Gaspedaal blijft af en toe hangen
Gaspedaal blijft af en toe hangen
Hallo,
Het gaspedaal van mijn bmw blijft af en toe hangen als ik gas geef. Hij veert altijd terug maar soms bij het intrappen blokkeert de pedaal. Je moet dan even door dat punt heen trappen. Iemand een idee?
Het gaspedaal van mijn bmw blijft af en toe hangen als ik gas geef. Hij veert altijd terug maar soms bij het intrappen blokkeert de pedaal. Je moet dan even door dat punt heen trappen. Iemand een idee?
Re: Gaspedaal blijft af en toe hangen
Je gasklephuis is waarschijnlijk vuil. Heb het ook gehad vorig jaar. De gasklephuis demonteren en vlinderklep en cilinderwand schoonmaken met gasklephuisreiniger of remmenreiniger zodat deze weer vrij kan bewegen.
Laatst gewijzigd door wiren op 18 jan 2015, 15:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Hallo,
Bedankt voor de reactie! Ik denk dat mijzelf dat wel moet lukken. Ga er binnenkort eens aan beginnen.
Bedankt voor de reactie! Ik denk dat mijzelf dat wel moet lukken. Ga er binnenkort eens aan beginnen.
Is inderdaad zelf makkelijk te doen. Succes 
Heb net eens gekeken maar ik kan er heel makkelijk bij. Moet ik nog rekening houden met vervangen van pakkingen? De sensoren aan de zijkant moet ik er die ook los afhalen of kunnen die blijven zitten?
Ja het beste kan je de sensoren eraf halen anders komt daar reiniger in. De pakking van de stationairregelaar blijft vaak niet heel tijdens het demonteren. Nr.10 op de afbeelding http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... 15&lang=nl
Wederom bedankt voor de info! 
Vandaag wilde ik het gasklephuis schoon gaan maken. Wilde de pakking bestellen bij ex BMW dealer. Hij vroeg wat ik van plan was. Nadat ik de klacht had verteld zei hij meteen dat het zeer waarschijnlijk niet aan het vuil gasklephuis zou liggen. Hij vertelde me dat het zou liggen aan de gashendel ( waar de gaskabel aan vast zit) zou liggen. Doordat die hendel steeds terugklapt tegen een klein inbusboutje blijft hij door slijtage hangen/ haken. Ik moest de gashendel bewegen en hem ineens los laten. Dan zou ik kunnen merken dat hij bleef hangen. Dit gedaan in idd bleef hij hangen. Je moest hem echt losduwen. Ik moest de inbusbout ( eerst zeskantmoer beetje losdraaien) een klein beetje verder in draaien. Dit gedaan en hij blijft niet meer hangen. Probleem opgelost! Toch ook even een blik geworpen in het gasklephuis maar deze was ook niet smerig. Dus het hierbij gelaten!
Ok dit kan dus ook een oorzaak zijn. Bij mij was het echt aangekoekte troep in de cilinderwand van het gasklephuis.
Nou nu kan je in ieder geval weer smooth gas geven
Nou nu kan je in ieder geval weer smooth gas geven
Zeker, loopt weer lekker!