Cabriodak e36 stoort soms
- mevlut0405
Cabriodak e36 stoort soms
Hallo mede bmw rijders,
Sindskort heb ik een e36 318i cabrio gekocht (foto's volgen spoedig).
Heb de auto bij aanschaf getest en alles deed het perfect (ook de volautomatische cabriodak).
Nu wou ik vandaag de dak openen, ging de softtop wel netjes omhoog maar de afdekplaat ging niet open zodat de softtop erin kan. Heb beide motoren gereset, handmatig geopend maar blijf sporadisch dit euvel behouden. Als ik hem zelf handmatig open, gaat hij wel weer zelf dicht zoals het hoort.
Dit doet hij soms en soms doet hij het weer normaal.
Heb de auto uitgelezen maar kreeg gewn fouten naar voren.
Wie kan mij helpen?
Sindskort heb ik een e36 318i cabrio gekocht (foto's volgen spoedig).
Heb de auto bij aanschaf getest en alles deed het perfect (ook de volautomatische cabriodak).
Nu wou ik vandaag de dak openen, ging de softtop wel netjes omhoog maar de afdekplaat ging niet open zodat de softtop erin kan. Heb beide motoren gereset, handmatig geopend maar blijf sporadisch dit euvel behouden. Als ik hem zelf handmatig open, gaat hij wel weer zelf dicht zoals het hoort.
Dit doet hij soms en soms doet hij het weer normaal.
Heb de auto uitgelezen maar kreeg gewn fouten naar voren.
Wie kan mij helpen?
BMW E90 320D 2006 AUTOMAAT
BMW E90 318i 2007 HANDSCHAKEL
- GreyCooperS
- Contacteer:
Re: Cabriodak e36 stoort soms
poe...heb er laatst bij een maatje ook naar gekeken..kan zoveel oorzaken hebben.
Probeer de kabels eens te inspecteren voor zover zichtbaar en of door te meten...kabelbreuk komt relatief vaak voor.
Tevens hebben we gemerkt dat het resetten soms niet in één keer lukt, dus het kan helpen om de reset procedure een paar keer te herhalen...
Probeer de kabels eens te inspecteren voor zover zichtbaar en of door te meten...kabelbreuk komt relatief vaak voor.
Tevens hebben we gemerkt dat het resetten soms niet in één keer lukt, dus het kan helpen om de reset procedure een paar keer te herhalen...
1992 e36 325| Project | Hellrot
1995 e38 750i | Pimp Mobiel | Cosmoszwart Metallic
2002 e39 540i | Touring | Individual | Messing Metallic
2005 e90 330i | M Sport | Daily | Black Sapphire
- mevlut0405
Hey,
Bedankt voor het meedenken.
Ik zal de resetprocedure nogmaals uitvoeren.
Ik heb de resetprocedure als volgt gedaan:
Handmatig nadat ik aan de noodhendel heb getrokken dak geheel geopend. Vervolgens motoren vastgeklikt en dmv het knopje binnen dak dicht gesloten. Knopje net zolang ingedrukt houden totdat het lampje op het knopje uitgaat als bevestiging dat de de sluiting voltooid is.
Doe ik hierbij iets fout?
En waar treed de kabelbreuk vaak op? Want wat ik raar vind is dat sluiten altijd goed gaat maar enkel tijdens het openen dat de afdekplaat niet opent....
Bedankt voor het meedenken.
Ik zal de resetprocedure nogmaals uitvoeren.
Ik heb de resetprocedure als volgt gedaan:
Handmatig nadat ik aan de noodhendel heb getrokken dak geheel geopend. Vervolgens motoren vastgeklikt en dmv het knopje binnen dak dicht gesloten. Knopje net zolang ingedrukt houden totdat het lampje op het knopje uitgaat als bevestiging dat de de sluiting voltooid is.
Doe ik hierbij iets fout?
En waar treed de kabelbreuk vaak op? Want wat ik raar vind is dat sluiten altijd goed gaat maar enkel tijdens het openen dat de afdekplaat niet opent....
In je C stijl aan de bestuurderskant zit bij de semi automatische daken een sensor die voelt of dat achterstuk wel fier rechtomhoog staat. Als deze ingedrukt zit geeft hij pas de verdekkap vrij.
Weet niet of deze sensor er ook bij de volautomatische erop zit, maar mocht ie erop zitten is dit je probleem.
Nouja, het probleem ligt ergens tussen de sensor en de module
De sensor loopt naar de bestuurderszijde achter de ruggedeelte achterbank, daar zit deze in een andere stekker geklikt.
Weet niet of deze sensor er ook bij de volautomatische erop zit, maar mocht ie erop zitten is dit je probleem.
Nouja, het probleem ligt ergens tussen de sensor en de module
De sensor loopt naar de bestuurderszijde achter de ruggedeelte achterbank, daar zit deze in een andere stekker geklikt.
Huidig: E46 330Ci cabriolet / S1000R
Ik heb nog wat pdf bestanden gevonden op mijn pc mbt de werking en onderhoud van de cabriodaken e36. Bij interesse kan ik ze naar je mailen.
Volg eens stappen van deze video
Wordt alles precies uitgelegd van de reset procedure
en zou het nog niet werken laat maar even weten
fotos kunnen ook goed helpen!
Wordt alles precies uitgelegd van de reset procedure
en zou het nog niet werken laat maar even weten
fotos kunnen ook goed helpen!
- mevlut0405
Bedankt voor de reacties! Ik zal die resetmethode ook even proberen.
Ik hou jullie hiervan op de hoogte.
@u-car: zou je mij een pm kunnen sturen met de pdf documenten?
Ik hou jullie hiervan op de hoogte.
@u-car: zou je mij een pm kunnen sturen met de pdf documenten?
Een vrij groot PDF in het Duits ? Met alle problemen en oplossingen ?U-car schreef:Ik heb nog wat pdf bestanden gevonden op mijn pc mbt de werking en onderhoud van de cabriodaken e36. Bij interesse kan ik ze naar je mailen.
E46 320D sedan
E36 328I cabrio
- mevlut0405
Beste,
Heb de reset methode volgens het filmpje uitgevoerd maar tevergeefs.
Heb de reset methode volgens het filmpje uitgevoerd maar tevergeefs.
Die duitse pdf heb ik volgens mij niet meer. Daarin stond ook het volelectrisch dak in beschreven als ik me niet vergis.