resetten remblokken....
resetten remblokken....
Even een vraagje.
Heb 2 maanden geleden zelf mijn remblokken voor vernieuwd.
Op de idrive kon ik nog 6000 km er mee rijden.
vandaag wou ik het aan passen in de i drive.
maar in plaats van 6000 gaat de teller naar -15000 en geeft nu een rood teken dat ik de remblokken moet vervangen.
Heeft iemand een tip hoe ik dat kan aanpassen..
mvgr harm
Heb 2 maanden geleden zelf mijn remblokken voor vernieuwd.
Op de idrive kon ik nog 6000 km er mee rijden.
vandaag wou ik het aan passen in de i drive.
maar in plaats van 6000 gaat de teller naar -15000 en geeft nu een rood teken dat ik de remblokken moet vervangen.
Heeft iemand een tip hoe ik dat kan aanpassen..
mvgr harm
eeuwigheid duurt het langst..........
Re: resetten remblokken....
Remblokslijtage sensor vervangen en dan noch een keer resetten.
BMW UITLEZEN(E,F,G series),CODING,PROGRAMMING
FSC’s CIC NBT NBT EVO CARPLAY
RESET ISN 6HP 8HP Versnellingsbakken
BMW SLEUTELS BIJMAKEN E en F Serie.
hallogk5 schreef:Remblokslijtage sensor vervangen en dan noch een keer resetten.
die zijn vervangen,heb er 3000 km mee gereden en nergens last van gehad totdat ik de km stand in de idrive wou veranderen.
Je moet meteen gereset bij het vervangen van de sensor,zonder rijden.
BMW UITLEZEN(E,F,G series),CODING,PROGRAMMING
thanks voor het snel reageren.
ik zal het volgende week eens loshalen ,en dan eerst resetten..
mvgr
ik zal het volgende week eens loshalen ,en dan eerst resetten..
mvgr
Ik zou het gewoon nog een keer proberen zonder iets los te halen. Bij mij resette die ook niet meteen de eerste keer.
Als je de sensor los haalt dan gaat het zeker mis want zonder sensor reset ie em zeker naar een onrealistische waarde.
Als je de sensor los haalt dan gaat het zeker mis want zonder sensor reset ie em zeker naar een onrealistische waarde.
hoi
Schijnbaar: hoe mij is verteld, dat er een slijtindicator contact heeft gemaakt, en dat moet dan de achterkant zijn ,want voor zit er alles nieuw op.
Zodra dat is gebeurt, en je probeert dan te resetten dan gaat het mis, en gaan de km intervalstanden in de -15000 voor en -25000 achter.
Dus achter ook nieuwe remblokken en sensor erop en dan resetten .
Schijnbaar: hoe mij is verteld, dat er een slijtindicator contact heeft gemaakt, en dat moet dan de achterkant zijn ,want voor zit er alles nieuw op.
Zodra dat is gebeurt, en je probeert dan te resetten dan gaat het mis, en gaan de km intervalstanden in de -15000 voor en -25000 achter.
Dus achter ook nieuwe remblokken en sensor erop en dan resetten .
hoi
Vanavond de remblokken achter en de sensor vernieuwd,en ook maar gelijk nieuwe remolie ververst.
De sensor had toch net even contact gemaakt.
Voor het starten kon ik voor en achter allebei resetten,voor 40.000 en achter 50.000.
De kerstverlichting is weer uit..
Vanavond de remblokken achter en de sensor vernieuwd,en ook maar gelijk nieuwe remolie ververst.
De sensor had toch net even contact gemaakt.
Voor het starten kon ik voor en achter allebei resetten,voor 40.000 en achter 50.000.
De kerstverlichting is weer uit..
Bij mij zijn de remblokken en sensoren vervangen, de garage is alleen vergeten om de boel te resetten
Nu kreeg ik een link van hun om het zelf te doen en heb dit volgens hetbfilmpje gedaan, echter staat hij nu op -15.000
Deze melding krijg ik ook niet meer weg en als ik hetzelfde weer doe blijft hij op --15.000 staan, erg irritant, iemand een oplossing ?
Dit is het filmpje zoals ik het gedaan heb :
https://www.youtube.com/watch?v=JZHeDh_hXLo

Nu kreeg ik een link van hun om het zelf te doen en heb dit volgens hetbfilmpje gedaan, echter staat hij nu op -15.000

Deze melding krijg ik ook niet meer weg en als ik hetzelfde weer doe blijft hij op --15.000 staan, erg irritant, iemand een oplossing ?
De sensor moet vervangen worden zoals hierboven beschreven.Bart70 schreef:Bij mij zijn de remblokken en sensoren vervangen, de garage is alleen vergeten om de boel te resetten![]()
Nu kreeg ik een link van hun om het zelf te doen en heb dit volgens hetbfilmpje gedaan, echter staat hij nu op -15.000![]()
Nog wat aan het kloten geweest en gelukt, na het vasthouden van het dagtellerknopje krijg je de vraag reset, weer ingedrukt houden dan springt hij niet op nul ofzo maar krijg je horizontale streepjes, dan snel de bc knop indrukken en toen stond hij weer op 50.000 voor de achterste remblokken