Hiervoor heb ik altijd FORD gereden, 2x Sierra, 3x Mondeo en nog wat Fiesta's, maar kan in het tegenwoordige aanbod van het merk mijn draai niet meer vinden. (oa de wannabee Aston Martin snuit)
Zodoende met wensenlijst op pad gegaan, auto mocht wel wat kleiner, de laatste Mondeo was echt een slagschip, en we wilden nu toch wel een automaat, iets sportiefs en we zijn ook nog verstokte dieselrijders.
De 1 serie kwam steeds vaker naar voren als kandidaat, eerst E87's gekeken en toen over op de F20, die mooi doorontwikkeld is.
Proefgereden met de 118d, maar ik wilde toch wat meer power, niet nodig, maar wel leuk......
Dus uiteindelijk een 120d gevonden die helemaal naar onze wens was, full options en met de fantastische 8-trapsautomaat.
Na de eerste proefrit was ik verkocht, en de auto ook.
Geen moment spijt van gehad, heerlijke auto, perfecte stoelen(sport), en 2 gezichten, de voort tokkelende reisgezel die je zuinig rijdend overal heenbrengt (eco), en de grommende bruut(sport) die je op elk uitdagend weggetje een glimlach van oor tot oor bezorgd.........
Kortom, wij zijn helemaal BMW fan geworden.
Zozeer zelfs dat ik mijn hobby-auto's aan het verkopen ben om er binnenkort een nieuwe hobby-auto voor terug te kunnen kopen, een E36 Coupe met zo'n prachtig klinkende 6 in lijn.
Hier ga ik dan de nachtritten e.d. mee rijden die ik nu met mijn andere auto rijd.
Ik zal nog wel vragen gaan stellen links en rechts, ga de F20 ook nog wat aanpassen, wel in de lijn met het ontwerp uiteraard, kleine dingen.
Plaatjes bij de praatjes:

Ff uitlaten op een Zweedse landweg

En zoals op dit geleende plaatje ziet hij er nu uit, met winterwielen:

Zo, bij deze voorgesteld............