt wat niet zo gek bij mij vandaan is....

Bart70
Contacteer:

Bericht door Bart70 » 15 okt 2015, 14:06

Qua spuiten ga ik altijd naar Zaal in Bodegraven, goede service en betaalbaar. Hoogenboom schijnt erg goed te zijn, maar duur.

Wat betreft je achterklep zou ik Ebay kijken en D-Parts. Je kan ook een aanvraag plaatsen op de onderdelenlijn maar ik denk niet dat daar wat vanaf komt, maar niet geschoten is altijd mis :duim:

En anders de verkoopsites op FB

cdebruijn

Bericht door cdebruijn » 15 okt 2015, 14:49

Top, dankjewel!

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”