Ondanks dat ik al een tijdje meelees op dit forum wil ik mezelf alsnog even voorstellen.
Mijn naam is Freddy maar ik gebruik graag FastFred op verschillen Fora. Dat is overigens niet omdat ik zo snel rijd
Met een kleine uitstap ben ik BMW trouw gebleven. Op m'n 19e, in 1985, kocht ik mijn eerste Bimmer. Een appeltjes groene, 10 jaar oude 1502 op LPG met kenteken 34-FF-23. Ik was aangestoken met het Bimmer-virus door mijn oudere broer en apetrots op m'n eerst eigen ride. Een setje origineel 3-serie lichtmetaal met brede(re) banden eronder, verstralers op de bumper en een verchroomd uitlaat sierstuk. Interieur voorzien van een pookknop met BMW loge (jaja!) en echte schapenvachten op de voorstoelen. Echt stoer hoe mijn beladen BMW tijdens vakantie ritjes op z'n achterwielen stond, een beetje schuin eronder en lekker laag.
Enkele jaren later volgend een hardblauwe 316i van de eerste 3-serie lichting met kenteken HD-98-NY. Ik voelde me de koning te rijk en was echt super zuinig op deze prachtige auto. Ook deze weer op lichtmetaal en voorzien van een Hella grille met dubbele koplampen waarvan de binnenste lampen iets kleiner qua diameter waren dan de binnenste. Met de hierop volgende, eerste vierdeurs 316i in donkerblauw, met ik dacht kenteken LH-79-SK, was ik minder gelukkig. Nog maar net in m'n bezit "parkeerde" er in Audi 100 in m'n kofferbak. Dit als gevolg van een onderlinge "race" op de rondweg van Emmen (Dr) waarbij ik dacht te moeten remmen voor het opdoemende oranje verkeerslicht, terwijl de Audi rijder van mening was nog een dot gas bij te moeten geven om net vóór rood er doorheen te racen. Mijn BMW total loss en onmiddellijk ingeruild voor een prachtige 2 jaar oude, wederom 4-deurs, donkergroene 316i met kenteken RD-11-ZT. In mijn beleving de mooiste BMW die er rondreed. In die tijd leerde in m'n vrouw kennen en kregen we gezinsuitbreiding waardoor de binnenruimte achterin zo'n Bimmer ons toch te krap werd. Toen we ook nog een huis hadden gekocht, lag een vervangende grotere BMW niet meer binnen ons budget. Dus enkele jaren een uitstap gemaakt naar een Opel.
Jaren later weer teruggekeerd naar BMW. Een 2001 E46 3-serie 82-JB-LN in een weinig voorkomende licht groene kleur met uiteraard een setje origineel lichtmetaal, verchroomde nieren etc. Een heel fijne auto waar ik vier later met pijn in m'n hart afscheid van genomen heb. Deze auto maakte plaats voor een schitterende 320i High Executive in de veelvoorkomende donkergrijze kleur Sparkling Graphit. Kenteken 16-RK-LN. Prachtig met beige bekleding en hout inleg interieur strips. Ook hier moest uiteraard lichtmetaal op. Dit keer een BMW style 162 breedset 18 inch met brede sloffen. Na ruim vier jaar en 50.000 km verder heb ik deze auto in juli 2013 ingeruild voor een 3 jaar oude 318i. En heel eerlijk moet ik inmiddels bekennen dat ik m'n vorige 320i HighExec toch wel een beetje mis
Groet van een BMW fan in hart en Nieren 00.