Elektrische trekhaak vast

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Wakky

Elektrische trekhaak vast

Bericht door Wakky » 27 mei 2015, 13:13

Beste allemaal,

na wat gezocht te hebben op dit forum (en de rest van internet) toch een vraag hier. Gisteren kwam ik erachter dat de elektrische trekhaak van mijn E91 niet meer functioneert. De trekhaak is van de variant die ontgrendelt als je op de knop linksachter in de koffer drukt, om 'm vervolgens handmatig op zijn plaats te duwen. Bij drukken op de knop ontgrendelt de trekhaak niet en laat de knop een knipperend rood signaal zien (ipv groen te worden). De trekhaak werkte vorige maand nog, dus de gevonden mogelijke oorzaak van een kapotte motor door zout aanslag lijkt me sterk.
Iemand toevallig een zelfde ervaring/mogelijke oplossing?

Mvgr,

Wouter

Wakky

Re: Elektrische trekhaak vast

Bericht door Wakky » 27 mei 2015, 13:57

Oh, en de knop een seconde of 20 ingedrukt vasthouden voor een reset geeft geen oplossing. Na 20 seconden geeft de knop een tijdje een rood signaal waarna het knipperen weer vrolijk begint :s

Mja, ben er inmiddels achter. Eén van de steunen van het elektronische gedeelte is afgebroken waardoor dit gedeelte scheef op het ontkoppel mechanisme zit. Heb inderdaad laatst met de achterkant een verkeersdrempel geraakt, dat dit dergelijke gevolgen kon hebben wist ik niet..

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E90 / E91 / E92 / E93) Techniek”