verschillen tussen M40 M42 en M43 injectie systemen

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
dj.verhulst
Contacteer:

verschillen tussen M40 M42 en M43 injectie systemen

Bericht door dj.verhulst » 03 jan 2014, 09:06

naar aanleiding van dit http://youtu.be/g4ush9ap-Tw een manier om flink te kunnen besparen, heb de afgelopen tijd internet afgestruind op zoek naar info, en er is een hoop onzin maar ook een aantal mensen die toch met zelf gemaakte sets 25 a 50 % zuiniger rijden, en die duidelijk GEEN banden hebben met een bedrijf die graag sets verkoopt.

nou heb ik de vraag deze meneer heeft een m40 318, en hij heeft geen aanpassingen gedaan aan het injectie systeem
de lambda ziet dat er voldoende mengsel is en schroeft de benzine injectie terug en stelt verder geen vragen blijkbaar.

maar modernere systemen zien dat,, die zien de hoeveelheid lucht die word aangevoerd , en als je pure zuurstof/waterstof toevoert heb je een zeer schone verbranding heb ik me laten vertellen.
maar gaan toch in noodloop
tot 2000 waren de emissie eisen niet zo streng , hoorde dat nieuwe auto met zo'n systeem ontzettend veel extra benzine gaan gebruiken omdat er geen overschotje meer is.

ik zou dan graag een m43 blok,, geen gekloot met tandriemen, bewezen techniek , maar als het systeem veel slimmer is dan op een M40 zit je gelijk.

is iemand die dat weet ?
niet gehinderd door enige vorm van inzicht

dj.verhulst
Contacteer:

Re: verschillen tussen M40 M42 en M43 injectie systemen

Bericht door dj.verhulst » 04 jan 2014, 16:02

heb inmiddels dit gevonden

http://www.youtube.com/watch?v=AydgSxSK ... F6&index=9

blijkbaar passen deze mensen wel dingen wel aan,, iemand wel eens gedaan ? ( reparatei luchtmeter )
niet gehinderd door enige vorm van inzicht

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”