USB ipv cd-wisselaar/aux
-
USB ipv cd-wisselaar/aux
Ik zou graag in mijn 1 serie van 2005 een usb poort willen hebben, is er hier iemand die het later heeft ingebouwd? Ik wil mijn cd-wisselaar of aux aansluiting er wel voor opofferen.
Re: USB ipv cd-wisselaar/aux
Ik heb een aux bmw e39 adapter met een usb aansluiting. Die zou het bij jou ook gewoon moeten doen.
koertplert schreef:Ik zou graag in mijn 1 serie van 2005 een usb poort willen hebben, is er hier iemand die het later heeft ingebouwd? Ik wil mijn cd-wisselaar of aux aansluiting er wel voor opofferen.
hai,
ik kan dat wel.
voor auto's met idrive navi ccc en mask2 kan ik usb aux inbouwen coderen en programmeren, ook kan ik dit combineren met oem bluetooth, dus dan heb je;
OEM bluetooth, bediening via idrive en stuurwiel
USB
AUX
met usb aux heb je playlist in je idrive bediening stuurwiel etc etc.
dus geen dension, parrot, fiscon oplossingen maar oem BMW
dit kan ik voor alle reeksen 1,3,5,6 en de X reeksen dus x5,x3,x6
oh ja vanaf 2003 tot 2012 alle autos met MOST. MOST=Media Oriented Systems Transport, glasvezel

En wat zou zoiets kosten voor een ccc profi navigatie systeem? Een e82 gaat het om uit 2008.
Daar heb ik wellicht ook wel interesse in. Ik heb een 5-serie uit 2006, ook met een CCC naviagitie Professional. Bluetooth heb ik al dus het gaat puur om een USB aansluiting (heb ook CD-wisselaar voorbereiding als optie).
PM of mail me anders even
.
PM of mail me anders even

Quadrantz schreef:Daar heb ik wellicht ook wel interesse in. Ik heb een 5-serie uit 2006, ook met een CCC naviagitie Professional. Bluetooth heb ik al dus het gaat puur om een USB aansluiting (heb ook CD-wisselaar voorbereiding als optie).
PM of mail me anders even.
Hai
Geen punt bij jouw kan Ik dat ook.
Omdat Ik hier vrij nieuw Ben kan Ik vlgs mij niet zo 1.2 pb sturen.
Mijn email =Bmwforlive@live.nl
Stuur een bericht met laatste 7 cijfers van je chasienr.
Even ter informatie, er worden soms hoge prijzen gerekend. Maar hou in gedachte dat een mulf2 high basis svs met een beetje zoeken rond de 100 euro zit. Met wat coderen kom je niet in de buurt van de 400-500 euro die meestal gevraagd wordt voor deze opties. Met een mulf2 high basis svs heb je de mogelijkheid tot bluetooth muziek streaming (a2dp) en usb.
Dan wil ik meteen van de gelegenheid gebruik maken, als het je niet persé om usb gaat, om een andere optie te doen. Heb de laatste tijd namelijk erg lopen zoeken om op een goede manier bluetooth muziek streaming in mijn E82 te krijgen. Ik heb sinds gister namelijk een AUX -> bluetooth adapter in gebruik. De adapter die ik heb heeft ondersteuning (backwards compatibel) voor a2dp maar ook de betere apt-x codec. Met a2dp heb je theoretisch maximaal 721 kbps, in de praktijk echter veel minder (rond de 128kbps is niet heel vreemd). Met apt-x heb je maximaal een bandbreedte van 1.28 Mbps. Muziek op Spotify zit al boven de 128Kbps dus de kans dat je via bluetooth mindere kwaliteit haalt dan via AUX is erg aanwezig.
Voordelen
Veel betere kwaliteit, zelf getest; bass is veel dieper en hoge tonen zijn helderder. Hoop dat ik iemand kan overtuigen, zo niet ... You have been warned.
Prijs; 25 euro (!)
Nadelen:
Geen stuurwiel bedening
Geen info op navigatiescherm
Persoonlijk was mijn keuze snel gemaakt. Veel betere kwaliteit en ook nog een betere prijs.
Dan wil ik meteen van de gelegenheid gebruik maken, als het je niet persé om usb gaat, om een andere optie te doen. Heb de laatste tijd namelijk erg lopen zoeken om op een goede manier bluetooth muziek streaming in mijn E82 te krijgen. Ik heb sinds gister namelijk een AUX -> bluetooth adapter in gebruik. De adapter die ik heb heeft ondersteuning (backwards compatibel) voor a2dp maar ook de betere apt-x codec. Met a2dp heb je theoretisch maximaal 721 kbps, in de praktijk echter veel minder (rond de 128kbps is niet heel vreemd). Met apt-x heb je maximaal een bandbreedte van 1.28 Mbps. Muziek op Spotify zit al boven de 128Kbps dus de kans dat je via bluetooth mindere kwaliteit haalt dan via AUX is erg aanwezig.
Voordelen
Veel betere kwaliteit, zelf getest; bass is veel dieper en hoge tonen zijn helderder. Hoop dat ik iemand kan overtuigen, zo niet ... You have been warned.

Prijs; 25 euro (!)
Nadelen:
Geen stuurwiel bedening
Geen info op navigatiescherm
Persoonlijk was mijn keuze snel gemaakt. Veel betere kwaliteit en ook nog een betere prijs.
Je vergeet de prijs van de bekabeling van de hsd kabels glasvezel, stroom kabel, kabels usb, kabel aux, Usb hub,usb/aux poort, frames kapjes etc etc en natuurlijk het inbouwen en wegwerken.
Je kan een aux met een dongle niet verglijken met een usb aux poort wat je met een mulf high bereikt.
De mulf2 wordt idd door sommige aangeboden omdat ze die niet kunnen inbouwen en dat het incompleet is,alleen aan de mulf2 heb je niet zo veel.
kunst is om het in te bouwen zoals af fabriek, met alle onderdelen en dan ben je voor een vanaf prijs van 350 euro goedkoop uit, afhankelijk van de uitrusting natuurlijk.jij hebt een TCU erin zitten in je 1 serie met waarschijnlijk een SOS knop
Ik bied deze optie aan heb het jou ook aangeboden
kan zijn dat het voor jouw te duur is en dat je het er niet voor over hebt, dat kan geen probleem.
persoonlijk vind ik niet dat je een aux poort kan verglijken met een usb aux poort.
verschillen zijn te groot, Id tekst/playlist wel of niet is een groot verschil, Idrive bediening wel of niet is een groot verschil.
En voor autos zonder bluetooth wordt het helemaal interessant, dan kun je oem bluetooth+usb/aux krijgen, deze combinatie is er goed.
Je kan een aux met een dongle niet verglijken met een usb aux poort wat je met een mulf high bereikt.
De mulf2 wordt idd door sommige aangeboden omdat ze die niet kunnen inbouwen en dat het incompleet is,alleen aan de mulf2 heb je niet zo veel.
kunst is om het in te bouwen zoals af fabriek, met alle onderdelen en dan ben je voor een vanaf prijs van 350 euro goedkoop uit, afhankelijk van de uitrusting natuurlijk.jij hebt een TCU erin zitten in je 1 serie met waarschijnlijk een SOS knop

Ik bied deze optie aan heb het jou ook aangeboden

persoonlijk vind ik niet dat je een aux poort kan verglijken met een usb aux poort.
verschillen zijn te groot, Id tekst/playlist wel of niet is een groot verschil, Idrive bediening wel of niet is een groot verschil.
En voor autos zonder bluetooth wordt het helemaal interessant, dan kun je oem bluetooth+usb/aux krijgen, deze combinatie is er goed.

Maar wat heb je nu gemonteerd?
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
- rick.bosch
Is hier al iets uit voortgekomen? Zou hier ook wel interesse in hebben.
BMW 120d | 2007 | 163pk
-
Uiteindelijk had ik voor deze gekozen. Heeft bij mij prima gewerkt maar staat nu te koop ivm inruil van mijn auto.
http://motrade.nl/index.php?item=bmw-gr ... 59&lang=nl
http://motrade.nl/index.php?item=bmw-gr ... 59&lang=nl