Elektrische ramen achter inbouwen
Elektrische ramen achter inbouwen
Wat heb ik hier voor nodig en weet iemand waar alles heen moet.
Gaat om een E36 Sedan met voor al elektrische ramen.
Raammechanisme en schakelaars heb ik nodig, complete deurkabelboom en een stuk vanaf de deur af.
Wat heb ik nog meer nodig?
Gaat om een E36 Sedan met voor al elektrische ramen.
Raammechanisme en schakelaars heb ik nodig, complete deurkabelboom en een stuk vanaf de deur af.
Wat heb ik nog meer nodig?
Re: Elektrische ramen achter inbouwen
Zitten (helaas) al deurpanelen in met zowel het gat voor de slingers als een gat voor de schakelaar van elektrisch.
Moet ik nog een module veranderen? Ik wil het wel zoals OEM inbouwen zo ver als dat mogelijk is, dus met one touch open/sluiten en de mogelijkheid om de knoppen achter uit te schakelen
Moet ik nog een module veranderen? Ik wil het wel zoals OEM inbouwen zo ver als dat mogelijk is, dus met one touch open/sluiten en de mogelijkheid om de knoppen achter uit te schakelen
Ben je hier nog verder mee gegaan DennisV32? Zit er zelf ook aan te denken om dit te doen namelijk.
schema van het systeem?
Het geluid bij vermogen vragen in sportstand. mmmmmmmmmmmmmmmmmmm
Ik ga binnenkort alles uit een touring uitbouwen, dan ga ik hier mee verder!
Er is helaas wel heel weinig info te vinden, maar voor het one-touch sluiten en op slot kunnen zetten van de ramen achter schijn je ook de module voor 4x elek ramen te moeten hebben!
Nu hoop ik dat het vanaf de deur daarnaartoe loopt en ik vanuit daar verder kan gaan.
Er is helaas wel heel weinig info te vinden, maar voor het one-touch sluiten en op slot kunnen zetten van de ramen achter schijn je ook de module voor 4x elek ramen te moeten hebben!
Nu hoop ik dat het vanaf de deur daarnaartoe loopt en ik vanuit daar verder kan gaan.
Check even op one-touch open/sluiten wel ondersteund wordt op de achterste ramen. Meestal heb je achter alleen one-touch open (veiligheid). Een schakelaar monteren met zowel one-touch open en sluiten (geel) zal niet helpen in zo'n geval omdat dit in je ZKE gecodeerd zit.
Mr. OEM
Als het erin zit dan nog niet knippen in de kabelboom. Kabelboom uitbouwen en alles weer aanklikken. Ik installeer mijn ramen zonder one touch met schakelaars van het 92'model. 5 draad aansluiting met nieuwe schakelaars.
Dit komt uit een 97er en komt overeen met mijn modeljaar!
Ik neem alles mee, middenconsole knoppen enz, ik knip de draden er wel uit waar het moet de rest depin ik gewoon,
Ik neem alles mee, middenconsole knoppen enz, ik knip de draden er wel uit waar het moet de rest depin ik gewoon,
Een 92'er heeft geen ZKE module, hoe het daar precies is geregeld betreft one-touch wel of niet weet ik zo niet.ec230n schreef:Als het erin zit dan nog niet knippen in de kabelboom. Kabelboom uitbouwen en alles weer aanklikken. Ik installeer mijn ramen zonder one touch met schakelaars van het 92'model. 5 draad aansluiting met nieuwe schakelaars.
Bij modellen met ZKE zit het in elk geval daarin gecodeerd.
Mr. OEM
geen one touch vermoed ik. Kan het ook zo niet in het schema zien