Een Honda Del Sol als projectauto:

En een Volvo S40 D5 als daily:

In de Honda ligt een 1.6 SOHC, en ik had daarbij vorig jaar het record N/A van de Benelux te pakken met het vermogen uit een 1.6 SOHC: 170pk en 175Nm koppel bij DP Engineering op de bank. Maar helaas is deze overleden door een fabrieksfout in de drijfstanglagers (neem echt nooit ACL!). Momenteel ben ik weer begonnen met de opbouw van het blok. Het doel wordt rond de 300 a 350pk, maar het belangrijkste is is dat ik rond de 3000 toeren op full boost ben en dit doorstuwd tot de 7500 toeren.
Daarnaast bouw ik versnellingsbakken en motordelen op maat; verhoudingen berekenen, rechte vertandingen, inlaatspruitstukken bewerken, oliepompen poorten, noem het maar op. In de Honda chat noemen ze mij ook wel mister NASA, omdat ik altijd wel aan het verbeteren en uitdokteren ben. Hier wat foto's van wat werken:

Als jullie technische vragen hebben stel ze gerust, ik vind het altijd erg leuk om te helpen. Daarnaast vind ik het ook leuk om eens bij een ander merk af te kijken hoe het daar technisch in elkaar zit. Ik staar mij overigens niet blind op merken, ik heb wel een voorkeur uiteraard. Ik vind een BMW echt schitterende wagens, en rijden super. Maar als daily vind ik het persoonlijk te duur in onderhoud tov een Volvo. Wie weet ooit als projectauto.