328i startproblemen

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Poilens coupe

328i startproblemen

Bericht door Poilens coupe » 27 jul 2015, 13:29

Hallo allemaal,

Zaterdagavond wilde ik een rondje gaan rijden, maar de auto startte niet. Hij leek aan het begin wel aan te slaan. Startmotor ging wel rond. Ik dacht meteen aan de benzinepomp. Gisteren weer proberen te starten, maar lukte weer niet. Toen de afdekkap van de benzinepomp onder de achterbank losgehaald en aan een maatje van me gevraagd om de auto te starten. De pomp maakte geluid en de auto startte meteen. Wilde meteen ff een rondje gaan rijden. Na 200 meter de auto aan de kant gezet en voor ongeveer 10 minuten stationair laten draaien. Toen ik weg wilde rijden viel de auto weer uit. Als ik het contact aanzet hoor ik de pomp onder de achterbank soms wel en soms niet aanslaan. Als ik de pomp uit de tank haal en het contact aanzet pompt hij gewoon (2x getest, broek vies).

Ik vraag me af of het aan de benzine pomp onder de achterbank ligt. Slaat deze altijd aan als het contact aan gaat of slaat deze alleen aan als hij druk moet opbouwen? Het lijkt mij dat zo'n pomp stuk is of niet, en niet de ene keer wel aanslaat en de andere keer niet. Verder heb ik de benzinefilter al een tijd niet vervangen, dus dit ga ik ook maar eens doen. Iemand een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?

Alvast bedankt!
Paul

BMWf20 2.0d

Re: 328i startproblemen

Bericht door BMWf20 2.0d » 28 jul 2015, 04:12

Meet de bedrading van de pomp eens door, goeie kans dat er ergens wat schort.
Is de bedrading goed, kun je dat iig uitsluiten.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”