HJ weer in de BMW (e36 M3 cabrio)

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
HJ1976

HJ weer in de BMW (e36 M3 cabrio)

Bericht door HJ1976 » 15 jun 2015, 12:54

Ook hier maar eens registeren. Ik ben Henk Jan (HJ), regio Rotterdam en sinds kort weer in het bezit van een e36.

Stuitte toevallig op deze BMW e36 M3 3.0 cabrio uit 1995 en na uitvoerig bestuderen, proefrijden, weer bestuderen, uiteindelijk tot aankoop over gegaan.

Wat voor mij belangrijk is dat een auto ‘klopt’ en aan deze klopt alles. De auto is van onder tot boven compleet roest- en schadevrij, heeft een aantoonbare historie, linnen kap in uitmuntende staat, gereedschapssetje compleet (zelfs de BMW-zaklamp zit nog in het dashboardkastje), hard-top erbij met originele BMW-standaard, windscherm, ALLE electra werkt (incl. airco), OBC compleet werkend, alle originele sleutels en NL-boekjes en er is weinig aan versleuteld. En als ik zeg weinig bedoel ik alleen angel-eyes koplampen met Xenon en gepolijste M-velgen.

De auto komt van een liefhebber en ook hij heeft kosten noch moeite gespaard om de auto netjes te houden. Zo is onlangs het Vanos-systeem gereviseerd, zijn er nieuwe koppelingsplaten ingekomen, nieuw achterruitje gemonteerd, etc.

Ik zal er alleen tijdens mooie droge dagen mee gaan rijden, met respect voor de techniek en zodra de herfst in gaat vallen zal de auto geschorst worden. De winterperiode zal ik gebruiken om de puntjes verder op de ‘i’ te gaan zetten.

Om de auto helemaal in concoursstaat te krijgen wil ik eerst de volgende puntjes aan gaan pakken ;

- Achterklep heeft een niet zo mooi bijgewerkt plekje en zal gespoten gaan worden
- Dorpel bestuurderskant heeft nieuw kitrandje nodig
- Nieuwe gasveren motorkap
- Stabilisatorstangetje linksvoor
- Velgen laten spuiten
- Op zoek naar een originele fabrieksradio (tips iemand??)

Maar het allerbelangrijkste ; de auto rijdt en schakelt zoals een M hoort te rijden!

Hier alvast wat foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

HJ1976

Re: HJ weer in de BMW (e36 M3 cabrio)

Bericht door HJ1976 » 15 jun 2015, 14:05

Hier nog een plaatje met de hard-top, die waarschijnlijk zelden tot nooit gebruikt zal worden.
Wel een prachtige lijn overigens... :love:

Afbeelding

Richel88

Bericht door Richel88 » 15 jun 2015, 14:30

Zeer nette cabrio :duim: Veel zonnige kilometers gewenst ;)
Afbeelding
Current: | E46 330XI | E36 325 cabrio |
Previous: | E46 330D | E36 M3 cabrio | E36 328 | E21 323i |

Bart70
Contacteer:

Bericht door Bart70 » 15 jun 2015, 14:56

Welkom hier !

Erg mooie M3 cabrio :duim: Ook leuk dat deze van liefhebber naar liefhebber is gegaan, de radio zou ik inderdaad ook meteen vervangen :ja:

Mocht je vragen hebben over het forum, en/of hulp hierbij nodig hebben, stuur dan even een pm naar een van de moderators, we zullen je dan zo spoedig mogelijk proberen te helpen.

Zoek je meer info over een bepaald onderwerp of probleem, probeer dan ook altijd even de zoekfunctie hier op dit forum, deze voorkomt meestal het eventueel onnodig starten van een nieuw topic.

Verder wens ik je natuurlijk vele veilige en probleemloze cabriokilometers en maak gerust een showroom aan voor je wagen als je dit leuk vind :duim:

HJ1976

Bericht door HJ1976 » 15 jun 2015, 15:13

Showroom heb ik gevonden en aangemaakt, thanks!

Radio had ik al wat info over ingewilligd, maar die prijzen zijn best hoog.
Maar goed, ik heb de tijd 8)

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”