CO uitstoot te hoog bij E36
CO uitstoot te hoog bij E36
Hey iedereen,
Ik ben vandaag naar de autokeuring geweest met de E36 316i coupe van mijn vriendin. De wagen heeft sinds gisteren een nieuwe uitlaat en sinds een half jaar een nieuwe kat.
Toch werd hij vandaag afgekeurd wegens te hoge co uitstoot (0,70 bij stationair). Heeft iemand een idee hoe dit kan? En evt. hoe ik dit oplos?
Ik ben vandaag naar de autokeuring geweest met de E36 316i coupe van mijn vriendin. De wagen heeft sinds gisteren een nieuwe uitlaat en sinds een half jaar een nieuwe kat.
Toch werd hij vandaag afgekeurd wegens te hoge co uitstoot (0,70 bij stationair). Heeft iemand een idee hoe dit kan? En evt. hoe ik dit oplos?
- E36 M-Style
- Bouwer van BimmerPortal
Re: CO uitstoot te hoog bij E36
volgende keer bij de meting de LMM lostrekken. Als je amper verschil ziet (naar alle waarschijnlijkheid) weet je waar de boosdoener zit.
Maar je hebt ook nog een lambdasonde die info naar de DME stuurt en naar alle waarschijnlijkheid heeft die de geest gegeven. Alleen vervangen door de originele. Geen imitatie of whatever ergens kopen.
Maar je hebt ook nog een lambdasonde die info naar de DME stuurt en naar alle waarschijnlijkheid heeft die de geest gegeven. Alleen vervangen door de originele. Geen imitatie of whatever ergens kopen.
E36 320i Coupé 1994 verkocht
News from the new owner: the car is a total loss after a crash 
Lambasonde is in orde. De wagen kan NIET uitgelezen worden door geen enkele garage (ook niet BMW zelf). Reden onbekend.
De wagen rijd per week ongeveer 100km. Traject van 4x 25km op de snelweg, that's it!
We hebben nu gemerkt dat de CO waarde stationair rond de 0,70 blijft en op toeren zakt tot ongeveer 0,50. Als we even met de wagen rijden (2 km ofzo) en dan direct meten (binnen de 5min), zit de waarde stationair op 0,2, op toeren 0,1. Na de 5minuten stijgen de waarde weer.
Het probleem is nu dat ik niet begrijp hoe dit kan...
De wagen rijd per week ongeveer 100km. Traject van 4x 25km op de snelweg, that's it!
We hebben nu gemerkt dat de CO waarde stationair rond de 0,70 blijft en op toeren zakt tot ongeveer 0,50. Als we even met de wagen rijden (2 km ofzo) en dan direct meten (binnen de 5min), zit de waarde stationair op 0,2, op toeren 0,1. Na de 5minuten stijgen de waarde weer.
Het probleem is nu dat ik niet begrijp hoe dit kan...
Dat kan niet. Dan is er iets in de DME kapot zodat deze niet meer communiceert. Dat klinkt niet goed.CTD schreef:Lambasonde is in orde. De wagen kan NIET uitgelezen worden door geen enkele garage (ook niet BMW zelf). Reden onbekend....
E36 320i Coupé 1994 verkocht
News from the new owner: the car is a total loss after a crash 
Toch is het zo. Niemand krijgt hem uitgelezen. Wat kan ik hieraan doen? En wat kost het?!