kunnen de Angel Eyes wel of niet permanent branden???

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Panzertand

kunnen de Angel Eyes wel of niet permanent branden???

Bericht door Panzertand » 08 jul 2015, 14:46

Hallo allemaal,

vooropgesteld ja ik heb gezocht en dat maakt ook het probleem... Ik vind tegenstrijdige info en kom er niet meer uit.
Ik heb een BMW e91 318i (LCI model van 2009). Ik heb via iDrive de dagrijverlichting aangezet en de verlichting schakelaar in de automatische stand A gezet. (tikje naar links van het midden..)
De Angel Eyes willen echter niet continu branden terwijl dit volgens mij bij het LCI model wel de bedoeling is op deze manier, tenminste dat is wat ik steeds terug lees in de diverse fora.
De Angel Eyes gaan nu alleen even aan bij het ontgrendelen en afsluiten van de auto en doven na een paar seconden dan weer. De "dagrijverlichting" bestaat bij mij uit de volledige dim verlichting zonder de angel eyes.
Nu ben ik zelfs bij de dealer geweest en de monteur gaf daar aan op basis van vergelijking met zijn eigen E90 van het gelijke jaar dat dit zo hoort. Ik zou echter graag de Angel Eyes permanent aanzetten als dat kan.

Kan iemand mij het sluitende antwoord geven, of beter nog een advies hoe ik het daadwerkelijk moet regelen als het kan. Zou heel fijn zijn. Een goede link zou al helpen. ik zie door de bomen het bos niet meer, en zonder verlichting gaat dat niet veel beter worden :P

Source

Re: kunnen de Angel Eyes wel of niet permanent branden???

Bericht door Source » 08 jul 2015, 15:58

Je bent een belangrijk regeltje vergeten uit de regelementen die je hebt geaccepteerd namelijk jezelf voorstellen.

Je wilt dus de angel eyes als drl?
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||

Panzertand

Bericht door Panzertand » 09 jul 2015, 13:28

Hallo Source,

het voorstellen heb ik inmiddels gecorrigeerd:-)

Inderdaad, ik zou graag de Angel Eyes als DRL gebruiken en voor wat ik er van kan vinden zou dit na de facelift ook moeten kunnen, maar zoals gezegd zijn de berichten nogal verschillend tot ronduit tegenstrijdig.

Source

Bericht door Source » 09 jul 2015, 18:17

Is gewoon mogelijk. Dit moet gecodeert worden.
Zie dit codeurs topic: http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic. ... 99&t=35299

Jiro_2012
Contacteer:

Bericht door Jiro_2012 » 10 jul 2015, 09:20

OOfffff je draaid de lichtknop naar rechts. Dan blijven alleen de ringen ook branden ;)

Source

Bericht door Source » 10 jul 2015, 23:17

Dat is ook een optie en kost je niks :)

Panzertand

Bericht door Panzertand » 26 sep 2015, 08:46

Hoi jiro en source, dat dacht ik ook na het lezen van de gebruiksaanwijzing en ik heb het zowel in het menu (dlr "on") als ook de licht schakelaar (helemaal naar links) ingesteld maar helaas, geen angel eyes. Ben ik naar de dealer gegaan en die zegt dat dit model (2009 lci E91) dat helemaal niet heeft. Nu ben ik vrij eigenwijs en ik denk dat de dealer er naast zit. Zou raar zijn als dat wel in de gebruiksaanwijzing staat maar niet mogelijk zou zijn. Mijn angel eyes branden dus alleen als ik de auto op slot zet of open maak voor de duur van een 40 seconden (zoals ingesteld voor de "follow me home" verlichting.
Zou het zo simpel kunnen zijn dat de lampjes gewoon kapot zijn?

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E90 / E91 / E92 / E93) Techniek”