e36 316 1996 elke dag kvs bijvullen

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Spookrijder

e36 316 1996 elke dag kvs bijvullen

Bericht door Spookrijder » 26 dec 2014, 12:29

ik heb sinds kort een e36 316 uit 1996 gekocht, kreeg na een paar dagen al een probleem met mijn luchtfilter slang en alles dat die gescheurd was dus nieuwe bestelt nieuwe erop werd mijn wagen na een paar dagen uit het niets warm dus ik aan de kant gestopt laten draaien nog even klapte mijn kvs slang klemmetje van de slang af dus weer ellende.
vervolgens klem erop gezet kvs bijgevuld en sindsdien werd die alleen maar warm na een rondje rijden dus nieuwe thermostaat erop gezet en nu word die alleen warm als ik stil sta met een draaiende motor dus minimaal 10 a 15 min en ik moet elke dag kvs bijvullen omdat alles opgaat....

interieurkachel wordt lauw dus niet heet. ( ook sinds het probleem met mn kvs slang )

Wat moet ik eraan doen ? wat kan ik eraan doen ?

matheeuwissen
Contacteer:

Re: e36 316 1996 elke dag kvs bijvullen

Bericht door matheeuwissen » 26 dec 2014, 13:04

Ik zou beginnen met goed ontluchten. Ik zou op zoek gaan na een kerk. Ik vrees alleen dat je koppakking eruit ligt...
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem

Bart70
Contacteer:

Bericht door Bart70 » 26 dec 2014, 13:05

Beste Spookrijder,

Het is niet verplicht, maar wel zo netjes, om jezelf eerst even voor te stellen in het voorsteltopic :duim:

Heb je vragen over het forum, en/of hulp hierbij nodig, dan kun je altijd een van de moderators benaderen, we zullen je zo spoedig mogelijk proberen te helpen.

Verder adviseer ik je de zoekfunctie op het forum te gebruiken, dit voorkomt meestal het onnodig starten van een nieuw topic.

Maan

Bericht door Maan » 26 dec 2014, 15:22

Het duurt elke keer steeds langer voordat je moet bijvullen. Vermoedelijk zit er dus nog lucht in het koelcircuit. Zoek hier en daar wat info over ontluchten en ga daar even mee aan de gang. Door die luchtbellen klotst er elke keer wat koelvloeistof uit. Eenmaal geheel ontlucht zou je weer een warme kachel moeten hebben en ook geen koelvloeistof moeten verliezen.

Extra tip: Mocht na het ontluchten er nog steeds een probleem zijn, vervang de dop van je radiateur. Die kan ook een hoop hoofdpijn opleveren. Dan kan hij de opgebouwde druk nergens meer kwijt en kan er een koelslang afschieten of in het ergste geval klapt de hele aansluiting van je radiateur.Als je dan nog problemen hebt zou ik me pas echt zorgen maken om je koppakking.
One life, live it!

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”