Alweer een probleem :(
-
- Berichten: 3712
- Lid geworden op: 11 jan 2010, 18:23
- Contacteer:
Re: Alweer een probleem :(
Is je nokkenaspositie sensor nog goed? Die geeft ook deze klachten namelijk. Eerst eens uitlezen?
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
Re: Alweer een probleem :(
uhm heeft dit dan te maken met het doortrekken of sochtends uitvallen ?matheeuwissen schreef:Is je nokkenaspositie sensor nog goed? Die geeft ook deze klachten namelijk. Eerst eens uitlezen?
-
- Berichten: 3712
- Lid geworden op: 11 jan 2010, 18:23
- Contacteer:
Re: Alweer een probleem :(
Beide. Maar zoals ik al zeg even uitlezen. Want het kan echt van alles zijn.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
Re: Alweer een probleem :(
Ik zou je ook absoluut een Vanos revisie aanbevelen, deze gaat standaard bij de mM52/54 motoren defect waardoor er bij lagere toeren merkbaar minder trekkracht is.
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
Re: Alweer een probleem :(
Vanos is al nagekeken toen en er was niks aan de hand, er was een lambda kapot die hebben ze toen gemaakt, en nu trekt die beter dan toen. En het heeft al een vanos revisie gehadbofkont schreef:Ik zou je ook absoluut een Vanos revisie aanbevelen, deze gaat standaard bij de mM52/54 motoren defect waardoor er bij lagere toeren merkbaar minder trekkracht is.
- GreyCooperS
- Berichten: 3450
- Lid geworden op: 13 jun 2010, 08:16
- Locatie: Rijswijk
- Contacteer:
Re: Alweer een probleem :(
Uitlezen doet wonderen..
..en mss lees ik het verkeerd, maar volgens mij zeg je dat als je bij 150 de s stand gebruikt en vol gas geeft (al dan niet kick-down gebruikend) je niet heel snel optrekt..althans minder snel dan bij de 100...als je dit bedoeld, lijkt me dat een logische...mijn 330 wil bij 150 ook minder snel optrekken dan bij 100...
..en mss lees ik het verkeerd, maar volgens mij zeg je dat als je bij 150 de s stand gebruikt en vol gas geeft (al dan niet kick-down gebruikend) je niet heel snel optrekt..althans minder snel dan bij de 100...als je dit bedoeld, lijkt me dat een logische...mijn 330 wil bij 150 ook minder snel optrekken dan bij 100...
1992 e36 325| Project | Hellrot
1995 e38 750i | Pimp Mobiel | Cosmoszwart Metallic
2002 e39 540i | Touring | Individual | Messing Metallic
2005 e90 330i | M Sport | Daily | Black Sapphire
Re: Alweer een probleem :(
GreyCooperS schreef:Uitlezen doet wonderen..
..en mss lees ik het verkeerd, maar volgens mij zeg je dat als je bij 150 de s stand gebruikt en vol gas geeft (al dan niet kick-down gebruikend) je niet heel snel optrekt..althans minder snel dan bij de 100...als je dit bedoeld, lijkt me dat een logische...mijn 330 wil bij 150 ook minder snel optrekken dan bij 100...
Juist je leest het goed bij bijvoorbeeld 1 minuut 100 rijden en dan over na s zonder kickdown plank gas geef gaat de toerenteller sneller door. Maar dit is niet het geval vanaf 130 km
- GreyCooperS
- Berichten: 3450
- Lid geworden op: 13 jun 2010, 08:16
- Locatie: Rijswijk
- Contacteer:
Re: Alweer een probleem :(
Volgens heb je dan gewoon "last" van een gevalletje "koek is op" 

1992 e36 325| Project | Hellrot
1995 e38 750i | Pimp Mobiel | Cosmoszwart Metallic
2002 e39 540i | Touring | Individual | Messing Metallic
2005 e90 330i | M Sport | Daily | Black Sapphire
Re: Alweer een probleem :(
GreyCooperS schreef:Volgens heb je dan gewoon "last" van een gevalletje "koek is op"
en dat is ?
Re: Alweer een probleem :(
Dat ie gewoon niet sneller kan.
Als ze koud zijn kunnen de 6 cilinders wel iets minder soepel zijn dan warm, maar ze zouden niet uit mogen vallen of die neiging mogen hebben. Wellicht trek je toch ook een beetje valse lucht, je vorige probleem gezien zou dat heel goed kunnen.
Zet 'm anders eens bij een specialist neer en laat 'm de volgende ochtend beoordelen of er iets mis mee is of dat je wagentje er nog gewoon niet zoveel zin in heeft. Ik heb namelijk ook nog geen zin om hard te lopen als ik net 2 seconden wakker ben.

Als ze koud zijn kunnen de 6 cilinders wel iets minder soepel zijn dan warm, maar ze zouden niet uit mogen vallen of die neiging mogen hebben. Wellicht trek je toch ook een beetje valse lucht, je vorige probleem gezien zou dat heel goed kunnen.
Zet 'm anders eens bij een specialist neer en laat 'm de volgende ochtend beoordelen of er iets mis mee is of dat je wagentje er nog gewoon niet zoveel zin in heeft. Ik heb namelijk ook nog geen zin om hard te lopen als ik net 2 seconden wakker ben.

||| BMW F36 420i LCI ‘19
Sport |||

Re: Alweer een probleem :(
Hahaha ok me verwachtingen zijn dus te hoog geweest.320ciE46 schreef:Dat ie gewoon niet sneller kan.![]()
Als ze koud zijn kunnen de 6 cilinders wel iets minder soepel zijn dan warm, maar ze zouden niet uit mogen vallen of die neiging mogen hebben. Wellicht trek je toch ook een beetje valse lucht, je vorige probleem gezien zou dat heel goed kunnen.
Zet 'm anders eens bij een specialist neer en laat 'm de volgende ochtend beoordelen of er iets mis mee is of dat je wagentje er nog gewoon niet zoveel zin in heeft. Ik heb namelijk ook nog geen zin om hard te lopen als ik net 2 seconden wakker ben.
Smorgens vroeg alleen bij koud weer lijkt het netalsof die een seconde ofso hapert
Re: Alweer een probleem :(
Mijne is ook wat minder soepel hoor, dit valt overigens alleen maar op omdat wanneer ze warm zijn je niet eens door hebt dat ze lopen! Vergeleken met allerlei vierpitters is mijn 6 in lijn nog steeds soepeler, zelfs koud.
Maar nogmaals, als ik door kan blazen zonder problemen tot de 180 à 200 en dan is de gang er pas een beetje uit, en Bart geeft ook aan dat ie sowieso tot 180 pit heeft, dan zou het bij jou toch ook wel zo moeten zijn.. Nu is het wel weer een automaat die wellicht ook een stukje beleving weg neemt. Ik vond mijn 320Ci met automaat namelijk ook vrij dood, vanaf de 100 al, maar een 2,0L handgeschakeld deed het alweer een stuk beter. Je moet niet vergeten dat ook de automaat (op papier al, laat staan in de praktijk) ongeveer een seconde wegneemt van 0 naar 100.
Nog twee vraagjes;
Hoeveel km heeft de auto gelopen?
Waar tank je?
Maar nogmaals, als ik door kan blazen zonder problemen tot de 180 à 200 en dan is de gang er pas een beetje uit, en Bart geeft ook aan dat ie sowieso tot 180 pit heeft, dan zou het bij jou toch ook wel zo moeten zijn.. Nu is het wel weer een automaat die wellicht ook een stukje beleving weg neemt. Ik vond mijn 320Ci met automaat namelijk ook vrij dood, vanaf de 100 al, maar een 2,0L handgeschakeld deed het alweer een stuk beter. Je moet niet vergeten dat ook de automaat (op papier al, laat staan in de praktijk) ongeveer een seconde wegneemt van 0 naar 100.
Nog twee vraagjes;
Hoeveel km heeft de auto gelopen?
Waar tank je?
||| BMW F36 420i LCI ‘19
Sport |||

Re: Alweer een probleem :(
320ciE46 schreef:Mijne is ook wat minder soepel hoor, dit valt overigens alleen maar op omdat wanneer ze warm zijn je niet eens door hebt dat ze lopen! Vergeleken met allerlei vierpitters is mijn 6 in lijn nog steeds soepeler, zelfs koud.
Maar nogmaals, als ik door kan blazen zonder problemen tot de 180 à 200 en dan is de gang er pas een beetje uit, en Bart geeft ook aan dat ie sowieso tot 180 pit heeft, dan zou het bij jou toch ook wel zo moeten zijn.. Nu is het wel weer een automaat die wellicht ook een stukje beleving weg neemt. Ik vond mijn 320Ci met automaat namelijk ook vrij dood, vanaf de 100 al, maar een 2,0L handgeschakeld deed het alweer een stuk beter. Je moet niet vergeten dat ook de automaat (op papier al, laat staan in de praktijk) ongeveer een seconde wegneemt van 0 naar 100.
Nog twee vraagjes;
Hoeveel km heeft de auto gelopen?
Waar tank je?
Weet je wat het is wat versta je onder blazen, mijne rijd ook goed door tot 180, maar zoals ik zeg heb ik denk te veel verwacht,
Hij heeft inmiddels 215xxx gelopen
en tank altijd bij de esso
Re: Alweer een probleem :(
Tja.. 170pk klinkt leuk maar je zeult wel een auto van 1400kg mee. Je hebt dus 8 kilo per PK en dat is eigenlijk wat telt bij acceleratie. Een smart roadster met 82 pk heeft bijvoorbeeld 10kg per pk, dus de hoeveelheid PK's zeggen niet alles over acceleratie. 

||| BMW F36 420i LCI ‘19
Sport |||

Re: Alweer een probleem :(
320ciE46 schreef:Tja.. 170pk klinkt leuk maar je zeult wel een auto van 1400kg mee. Je hebt dus 8 kilo per PK en dat is eigenlijk wat telt bij acceleratie. Een smart roadster met 82 pk heeft bijvoorbeeld 10kg per pk, dus de hoeveelheid PK's zeggen niet alles over acceleratie.
Ok dus het is vrij normaal nogmaals mijn verwachting was te hoog, of ik moet ff een ander 323 gaan rijden haha