Programming/coderen
Re: Programming/coderen
Ik heb die verloop stekker inderdaad. Ik heb even onder de moterkap gekeken, maar kan hem niet 1.2.3 vinden..
is het niet vreemd dat mijn e46 uit 1999, 2 aansluitingen dan zou hebben? (obd2 en 20pins?)
is het niet vreemd dat mijn e46 uit 1999, 2 aansluitingen dan zou hebben? (obd2 en 20pins?)
Mijn oude 318i van 1998 had beide aansluitingen. De ronde onder de motorkap zit aan de passagierskant. Mijn 325i van 2002 heeft alleen de OBD2 onder de stuurkolom nog.
Even een afbeelding bijgevoegd. Zo ziet een ADS (OBD1) aansluiting eruit. Positie is ook ongeveer hetzelfde.

Even een afbeelding bijgevoegd. Zo ziet een ADS (OBD1) aansluiting eruit. Positie is ook ongeveer hetzelfde.

-
robhensens
Problemen met Inpa
Hallo,
Om de auto uit te lezen heb ik een kdcan usb kabel en inpa software geinstalleerd op win 7 x64.
Op het beginscherm krijg je normaal 2 zwarte stippen voor accu en ignition deze blijven bij mij gewoon wit?
Echter kan ik wel de storingen uitlezen en wissen. Nu wou ik laatst de motor uitlezen en de analoge waardes bekijken. Dit lukte echter niet de waardes die er stonden kloppen niet met de werkelijkheid. Nu heb ik dit geprobeerd in de ms45? Maar ik heb het idee dat dit niet de juiste is voor mijn auto
Ik wil het proberen op mijn 530D E61 van 2004
Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen?
Om de auto uit te lezen heb ik een kdcan usb kabel en inpa software geinstalleerd op win 7 x64.
Op het beginscherm krijg je normaal 2 zwarte stippen voor accu en ignition deze blijven bij mij gewoon wit?
Echter kan ik wel de storingen uitlezen en wissen. Nu wou ik laatst de motor uitlezen en de analoge waardes bekijken. Dit lukte echter niet de waardes die er stonden kloppen niet met de werkelijkheid. Nu heb ik dit geprobeerd in de ms45? Maar ik heb het idee dat dit niet de juiste is voor mijn auto
Laatst gewijzigd door Bart70 op 17 jan 2015, 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: dit topic is samengevoegd en was een nieuw gestarte thread geplaatst in algemeen
Reden: dit topic is samengevoegd en was een nieuw gestarte thread geplaatst in algemeen
Je had gelijk, zit er inderdaad. Morgen eens kijken of dit wel werktmarcel-k schreef:Het kan zijn dat je voor een e46 van 1999 de ronde stekker onder de motorkap moet gebruiken ipv de OBD onder je stuurkolom.
Mvg,
Marcel
Top, ik ben benieuwd!
Jouw ervaring klopt. De OBD onder het dashboard is alleen verbonden met de ECU van de motor. Alle andere modules dien je via de ronde 20-pins diagnose aansluiting uit te lezen.Gidi schreef:Begin toch langzaam aan de Elight module te denken.
Ik heb alle softwaren geïnstalleerd volgens het boekje, de kabel drivers geinstalleerd etc.
Wanneer ik de kabel in de obd2 poort stop, gaat het rode ledlampje branden. INPA geeft 2 zwarte bolletjes voor Battery en Ignition. Dan wil ik de Airbag uitlezen, zegt hij even Busy, waarna er een foutmelding komt:
"IFH-0009 No Response from control unit"
Ik heb een K+D-can usb interface (INPA Compatible) kabel.
wie o wie?
De kabel die je hebt moet werken, tenminste als je een OBD naar 20-pins verloop hebt.
Ik ben trouwens wel benieuwd naar je ervaringen met het instellen van de opties via NCS Expert.
Succes,
Rob
Re: Problemen met Inpa
Welke auto probeer je uit te lezen? Je noemt MS45 (benzinemotor) en een 530D (diesel). Dat gaat niet samen in ieder geval.robhensens schreef:Hallo,
Daarnaast geef je aan dat de analoge waarde niet kloppen, maar hoe weet je dat dan? En welke waardes zijn dat dan?
De kabel die je hebt (en de software) is wel de goede. Let wel op dat je de kabel in de juiste modus gebruikt. Er zit een schakelaar op om tussen EDIN en KKL te schakelen.
Groet,
Rob
Auto aan inpa gehangen. Leest mooi de foutcode van mijn kapotte sensor mat van de airbag uit.
Probleem 1, nsc opgestart, profiel ingeladen (expert). Daarna de ALSZ willen uitlezen, ledje op kabel gaat uit, programma doet verder niks meer.
alles uitgezet, auto willen starten, niks daar... klik klik klik van de startmotor en de lampen branden... heb nog niks gecodeerd of uitgelezen....
Update:
ik denk dat mijn batterij het begeven heeft, aangezien deze al niet meer te sterk was. heb helaas geen druppel lader bij de hand om dit te testen. Kan er iets mis gegaan zijn? aangezien ik nog niks had uitgelezen (geen FSW PSW MAN of dergelijke aangemaakt in de WORK folder)
Update 2:
Ik heb via de Battery test in de e46 gekeken, en mijn batterij geeft een spanning van 10 volt aan. Is dit te laag om te starten?
Update 3:
Auto start weer, na 3 uur aan de lader. Niets aan de hand dus, maar nog altijd geen contact met de modules. Geeft onderstaande melding.
Zie hier de foutmelding NSC
Probleem 1, nsc opgestart, profiel ingeladen (expert). Daarna de ALSZ willen uitlezen, ledje op kabel gaat uit, programma doet verder niks meer.
alles uitgezet, auto willen starten, niks daar... klik klik klik van de startmotor en de lampen branden... heb nog niks gecodeerd of uitgelezen....
Update:
ik denk dat mijn batterij het begeven heeft, aangezien deze al niet meer te sterk was. heb helaas geen druppel lader bij de hand om dit te testen. Kan er iets mis gegaan zijn? aangezien ik nog niks had uitgelezen (geen FSW PSW MAN of dergelijke aangemaakt in de WORK folder)
Update 2:
Ik heb via de Battery test in de e46 gekeken, en mijn batterij geeft een spanning van 10 volt aan. Is dit te laag om te starten?
Update 3:
Auto start weer, na 3 uur aan de lader. Niets aan de hand dus, maar nog altijd geen contact met de modules. Geeft onderstaande melding.
Zie hier de foutmelding NSC
- Spoiler: Laat zien
Heb je nog updates ?
Net terug van weekend wintersport, dus even rust haha.
Update:
- Pin 7 & 8 aan elkaar gesoldeerd.
error log:

Niemand?
- Pin 7 & 8 aan elkaar gesoldeerd.
error log:

Niemand?
Heb je wel een 100% werkende software?
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Dat pin 7 en 8 geld toch alleen voor de bmw scanner hardware ?
Source schreef:Heb je wel een 100% werkende software?
Dat is nou juist wat ik niet weet, aangezien INPA wel mooi uitleest dat mijn airbag mat stuk is, en ik deze fout kan resetten, heb ik wel contact met de wagen. NCS expert daarentegen niet.
Test eens met inpa of je bij functional jobs uif ofzo kan uitvoeren zonder foutmelding.
Je dient in je work folder van ncs een lege man file aan te maken anders gaat 'ie huilen.
Je dient in je work folder van ncs een lege man file aan te maken anders gaat 'ie huilen.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||