Motor in noodloop

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Jiro_2012
Contacteer:

Motor in noodloop

Bericht door Jiro_2012 » 24 apr 2015, 10:37

Vanochtend de bmw in noodloop. Vermogen weg. iDrive geeft geen enkele storing. Dashboard ook niks. Vreemd.

Straks naar de dealer voor een diagnose. Ik denk iets met de turbo en niet de brandstof pomp, want de motor draait verder goed, alleen geen vermogen. Diesel zonder vermogen = turbo? Of een vacuum probleem. Slang poreus/gescheurd.

Gelukkig nog 11 maanden garantie.

Wel irritant zo voor het weekend :jack:

Jiro_2012
Contacteer:

Re: Motor in noodloop

Bericht door Jiro_2012 » 24 apr 2015, 13:40

bmw staat nu bij de dealer.

Sleutel geeft aan 3 storingen.
Sporadisch vermogens verlies

En nog 2 andere met vermogen verlies.

Als je stilstaat met de motor aan en je geeft gas dan hoor je een schrappend geluid. En de slang vanuit de turbo naar de intercooler blijft slap. Er komt geen druk op te staan.

Dinsdag gaan ze hem nakijken.

Valt gelukkig onder garantie

Jiro_2012
Contacteer:

Bericht door Jiro_2012 » 29 apr 2015, 07:17

Gisteren bij de dealer geweest ze zijn hem nog aan het onderzoeken.

Monteur zegt dat het niet de turbo is.

Dat er geen vermogen is snapt hij niet, maar gisteravond hing hij aan de computer voor de laatste software.

Als de auto stationair loopt klinkt alles goed. Als je gas geeft hoor je een zacht geschraap. Hij zei dat het misschien de ditributie ketting is. Ik zei dat mag helemaal niet bij een bmw met 66K gereden Kms. BMW geeft de ketting levenslang en moet zeker 200K mee kunnen. Bij de N47 is het ketting probleem bekend, niet bij de M47su2

Hopelijk is het een onderdeel dat onder garantie valt

Quadrantz

Bericht door Quadrantz » 29 apr 2015, 07:57

Das mooi balen want je had hem pas net toch?

Bij mijn E46 (320D) had ik in het begin ook weleens gehad dat hij in de noodloop ging, daar lag het achteraf aan de vacuumslangen maargoed die was in verhouding wel een stukje ouder ;)

Jiro_2012
Contacteer:

Bericht door Jiro_2012 » 29 apr 2015, 08:07

Klopt ik heb hem 3 weken.

Zeer uitgebreide aankoopkeuring laten doen bij de BMW dealer en de keurmeester van mijnautocoach.

Toch besloten om garantie van 12 maanden te nemen bij cargarant.

CarGarant zal de onderdelen en man uren 100% vergoeden als het een onderdeel is die onder garantie valt. Bv als ze de turbo gaan vervangen dan moet de olie+filter ook vervangen worden. De turbo is garantie werk, maar de olie weer niet.

Source

Bericht door Source » 29 apr 2015, 11:45

Dat is meten met 2 maten en slaat (zoals gewoonlijk) totaal nergens op.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||

Jiro_2012
Contacteer:

Bericht door Jiro_2012 » 29 apr 2015, 11:48

Wat slaat nergens op?

Source

Bericht door Source » 29 apr 2015, 11:50

Op 2 maten. Garantie is garantie ook al moet men de auto voor de helft uitelkaar halen dat is precies hetgeen wat je afkoopt.

Jiro_2012
Contacteer:

Bericht door Jiro_2012 » 29 apr 2015, 12:05

Slaat nergens op idd. Turbo nieuw is ook nieuwe olie en filter. Wat zijn de kosten nou voor de olie tov nieuwe turbo? En daar komt bij als de turbo weer stuk gaat vanwege geen olie verversen tijdens vervangen dan zijn ze nog meer geld kwijt, want ik heb 12 maanden garantie.

Maar gisteren zei de monteur dat het niet de turbo is. Speling was minimaal.

Ik heb nog niks gehoord, want betekend dat ze het nog steeds niet gevonden hebben... erg irritant zeg.

Auto in noodloop. Rijd niet harder dan 50. Als je gas geeft hoor je licht schrapend geluid. Dat geluid kan de ketting zijn zegt hij. Maar een ketting die niet 100% meer is zorgt er toch niet voor dat de auto in een noodloop gaat??

Kan niks vinden via google betreft deze klachten.

Source

Bericht door Source » 29 apr 2015, 13:22

De ketting verbindt de boel aan elkaar. Als deze gaat oprekken dan wijkt de timing af en gaat de motor in noodloop.
Zoals ik het lees is het geen spannende storing. Moet zeker binnen een halve dag opgespoort zijn.
Laat even weten wat het euvel is geweest.

Jiro_2012
Contacteer:

Bericht door Jiro_2012 » 29 apr 2015, 13:33

Ik zet hier sowieso wat het probleem is. Ondanks dat er verder niemand reageert in het E9x forum gedeelte. Deze info kan misschien een andere e9x eigenaar helpen in de toekomst.

Ketting rekt toch niet op met net aan 66000 KM ?

De auto staat al sinds gistermiddag binnen. Ben benieuwd hoe lang het nog gaat duren voordat ze het vinden. En vooral wat het euvel is.

Ik heb het bedrijf die de aankoopkeuring gedaan heeft ook een mail gestuurd. Met dit verhaal. Ik heb aangegeven dat ik hun expertise heb ingeschakeld, om zo dergelijke problemen te ontlopen. Ik ben benieuwd hoe ze hier mee omgaan.

Uiteraard kan je niet in de motor zelf kijken tijdens een keuring, en blijft het een moment opname net als APK, maar sommige dingen moeten wel opvallen of iig nagekeken hebben als expert :)

Source

Bericht door Source » 29 apr 2015, 20:26

Het zou niet mogen gebeuren maar wat BMW gebruikt zijn richtlijnen maar het is afwachten of dat wel het probleem is bij jou.

Het blijft inderdaad een moment opname.

Jiro_2012
Contacteer:

Bericht door Jiro_2012 » 01 mei 2015, 07:41

Gisteren maar weer gebeld. De Software upgrade was mislukt en ze moesten hem via het internet doen. Hij gaf aan dat ze gisteravond verder gingen kijken, want na de 2e software upgrade waren er wel storingen weg, maar stonden er nog een paar in.

Ze vermoeden nog steeds de ketting die het geluid maakt.

Mjahhh kan het ook niet de waterpomp zijn vroeg ik? Bedoel die hoor je toch ook?

Irritant als je zolang moet wachten tot ze weten wat er aan de hand is :[ maar goed ze hebben het erg druk dus snap het wel, tis alleen dat wachten. En hopen dat wat er defect is het onder garantie valt.

Jiro_2012
Contacteer:

Bericht door Jiro_2012 » 01 mei 2015, 10:28

Dealer heeft met net gebeld.

Turbo moet vervangen worden, terwijl ze eerst zeiden dat de turbo niet stuk was. Gisteren hebben ze de turbo eraf gehaald en is het duidelijk geworden dat de schoep toch teveel speling heeft. Dus als je gas geeft deze de zijkanten raakt en dat is dus het schraap geluid.

Gelukkig valt dit onder garantie, want de kosten zijn rond de 2300 euro :gek: Dan is die 499euro voor 12 maanden garantie geen slechte keus geweest :rolf:

Ik moet alleen zelf de kosten betalen voor de software upgrade 125 euro. Dat wilde ik toch al laten doen. Alleen door Source , maar dat hoeft nu dus niet meer.

Ik zal na het vervangen de olie, luchtfilters vervangen. Misschien dat ik meteen de carter ventilatie mee pak. Daar zit ik toch al voor de luchtfilter.

Toevoer slangen en pakkingen etc worden ook vervangen en ook onder garantie :duimen:

Turbo vervangen bij 66K aan KMs vind ik wel ERG kort, maar je weet nooit wat voor aap de vorige eigenaar is geweest.

Nu 1.5 week wachten en dan weer genieten :gekdoen:

Source

Bericht door Source » 03 mei 2015, 10:33

Mooi dat de oorzaak gevonden is.

Vraag welke ecu's er zijn bijgewerkt en op welke software stand je staat.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E90 / E91 / E92 / E93) Techniek”