Niels en wellicht een BMW

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
Nielsow

Niels en wellicht een BMW

Bericht door Nielsow » 29 jun 2015, 11:00

Beste forumleden,

Omdat ik nieuw ben op het forum, wil ik me graag even voorstellen. Ik ben Niels Willemsen en woon in Den Haag.
Mijn interesse is altijd uitgegaan naar BMW al heb ik er helaas nooit 1 gehad. Mijn voorkeur gaat uit naar een mooie E46 vanaf 2001/2002. Nu krijg ik van veel mensen te horen dat BMW duur is en dan met name het onderhoud. Kunnen jullie dat bevestigen? Ik ben iemand die zijn auto keurig onderhoud en er niet op wil besparen. Leeglopen op een auto is ook niet wat ik wil.

Hebben jullie nog tips in de zoektocht naar een mooie E46? Is kilometerstand belangrijker of leeftijd en onderhoud? Is bijvoorbeeld een BMW (benzine) met 225000 kilometer ''op?''

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen?

Groeten,

Niels

Bart70
Contacteer:

Re: Niels en wellicht een BMW

Bericht door Bart70 » 29 jun 2015, 15:17

Welkom hier Niels !

Een BMW duur, tja, als je pecht hebt wel, als je een goed onderhouden wagen vind en dit bij houdt is het in mijn ogen geen dure wagen, maar je kunt het slecht treffen natuurlijk.

Zelf heb ik geen ervaring met de E46, maar de tips zullen hier wel voorbij komen. Lees ook het subforum van de E46 even door, dan kom je ook al een hoop te weten :duim:

Mocht je vragen hebben over het forum, en/of hulp hierbij nodig hebben, stuur dan even een pm naar een van de moderators, we zullen je dan zo spoedig mogelijk proberen te helpen.

Verder wens ik je veel succes met je keuzes :duim:

BMWf20 2.0d

Bericht door BMWf20 2.0d » 29 jun 2015, 18:09

Of een blok op is hangt van het onderhoud/gedrag van de vorige eigenaren af.
Ik heb auto's gezien(geen BMW overigens), en 1 gehad :( , die voor de 100:000 al "op" waren, allemaal dankzij knurften van eerdere eigenaren.

Je kunt mijns inziens beter iets meer uitgeven aan een, bewezen, goed onderhouden/bereden auto dan aan een op het eerste oog goedkopere.
Goedkoop is op den duur toch vaak duurkoop ivm reparaties.

Na een paar te hebben gezien/bereden pik je de goede er vanzelf wel uit, is mijn ervaring, niet meteen voor de eerste de beste gaan, er zijn meer vissen in de vijver.
Suc6 met zoeken.

ferdinandvisch
Contacteer:

Bericht door ferdinandvisch » 29 jun 2015, 21:46

Hallo Niels,

BMW rijden is niet duur zolang je maar preventief onderhoudt pleegt. Veel onderdelen zijn ook wel tweedehands te krijgen. Rij niet door totdat het piepje, kraakje of het getril tot grote schade lijdt. Stel een vraag op het forum en los het direct op, dat maakt BMW rijden best te doen ;)

Wanneer is het blok op? Tja als de vorige eigenaar(en) hem mishandeld hebben.
Welkom trouwens :D
The Duck

birdy325ci

Bericht door birdy325ci » 02 jul 2015, 20:41

hallo niels,

Ik kan bevestigen wat de voorgaande forumleden gezegd hebben. Onderhoud een bmw goed, en je kan er heel lang plezier van hebben. op zich zijn het heel degelijke auto's van een denk ik, bovengemiddelde bouwkwaliteit. Ik heb zelf een 325 ci met inmiddels 252000 km op de teller. Hij rijdt werkelijk nog als nieuw en de motor loopt als een naaimachine. Ik rijd hem wel altijd rustig warm, de eerste 10 minuten niet vol gas geven.... het is wel het behoud van de motor. Verder zijn het wel gevoelige motoren, dwz gebruik wel altijd de voorgeschreven olie e.d. Ik heb de auto gekocht toen hij 3 jaar oud was met 120000 op de teller......veel snelwegkilometers dus, maar dat is juist niet erg. Liever een auto met meer km's erop dan een met weinig die alleen maar korte ritjes heeft gereden....Mijn auto heeft mij echt niet veel gekost, de enige kosten die ik heb gemaakt is 1 keer voor het vervangen van het gasklephuis ( de gasklep bleef af en toe hangen) een schokbreker die het na 12 jaar begaf en een nieuwe akku. Verder heb ik nooit iets echt kapot gehad....ben dus begrijpelijk zeeeeeeeer tevreden over het merk bmw, en wat mij betreft komt er ook nooit meer iets anders! daarnaast is het een echte rijdersauto met een heerlijk rijgedrag, bochten vind ie heerlijk en je kan hem lekker "zetten"door de achterwielaandrijving. Succes met je zoektocht! gr birdy (bert)

mieske90
BimmerPortal Team

Bericht door mieske90 » 03 jul 2015, 19:54

Welkom Niels

succes met je zoektocht naar jou ideale E46.
zelf heb ik geen verstand van de E46, dus dat laat ik aan andere over ;)

vele veilige en probleemloze kilometers toegewenst
veel plezier op het forum, hopelijk zien we jou en je toekomstige bimmer een keer op één van onze meetings/events.
dus hou onze meeting topics goed in de gate voor de gezelligste meetings en events :driving:

volgende evenement: 1 november winterwielen meet & greet
Afbeelding
Volgende evenement:

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”