dynavin

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie
raymond_agt@

dynavin

Bericht door raymond_agt@ » 13 jan 2014, 22:26

Hallo

Ik heb afgelopen week een andere bmw gekocht met dynavin scherm er in maar de radio stoort heel erg en ontvangt niks wat kan dit wezen?

Ik heb hem al losgehaald maar alles zit goed

Ook als ik navigatie wil op starten zegt hij zeevaartkunde niet aanwezig wat kan dit wezen? Alvast bedankt voor de reacties

Groeten
Bmw e46 330ci cabrio.
Showroom:viewtopic.php?f=29&t=37039

matheeuwissen
Contacteer:

Re: dynavin

Bericht door matheeuwissen » 14 jan 2014, 08:51

Bij het laatste is je navigatiesoftware niet geinstalleerd.

Radio, kan misschien aan de versterker liggen. Maar uit ervaring weet ik dat de types tot de D99 geen best radiobereik hebben.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem

E46 exclusive Lady

Bericht door E46 exclusive Lady » 13 feb 2014, 21:31

Ik heb ook een Dynavin denk ik, het gekke is dat het er niet op staat mn radio doet het wel stoort ook best erg en de navigatie vertoont allerlei blokjes en start gewoon niet op geen signaal geloof ik.... Update of mis ik de gps antenne hoe ziet die eruit de antenne van gps Dynavin?

erikselhorst

Bericht door erikselhorst » 13 feb 2014, 22:08

De niet-Dynavin systemen draaien allemaal op Windows CE. Vaak niet eens de nieuwste versie, waardoor de schermresoluties van de software niet overeenkomen met de resoluties die de besturingssystemen hebben. Dit levert blokjes op. Dit is op te lossen door nieuwe navigatiesoftware te installeren (ik meen dat Windows CE een paar verschillende ondersteund, maar welke weet ik niet precies) of door het besturingssysteem te updaten.

Issues met de radio ontvangst kunnen worden opgelost door een nieuwe gevoede antenne incl. versterker aan te sluiten op de radio. Een andere mogelijke oplossing is om een (geschakelde) 12v op de binnenste koperdraad van de coax aan te sluiten, zodat je antenneversterker gevoed wordt. Normaal gebeurt dit namelijk via de radio...

E46 exclusive Lady

Bericht door E46 exclusive Lady » 11 mar 2014, 23:34

erikselhorst schreef:De niet-Dynavin systemen draaien allemaal op Windows CE. Vaak niet eens de nieuwste versie, waardoor de schermresoluties van de software niet overeenkomen met de resoluties die de besturingssystemen hebben. Dit levert blokjes op. Dit is op te lossen door nieuwe navigatiesoftware te installeren (ik meen dat Windows CE een paar verschillende ondersteund, maar welke weet ik niet precies) of door het besturingssysteem te updaten.

Issues met de radio ontvangst kunnen worden opgelost door een nieuwe gevoede antenne incl. versterker aan te sluiten op de radio. Een andere mogelijke oplossing is om een (geschakelde) 12v op de binnenste koperdraad van de coax aan te sluiten, zodat je antenneversterker gevoed wordt. Normaal gebeurt dit namelijk via de radio...
OOOw sorry zit ik net een topic aan te maken was vergeten dat ik et al had gevraagd :whistle: :X

matheeuwissen
Contacteer:

Bericht door matheeuwissen » 12 mar 2014, 07:27

Nog niet gelukt dus. Ik heb misschien wel de benodigde navigatie software mocht je die nodig hebben?

Gps antenne is een vierkant blokje. Wordt meestal onder je dashboard gelegd achter de radio.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem

E46 exclusive Lady

Bericht door E46 exclusive Lady » 12 mar 2014, 23:33

mensen willen jullie aub naar die foto's in mijn topic kijken plz? ik moet hem dus zichtbaar maken tis een oud dynavin ding ofzo?

erikselhorst

Bericht door erikselhorst » 12 mar 2014, 23:47

Kun je misschien even een foto maken van het serienummer van je antenneversterker? Die dingen schijnen nogal te verschillen per bouwjaar en niet allemaal geschikt te zijn voor aftermarket systemen als Dynavin.
Ik hoop voor je dat je er 1 hebt die niet doorgelust (en dus afhankelijk is) hoeft te worden naar de diversity antenne in de andere C-stijl.
Al gecheckt of er spanning staat op de antenneversterker? En dat er niet geknipt is in je antennekabel?

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Audio en navigatie”