elektrisch probleem e36 316i

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Mkreeft

elektrisch probleem e36 316i

Bericht door Mkreeft » 06 dec 2014, 09:23

Hallo iedereen

Ik kamp de laatste 2 weken met een probleem dat voor mij nu een compleet raadsel wordt. Voor 2 weken terug wou mijn bimmer niet starten. Na hem eindelijk overgestart te hebben ben ik is aan het meten gegaan en kwam tot de conclusie dat de spanningsregelaar overleden was. Na dat ik deze vervangen heb en gemeten heb laadt de accu netjes bij.

Dit is een paar dagen goed gegaan nu kondigt zich het volgende probleem aan. S' ochtends wil ik de auto starten. Niks startmotor maakt alleen een tik gaat verder niet rond. Terwijl ik de avond er voor een rit heb gehad van zeker wel 100km.

De ene dag is het tik aan de sleutel en lopen de andere dag laat die het compleet afweten.

Dus van de week (afgelopen woensdag ) besloten een nieuwe accu er op te zetten. Prima starten en lopen.

Tot vanochtend. Stap in de auto weer het zelfde verhaal terwijl ik er gisterenavond/vannacht er nog heel einde mee heb gereden. Hij heeft krap 7 uurtjes stil gestaan.

Ik tast nu compleet in het duister ik zou niet meer weten waar ik het nog moet zoeken. De andere forum leden misschien enig idee. ?

Gr

Martin

mikespek

Re: elektrisch probleem e36 316i

Bericht door mikespek » 06 dec 2014, 16:31

Is hij al uitgelezen?
Help met diagnose, heb evt een ecu en bobines, voordeel aan de ecu is dat het er een zonder ews is

Mkreeft

Re: elektrisch probleem e36 316i

Bericht door Mkreeft » 06 dec 2014, 18:55

@mikespek

ik heb het probleem te pakken. Net rammelde ik is aan de kabel die naar de startmotor loopt en pronto hij start. Morgen ga ik de verbindingen daarvan even nakijken.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”