Anton - E61 530D M sport Carbon Schwarz

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
showwulf

Re: 530D E61 M sport Carbon Schwarz. Mijn eerste bimmer

Bericht door showwulf » 04 feb 2014, 05:18

avdakker schreef:Vind ik niet netjes om dat hier te plaatsen. Maar je hebt pm.
Hoi avdakker,
zou je mij ook een pm kunnen sturen wat je voor het coderen hebt betaald en wie het voor je heeft gedaan? ben het eigenlijk helemaal met je eens dat we wat voor mekaar over moeten hebben, maar helaas zit niet ieder mens hetzelfde in elkaar. je hebt van die mensen waar je iets voor doet en later spijt krijgt dat je het ooit hebt gedaan. En hetzelfde geldt natuurlijk andersom, iemand doet iets voor je waarvan je denkt "he top man, bedankt dat me hebt geholpen" maar eigenlijk verwacht die persoon dan automatisch een tegenprestatie, terwijl jij dat helemaal niet zo hebt begrepen. Dus dan is het soms gewoon beter om ervoor te betalen en weet iedereen waar ie aan toe is. Maar ik vind wel... en dit is puur mijn mening...(iedereen kan hier natuurlijk anders over denken en dat is ook zijn of haar goed recht) dat sommige mensen er een sport van maken om zo veel mogelijk te rekenen voor diensten die ze via forums aanbieden en dan heb ik weer zoiets van ja... dan schiet zo'n forum toch eigenlijk zijn doel voorbij. Bied dan je diensten via marktplaats aan en dan weet ook iedereen dat je dit voor geld doet ongeachte hoeveel je hier dan ook voor rekent, maar doe hetzelfde niet op een forum waar mensen eigenlijk op zoek zijn naar, ten eerste: soulmates die dezelfde passie (in dit geval BMW) delen.
Ten tweede: op zoek zijn naar meer kennis over de bolide die ze bezitten, om er vervolgens lekker zelf mee aan de slag te kunnen gaan.(Het is gewoon veel leuker om zelf iets aan je auto te doen dan hem simpelweg naar de dealer te brengen) of de kennis die ze zelf bezitten graag willen delen met anderen die dezelfde BMW hebben.
En last but not least: mensen op zoek zijn naar een goedkoper alternatief om hun wagen rijdende te houden omdat de dealer simpelweg voor veel mensen gewoonweg belachelijk duur is.
En ik vind het persoonlijk geen schande dat iemand een liefde, of beter gezegd een passie heeft voor een bepaalde auto, die auto ook kan aanschaffen, maar vervolgens tegen een muur aanloopt omdat hij te weinig kennis bezit om simpele dingen zelf te doen, terwijl hij eigenlijk technisch kundig genoeg is en vervolgens bijna wordt uitgekleed door een dealer.
Nu wil ik er wel bij vermelden dat ik vaste klant ben bij Bert Story in Nijmegen voor de BMW's en vaste klant bij Wensink Nijmegen/Heijen voor de Mercedes'en die we (we= ikzelf en mijn broers) zowel privé als zakelijk bezitten. En dat ik jaarlijks tienduizenden euro's neertel voor de facturen die ik bijna maandelijks binnen krijg van de heren BMW en Mercedes (afgelopen jaar zo'n +/- €20.000,-) maar dat houdt nog steeds niet weg dat ik voor mijn eigen BMW lekker in mijn vrij tijd geen cent wil uitgeven aan welke dealer dan ook en gewoon goedkoop en liefst gratis wil sleutelen en daar enorm veel plezier aan beleef en regelmatig het forum raadpleeg om te zien hoe de ervaringen zijn van andere mensen die hetzelfde hebben gedaan.
En dit wil ik ook ff kwijt, nu ik er toch helemaal een levensverhaal van heb gemaakt... Het is jammer dat sommige mensen zulke betweters zijn of zo negatief kunnen reageren op bepaalde ervaringen die iemand heeft opgedaan tijdens een knutsel actie aan zijn auto, dat ikzelf nog nooit mijn kennis en ervaringen heb gedeeld op een forum, alleen al om rot reacties te vermijden die ik soms zie die mensen naar hun hoofd krijgen geslingerd alleen maar omdat ze geen foto ofzo hebben van wat ze hebben gedaan of nog een stom voorbeeld: dat ze iets voor mekaar hebben gekregen door waarschijnlijk puur geluk en het bij een ander niet lukt door pure pech, terwijl ik lid ben van het audi forum, VW forum, Mercedes forum's en meerdere BMW forum's. Ik moet wel zeggen, hier bij bimmerportal ben ik de negatievelingen nog niet tegen gekomen, dus dat zegt al weer iets over de mensen die hier actief zijn :duim:
Ik schiet trouwens nu zelf ook mijn doel voorbij en dit is waarschijnlijk ook niet de juiste topic om dit te delen, maarja was nu eenmaal begonnen met schrijven :gek: @avdakker: je hebt wel een top BMW op de kop getikt. Super lak, mooie uitvoering in combinatie met het bruine sportinterieur. En nu voor de negatievelingen onder ons (mochten die er überhaupt zijn hier) niet gelijk beginnen met afkraken, maar ik wil voor het eerst een ervaring delen....
Ik laat al bijna een jaar of 10 mijn auto's, de auto's van mijn broers, de auto's op de zaak en alle pas aangeschafte diesel en turbo auto's van mijn vriendenkring tunen bij Tunex in 's Heerenberg (is dit trouwens reclame? mag ik dit vertellen hier?) Wij hebben ieder keer weer een smile op ons gezicht als we bv. een 136pk BMW 318d naar bijna 200pk laten tunen. Ik ga niet beweren dat ze de beste zijn die er bestaan en ik ben ook regelmatig halverwege terug moeten gaan omdat het niet in 1 keer goed was, maarja dat zal waarschijnlijk komen omdat ik daar al misschien een stuk of 20 keer een auto heb laten chippen, jah en dan kan er wel eens iets misgaan, maar het is altijd netjes en goed opgelost. Dus @avdakker je kan daar eens gaan informeren wat ze voor je kunnen doen en voor het geld moet je het zeker niet laten, want ze zijn vergeleken met anderen echt goedkoop en gewoon straight to the point en misschien zijn er nog andere forumleden die ook ervaring hebben met Tunex. En heel veel plezier met je Bimmer nog trouwens
BMW 530dA individual E39
BMW 325iA E30 Sondermodell/Deutschland Edition

Steekwoorden: Sondermodell-Sonderausstattung

avdakker

Re: Anton - E61 530D M sport Carbon Schwarz

Bericht door avdakker » 04 feb 2014, 12:24

Pfoe he, wat een verhaal. Wellicht een paar enters plaatsen dat leest wat prettiger.
Ik snap heel je beredenering wel hoor. Het is gewoon een feit dat we op andere forums wat toegankelijker waren naar elkaar toe. Een pm sturen hoeft niet meer. Ik heb mijn wagen nog niet laten coderen.
Sinds een tijdje heb ik zelf een stekker maar moet er nog steeds een keertje mee aan de gang. Ook heb ik de werkplaats dvd's aangeschaft om zo het e.e.a. zelf te kunnen doen.

Ik ben dolblij met mijn bimmer en uitvoering er van. Komende zaterdag gaat mijn roetfilter er uit, EGR dicht en komt er een chipje in. Al met al verwacht ik dan toch wel een aantal betere prestaties van de bimmer.
Voor wat betreft Tunex, ieder zijn meug. Mocht ik hem uitgebreid op maat willen laten chippen zou ik al snel naar Hartog gaan in Alkmaar vanwege mijn goede ervaringen met Pedro daar.

Er staat nog genoeg op mijn wishlist dus voorlopig nog even vrolijk door gaan met modden ;-)
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM

Bart70
Contacteer:

Bericht door Bart70 » 04 feb 2014, 12:34

Inderdaad heel verhaal ja, kan me er wel in vinden, leuk te lezen dat er weinig negatievelingen hier zitten ! Ik schaar me hierbij aan en moet zeggen dat ik via via al een hoop hulp aangeboden krijg hier ondanks het feit dat ik nog maar 6 weekjes in het bezit ben van een BMW en niemand hier kan helpen ergens mee, wat ik wel jammer vind, wel doe ik hier een hoop ideeën op.

showwulf

Bericht door showwulf » 16 feb 2014, 04:59

Ja, nu ik het zo terug zie, ben ik inderdaad flink aan het rammen geweest op mijn toetsenbord. Dat krijg je waarschijnlijk als je na maanden smartphone weer eens een keer acher een echte pc zit met een echt toetsenbord :)
@bart70; jammer om te horen dat niemand je hier kan helpen. Wat voor problemen heb je dan precies?
BMW 530dA individual E39

showwulf

Bericht door showwulf » 16 feb 2014, 06:50

@bart70; laat maar, dat van die problemen. Ik heb even snel een van je post's gelezen en ik begrijp al helemaal wat je bedoelt. Ik was ze zelf nog niet tegengekomen op dit forum, maar echt, bij sommige reacties heb al bijna geen zin meer om de volgende vraag te stellen merk ik wel. Toch fijn dat het uiteindelijk gelukt is met de lci's.

Ben nu eerlijk gezegd wel weer een beetje blij voor mezelf dat ik geen E60 meer heb, want bij iedere mod moet je wel een module laten coderen. En hoe meer je kunt laten doen aan je auto, hoe meer je dit ook allemaal wilt en zoals sommige forumleden al meerdere malen hebben gezegd de wensen houden echt nooit op en als je dit ook tegen wilt gaan moet je ook niet teveel op het forum gaan rondneuzen eigenlijk, maarja wat doe je er tegen!
Een van mijn nieuwe aanwinsten is een E39 en heb express een volle gekocht zodat ik niet iedere keer heel onze spaarpot er doorheen jaag. Maar nee hoor! Ik heb weer een hele lijst met things to do gevonden!
BMW 530dA individual E39

E36 M-Style
Bouwer van BimmerPortal

Bericht door E36 M-Style » 16 feb 2014, 09:25

showwulf schreef:Ja, nu ik het zo terug zie, ben ik inderdaad flink aan het rammen geweest op mijn toetsenbord. Dat krijg je waarschijnlijk als je na maanden smartphone weer eens een keer acher een echte pc zit met een echt toetsenbord :)
@bart70;jammer om te horen dat niemand je hier kan helpen. Wat voor problemen heb je dan precies?

Als je het eens rustig doorleest zie je dat er ik zijn tekst staag dat die al meerdere keren is geholpen alleen heeft hij nog niemand kunnen helpen.

Wij als forum kunnen mensen niet weerhouden om hun diensten aan te bieden, daarvoor is het een forum. Daarnaast zitten hier niet alleen maar werknemers van bmw maar veelal hobbyisten die ervaring hebben met sommige problemen en het komt wel eens een enkele keer voor dat er niemand is die dit probleem eerder heeft ondervonden of hiervan heeft gehoord. Als sommige reacties je niet bevallen dan lees hier overheen of maak er een melding van zodat een moderator dit kan oplossen, daarvoor zijn wij onder andere hier.
///M-power

Bart70
Contacteer:

Bericht door Bart70 » 16 feb 2014, 09:30

@showwulf ; dacht er zelf ook aan om de volgende keer een volle te kopen om er vanaf te zijn maar dat helpt dus ook niet hahahahaha.

Ik heb intussen wel veel hulp gekregen van een aantal forumeden gelukkig, ik moet zeggen dat het wel een select groepje is dat je wilt helpen en je ziet oom dat hetbaltijd dezelfde mensen zijn die wel reageren en helpen, gelukkig voldoende maar je zou meer verwachten van zo'n forum. Al met al ben ik al vlij dat ik in ieder geval hulp heb en ik kom er wel uit zo.
Hopelijk is je lijstje niet zo groot als de met de E60' :|

@E36 M-Style ; klopt, ik bedoelde dat ik geen hulp kon bieden, het enige dat ik tot nu toe kan doen is mijn ervaringen mededelen, maar denk dat ik hier in niet de enigste ben.

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”