Jazzy stelt zich voor

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
Jazzy

Jazzy stelt zich voor

Bericht door Jazzy » 09 sep 2014, 16:14

Hoi allen,

Ik heb net een E46 Touring gekocht, een 318i uit 2002, tijd om me hier even te melden!

Voor mij is de E46, die toch alweer 12 jaar oud is, een ontzettend moderne auto. :) Hiervoor had ik alleen 2 oldtimer motorfietsen (beide Honda CB550) en een oldtimer auto (motoren en auto nog steeds in mijn bezit), een Volvo 142 uit 1968. Een fijne auto, leuk om aan te sleutelen, ontzettend betrouwbaar, goedkoop rijden op LPG, maar: de bollende buik van mijn vriendin heeft ons doen besluiten om een echte gezinswagen ((lees: stationwagon) aan te schaffen. :) Gelukkig sluit de autosmaak van mijn vriendin heel goed aan bij de mijne, dus we waren er al snel uit dat het een E46 touring moest worden.

Na best wat zoekwerk eindelijk een exemplaar gevonden zonder noemenswaardige mankementen. BC knopje werkt niet, achterremblokken versleten en het achterraampje gaat niet open en het stuur staat iets scheef. Verder moet hij een beurtje hebben (vrijdag in de planning), Gelukkig kan ik alles zelf; door de Volvo heb ik behoorlijk wat sleutelervaring opgedaan. Ook alle filmpjes en how-to's die te vinden zijn, o.a. op dit forum, helpen natuurlijk! :duimen:

Tot ziens op het forum!

Jazzy

matheeuwissen
Contacteer:

Re: Jazzy stelt zich voor

Bericht door matheeuwissen » 09 sep 2014, 17:45

Welkom, we zijn hier dol op foto's ;)
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem

Jazzy

Re: Jazzy stelt zich voor

Bericht door Jazzy » 12 sep 2014, 20:31

Hierbij nog even een fotootje bijgevoegd! :)

Vandaag beurtje gegeven: olie + filter, luchtfilter, remblokken achter, remvloeistof, interieurfilter, achterruitenwisser. Vond ie wel lekker! Daarnaast met een bluetooth module de OBD gegevens ingekeken. Vet, geen foutcodes gelukkig! :gekdoen:

Iemand nog tips voor het volgende:
- geen optimale FM-ontvangst (business radio)
- mechaniek achterraam rechts zit vast
- B/C knop werkt niet (zekering? Kapotte knop?)
- Klopt het dat als het licht ingeschakeld is, je geen controlelampje ziet?
- Graag zou ik ook de bakolie en diff olie verversen (ik weet dat BM dat niet adviseert, maar ik ben eigenwijs! ;) ) Moet er gewoon olie tot aan de rand van de vulopening in?

Bedankt voor de reacties alvast! :amen:

Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”