Nieuwe schijven, wederom krom.
-
Tom.v
Nieuwe schijven, wederom krom.
Beste forumleden. nu 1 maand na montage remschijven en blokken wederom het trillen terug.
volgende is gebeurd:
wiellagers gecontroleerd.
2x draagarm vervangen.
klauwen vooras voorzien van nieuwe glijbussen en vet.
andere set wielen om wielen uit te sluiten.
de recent gemonteerde schijven zijn Brembo's met ATE blokken.
ik ben naar een garage gereden voor advies aangezien ik zelf in bedrijfswagens zit.
hierop kreeg ik het antwoord:
4 jaar lang brembo gemonteerd, nooit problemen, tot voor kort. nu alleen problematisch
3 jaar lang ATE gemonteeerd, nooit problemen, tot voor kort. wederom nu problematisch.
hij adviseerde me om toch originele BMW schijven en blokken te halen omdat naar ZIJN bevindingen dit geen problemen opleverd. (in tegenstelling tot andere merken waardoor hij voor vele honderden euro's uit eigen portemonnee heeft betaald om klant tevreden te stellen)
Wat raden jullie mij aan?
volgende is gebeurd:
2x draagarm vervangen.
klauwen vooras voorzien van nieuwe glijbussen en vet.
andere set wielen om wielen uit te sluiten.
de recent gemonteerde schijven zijn Brembo's met ATE blokken.
ik ben naar een garage gereden voor advies aangezien ik zelf in bedrijfswagens zit.
hierop kreeg ik het antwoord:
4 jaar lang brembo gemonteerd, nooit problemen, tot voor kort. nu alleen problematisch
3 jaar lang ATE gemonteeerd, nooit problemen, tot voor kort. wederom nu problematisch.
hij adviseerde me om toch originele BMW schijven en blokken te halen omdat naar ZIJN bevindingen dit geen problemen opleverd. (in tegenstelling tot andere merken waardoor hij voor vele honderden euro's uit eigen portemonnee heeft betaald om klant tevreden te stellen)
Wat raden jullie mij aan?
Re: Nieuwe schijven, wederom krom.
Onzin.
BMW staat bekend om de remschijven van, sorry, niet erg hoge kwaliteit, zijn gewoon erg gevoelig. Ik heb met alle merken wel een keer kromme schijven gehad, verscheidene merken wagens.
Meestal ligt het probleem bij rem ingetrapt houden bij stoplichjt, onvakkundige motnage, eerst moet goed alle roest van de naven verwijderd worden, meestal wordt dit niet gedaan.
Hard remmne, door een plas rijden en je rem ingetrapt houden is vragen erom.
Weet niet of dit van toepassing is bij jou, maar dat de kwaliteit van de "goede" merken achteruit is gegaan hoor ik voor het eerst.
BMW staat bekend om de remschijven van, sorry, niet erg hoge kwaliteit, zijn gewoon erg gevoelig. Ik heb met alle merken wel een keer kromme schijven gehad, verscheidene merken wagens.
Meestal ligt het probleem bij rem ingetrapt houden bij stoplichjt, onvakkundige motnage, eerst moet goed alle roest van de naven verwijderd worden, meestal wordt dit niet gedaan.
Hard remmne, door een plas rijden en je rem ingetrapt houden is vragen erom.
Weet niet of dit van toepassing is bij jou, maar dat de kwaliteit van de "goede" merken achteruit is gegaan hoor ik voor het eerst.
-
matheeuwissen
- Contacteer:
Blijven klauwen zelf niet gewoon hangen. Daar heeft de e46 wel vaker last van.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
-
Tom.v
Ben zelf bedrijfswagenmonteur, dus vertrouw mijn eigen montage wel
Maar even voor het fijne, dit heb ik gedaan.
Remvloeistof gecontroleerd op vocht cq kleur.
Pasvlakken van bijde naven gereinigd voor montage nieuwe schijven.
remblokken met kopervet gemonteerd
klauwen voorzien van nieuwe glijbussen en vet
draagarmen vervangen.
na vervangen schijven heeft het een tijd goed gegaan. ik heb hier bewust niet sportief mee gereden,
vermijd rem aanleggen na lang remmen. bijvoorbeeld uitrit snelweg.
plassen water sluit ik uit.
ik ben een beetje radeloos. als je zoekt op internet ben je over een week nog niet klaar met lezen......
zoveel verhalen over kromme schijven.
nu kan ik wel M3 rubbers aan mijn draagarmen persen, maar das water naar de zee brengen.
de trilling ontstaat ergens anders.
Maar even voor het fijne, dit heb ik gedaan.
Remvloeistof gecontroleerd op vocht cq kleur.
Pasvlakken van bijde naven gereinigd voor montage nieuwe schijven.
remblokken met kopervet gemonteerd
klauwen voorzien van nieuwe glijbussen en vet
draagarmen vervangen.
na vervangen schijven heeft het een tijd goed gegaan. ik heb hier bewust niet sportief mee gereden,
vermijd rem aanleggen na lang remmen. bijvoorbeeld uitrit snelweg.
plassen water sluit ik uit.
ik ben een beetje radeloos. als je zoekt op internet ben je over een week nog niet klaar met lezen......
zoveel verhalen over kromme schijven.
nu kan ik wel M3 rubbers aan mijn draagarmen persen, maar das water naar de zee brengen.
de trilling ontstaat ergens anders.
Zelfde gehad met mijn E38. Na verschillende merken gemonteerd te hebben toch maar OEM eronder en nooit geen last meer gehad, ook onder mijn 330d de voorschijven vervangen voor OEM schijven en geen last meer gehad, dus tja....
Daarbij meerdere keren gehoord bij andere E38 bezitters. Nu zijn de remmen van een E38 wel een "zwak" puntje, maar ik zou er een keer OEM ondergooien. Schijnt dat BMW schijven nog een keer extra gehard zijn i.t.t. Immitatie/andere merken. Of het waar is weet ik niet, maar dit is mijn persoonlijke ervaring.
Daarbij meerdere keren gehoord bij andere E38 bezitters. Nu zijn de remmen van een E38 wel een "zwak" puntje, maar ik zou er een keer OEM ondergooien. Schijnt dat BMW schijven nog een keer extra gehard zijn i.t.t. Immitatie/andere merken. Of het waar is weet ik niet, maar dit is mijn persoonlijke ervaring.
x '95 BMW E36 328i Cabrio
x '98 BMW E38 728iA
x '97 BMW E36 318i T
x '81 BMW E23 735iA
x '00 BMW E39 530dA T
x '98 BMW E38 728iA
x '02 BMW E46 330d T
x '04 BMW E61 525iA T
x '04 BMW E46 318i T
x '00 BMW E38 735iA
✓ '08 BMW E61 525dA T
x '98 BMW E38 728iA
x '97 BMW E36 318i T
x '81 BMW E23 735iA
x '00 BMW E39 530dA T
x '98 BMW E38 728iA
x '02 BMW E46 330d T
x '04 BMW E61 525iA T
x '04 BMW E46 318i T
x '00 BMW E38 735iA
✓ '08 BMW E61 525dA T
-
Tom.v
De desbetreffende garagist die mij dit vertelde, is ook niet uit op mijn geld, dit is de baas van mijn kameraad.
puur uit zijn ervaring en advies raad hij mij toch ook aan om voor OEM te gaan.
puur uit zijn ervaring en advies raad hij mij toch ook aan om voor OEM te gaan.
Laatst gewijzigd door Bart70 op 19 jun 2015, 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de medewerking
Reden: quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de medewerking
Ik heb nog nooit kromme schijven gehad met de bmw's. Ik rij ze nu 15 jaar zowel schakel als automaat.
Altijd OEM.
Of het onzin is Bart durft ik niet te zeggen maar lees hier wel vaak dat het altijd andere merken zijn.
Het kan ook een remklauw zijn die blijft hangen?
Altijd OEM.
Of het onzin is Bart durft ik niet te zeggen maar lees hier wel vaak dat het altijd andere merken zijn.
Het kan ook een remklauw zijn die blijft hangen?
E46 330iA touring 05-2003 110.000km
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
... Of je stuurkogels, of je stuurhuis, of een onzichtbare beschadiging (gestuikt) op je naaf...
If you always do what you always did, you always get what you always got!
Naast de Bimmer: Lotus Elan M100 S2
en vroegah:
E39 530i touring FL
E39 523i sedan
E39 528i sedan
Z3 2,8
Naast de Bimmer: Lotus Elan M100 S2
en vroegah:
E39 530i touring FL
E39 523i sedan
E39 528i sedan
Z3 2,8
-
Tom.v
Heb met de onderdelen leverancier gesproken.
Brembo's gaan terug, krijg kosteloos ATE schijven.
Momenteel heb ik aan de rechterzijde de oude linkse schijf gemonteerd. Nu is het weer trillingsvrij.
Dus toch de schijven wederom.
Hoop dat na montage Ate , dit probleem wegblijft
Brembo's gaan terug, krijg kosteloos ATE schijven.
Momenteel heb ik aan de rechterzijde de oude linkse schijf gemonteerd. Nu is het weer trillingsvrij.
Dus toch de schijven wederom.
Hoop dat na montage Ate , dit probleem wegblijft
- BMWf20 2.0d
Ik heb wel eens vernomen dat nieuwe schijven die kromtrekken afgedraaid dienen te worden.
Schijnen hierna niet meer te vervormen.
Schijnen hierna niet meer te vervormen.
Kunnen afgedraaid worden, maar wil niet zeggen dat het niet terug komt, geen garantie. Tot nu toe bij mij altijd prima gegaan, ook andere merken.
OEM schijven hebben een beter hardingsproces gehad. Daarom zijn ze wel wat beter.
Op mijn broertjes E39 zijn we voor ATE Power Disc gegaan i.c.m. ATE Keramische blokken. Geen gezeik tot nu toe.
Op mijn broertjes E39 zijn we voor ATE Power Disc gegaan i.c.m. ATE Keramische blokken. Geen gezeik tot nu toe.
-
Tom.v
Schijven binnen.
vanavond even op de brug monteren. houd jullie op de hoogte.
vanavond even op de brug monteren. houd jullie op de hoogte.
ik zou voor zimmermann gaan heb het al 5 jaar geen millimeter eraf. en geen trillingen echte duitse staal