Andere Bimmer gekocht (E61 -> F11)
Re: Andere Bimmer gekocht (E61 -> F11)
Uhm, deze ga ik ook zakelijk rijden he. Welliswaar vanuit eigen vermogen, maar middels bijtelling blijft zo een dergelijke auto nog leuk. Dus geen lease, maar voor de rest hetzelfde.
Het grote verschil is dat het gewoon nu al mijn auto is. Ik kan er dus ook gewoon mee doen wat ik wil.
Het grote verschil is dat het gewoon nu al mijn auto is. Ik kan er dus ook gewoon mee doen wat ik wil.
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Bjorn bedoeld dat de meeste F11's die rond rijden, wel lease auto's zijn en daarom weinig op het forum. Zo vat ik hem tenmisnte op.
Jouw manier vind ik persoonlijk beter Anton, ook een lease maatschappij moet er aan verdienen zeg ik altijd maar, maar allebei heeft zijn voor- en nadelen natuurlijk.
Als ik het mis heb wordt ik wel gecorrigeerd door Bjorn
Ik heb ook altijd, en nog steeds, mijn zakelijke wagens uit eigen vermogen gereden, nooit lease, en zal nooit gebeuren ook, denk ik
Jouw manier vind ik persoonlijk beter Anton, ook een lease maatschappij moet er aan verdienen zeg ik altijd maar, maar allebei heeft zijn voor- en nadelen natuurlijk.
Als ik het mis heb wordt ik wel gecorrigeerd door Bjorn
Ik heb ook altijd, en nog steeds, mijn zakelijke wagens uit eigen vermogen gereden, nooit lease, en zal nooit gebeuren ook, denk ik
Hiervoor had ik ook lease auto's en dan kom je niet zo snel op een forum nee...je levert je auto af bij de dealer en je haalt hem weer op (rekening zie je niet)
.
Bij het huidige bedrijf waar ik zit is een eigen auto zeer interessant dus die kans heb ik (4jr geleden) gelijk gegrepen...je kunt ook leasen als je wilt en sommige kiezen daarvoor want vinden dat makkelijk. Ik vind het leuk om de auto te modden en evt. problemen zelf uit te zoeken (uit te lezen)
. Uiteraard liever helemaal geen problemen 
Bij het huidige bedrijf waar ik zit is een eigen auto zeer interessant dus die kans heb ik (4jr geleden) gelijk gegrepen...je kunt ook leasen als je wilt en sommige kiezen daarvoor want vinden dat makkelijk. Ik vind het leuk om de auto te modden en evt. problemen zelf uit te zoeken (uit te lezen)
Laten we hopen dat je meer geluk hebt als mij dan 
Idd 
Tot nu toe alleen de thermostaten gehad (maar die krijgt iedereen wel een x), nu zo'n 22K erbij gezet. Vrijdag gaat hij weer weg voor een kleine beurt, krukaspoelie (was de vorige x al een aandachtspunt) en wat rubbers.
Tot nu toe alleen de thermostaten gehad (maar die krijgt iedereen wel een x), nu zo'n 22K erbij gezet. Vrijdag gaat hij weer weg voor een kleine beurt, krukaspoelie (was de vorige x al een aandachtspunt) en wat rubbers.
Dat is precies zoals ik het bedoelde! Over 5 jaar is het F11 forum waarschijnlijk drukker dan het E60 forum. En ik denk dat we allemaal hopen daar ook bij te zitten! Als hier financieel alles volgens planning blijft gaan ik In ieder geval wel! En tegen die tijd kun je de DIY's van Anton weer goed gebruiken! HahaBart70 schreef:Bjorn bedoeld dat de meeste F11's die rond rijden, wel lease auto's zijn en daarom weinig op het forum. Zo vat ik hem tenmisnte op.
Als ik het mis heb wordt ik wel gecorrigeerd door Bjorn![]()
Groetjes, Bjorn
E60 523i - Showroom vorige E60
Het F11 forum zal niet zo gauw drukker worden denk ik, maar wel drukker dan nu natuurlijk, over 5 jaar zit ik daar misschien net bij 
Ik probeer elke 3 jaar een andere auto te kopen. Tegen die tijd is de F serie ook wat betaalbaarder.....wie weet!

Groetjes, Bjorn
Mijn streven is om de 3 of 4 jaar een andere bimmer. Helaas heb ik nu maar 2 jaar met de E61 gedaan maar dat is een keuze geweest die voor ons het beste leek. Ik vrees wel dat het steeds lastiger en duurder word om die 6 cilinders te rijden, en met het onderhoud dat ik aan mijn 530D heb gehad denk ik dat ik niet de enige ben.
Maar goed, nog een paar daagjes
Maar goed, nog een paar daagjes
Ben benieuwd Anton, vind de F11 echt een zeer mooie wagen en ga je showroom nauwlettend in de gaten houden voor de mods
Ik rijd met de Bimmer alleen in het weekend voor de prive ritjes, en daarom wil ik er ook wel 5 jaar mee doen, de andere wagen, zakelijk, rijd ik zo'n 30.000 km per jaar max en heb ik al 7 jaar in mijn bezit, alleen beurtjes en klaar, lekker goedkoop, afgeschreven is hij al en ik heb er echt helemaal nooit wat mee.
Voorheen deed ik er zo'n 3-5 jaar mee maar sinds de Toyo kan ik lekker lang doorrijden en doe hem niet eerder weg voordat hij op de 5 ton staat. Nog zo'n 6 jaar te gaan
En dan rijd ik misschien met een wat "verouderde" wagen, voorlopig doet hij nog niet onder voor de meeste wagens, al is elke drie jaar een andere wagen natuurlijk wel leuk
Wanneer krijg je hem trouwens, zaterdag aanstaande ?
Ik ben ook erg benieuwd naar het rijgedrag van de F11, of je qua comfort en wegligging en dergelijke ook weer een stuk vooruit gaat hiermee.
Ik rijd met de Bimmer alleen in het weekend voor de prive ritjes, en daarom wil ik er ook wel 5 jaar mee doen, de andere wagen, zakelijk, rijd ik zo'n 30.000 km per jaar max en heb ik al 7 jaar in mijn bezit, alleen beurtjes en klaar, lekker goedkoop, afgeschreven is hij al en ik heb er echt helemaal nooit wat mee.
Voorheen deed ik er zo'n 3-5 jaar mee maar sinds de Toyo kan ik lekker lang doorrijden en doe hem niet eerder weg voordat hij op de 5 ton staat. Nog zo'n 6 jaar te gaan
En dan rijd ik misschien met een wat "verouderde" wagen, voorlopig doet hij nog niet onder voor de meeste wagens, al is elke drie jaar een andere wagen natuurlijk wel leuk
Wanneer krijg je hem trouwens, zaterdag aanstaande ?
Ik ben ook erg benieuwd naar het rijgedrag van de F11, of je qua comfort en wegligging en dergelijke ook weer een stuk vooruit gaat hiermee.
Ik haal hem zaterdag op ja. Het rijdgedrag en vooral het schakelgedrag is echt immens verbeterd. Wat ook anders is, is het variabel onderstel dat je in kunt stellen. Van comfort tot sport+ dus das ook wel lekker. 
Dat is inderdaad wel fijn, heb ik in de zakelijke wagen ook, deze regelt het in de luchtvering, gebruik het vooral bij zware belading tegen het doorveren. Mooie optie in ieder geval !
Kun je dan ook de wagen bijvoorbeeld achter laten zakken als je stilstaat ? Gebruikte dit vaak met aankoppelen van een aanhanger en de caravan als je net in een kuil of iets stond, heel erg handig en mis ik op de Bimmer enorm.
Ik denk dat de sportautomaat je heel erg goed gaat bevallen als ik het zo lees, nog een paar daagjes
Kun je dan ook de wagen bijvoorbeeld achter laten zakken als je stilstaat ? Gebruikte dit vaak met aankoppelen van een aanhanger en de caravan als je net in een kuil of iets stond, heel erg handig en mis ik op de Bimmer enorm.
Ik denk dat de sportautomaat je heel erg goed gaat bevallen als ik het zo lees, nog een paar daagjes
Ik denk niet dat de wagen effectief veel zakt. Ik zal me eens verdiepen in de werking hiervan, kom ik nog op terug. Altijd interessant om te weten hoe dat werkt 
Edit:
http://www.bmw.nl/nl/footer/q-and-a/woo ... drive.html
Ik denk dus niet dat het onderstel lager wordt. De luchtvering wordt volgens mij niet veel aangepast.
Edit:
http://www.bmw.nl/nl/footer/q-and-a/woo ... drive.html
Ik denk dus niet dat het onderstel lager wordt. De luchtvering wordt volgens mij niet veel aangepast.
Aha, kijk, inderdaad, is een ander soort systeem, wel mooi op zich denk ik 
Volgens mij haal je nu twee dingen door elkaar. Dynamic drive is heel wat anders dan de instelbare dempers.
Dynamic drive zorgt ervoor dat je BMW altijd 'recht blijft' ook in bochten. De instelbare dempers zorgen ervoor dat je comfortabel of sportief/stugger rijdt. Zonder dynamic drive hel je in bochten met instelbare dempers wel.
Of je auto zakt bij sportstand van je dempers dat weet ik niet, kan het zo snel ook niet vinden
Mvg,
Vincent
Dynamic drive zorgt ervoor dat je BMW altijd 'recht blijft' ook in bochten. De instelbare dempers zorgen ervoor dat je comfortabel of sportief/stugger rijdt. Zonder dynamic drive hel je in bochten met instelbare dempers wel.
Of je auto zakt bij sportstand van je dempers dat weet ik niet, kan het zo snel ook niet vinden
Mvg,
Vincent