automaat
automaat
ik heb het idee dat mijn e36 automaat niet zijn volle vermogen levert. het lijkt er op dat mijn automaat zwaar draait te veel weerstand heeft kan dat? komt dat vaker voor? heb 2weken geleden toen het (probleem?) zich al voor deed de automaat olie ververst en het automaat filter. het olie pijl is 100% goed heb hem gevuld tot hij over liep toen de motor gestart en in alle gangen gezet en toen de laatste halve liter er bij gegooid totaal is er 3 liter in gegaan. ps met koude motor voel je hem schommelen als hij warm is niks aan de hand wel dat hij moeizaam voort beweegt. rij je 120 dan plank gas geen kick down dan zit je zo aan de 160. verbruik bij korte afstandje 80km wegen is het verbruik best hoog. op snel weg naar Limburg haalde ik 1op12.
miss dat iemand iets meer weet hier over.
miss dat iemand iets meer weet hier over.
Re: automaat
1 op 12 op de snelweg is niet slecht (6 cilinder denk ik dan he?)
Hoeveel KM staat er op de auto/versnellingsbak?
Best kans dat je de bak gewoon een revisie moet geven… (als het probleem inderdaad bij je versnellingsbak ligt, en niet bij de motor zelf).
Echter het feit dat je motor schommelt,denk ik meteen aan: heb je het inlaat traject gecontroleerd op eventuele kleine lekkages van lucht? kan zorgen voor onregelmatig lopen, en dit voel je ook in je vermogen (was bij onze 320i ook zo).
Hoeveel KM staat er op de auto/versnellingsbak?
Best kans dat je de bak gewoon een revisie moet geven… (als het probleem inderdaad bij je versnellingsbak ligt, en niet bij de motor zelf).
Echter het feit dat je motor schommelt,denk ik meteen aan: heb je het inlaat traject gecontroleerd op eventuele kleine lekkages van lucht? kan zorgen voor onregelmatig lopen, en dit voel je ook in je vermogen (was bij onze 320i ook zo).
>>>>Showroom E36's<<<<
Het gaat om een 318i van 99 met 209584km op de teller
Ik kan zo van hier niet bepalen of het echt zwaar rijdt, maar destijds reed ik met mijn 318iTouring automaat bj 97 ongeveer gemiddeld 1:11. Dus die 1:12 die je aangeeft vind ik zeker voor een automaat (op de e36) niet verkeerd!
Daarnaast is de wagen volgens mijn 1295kg en een 1800cc blok met automaat, dat heeft wat meer moeite van de plek te komen.
Vergelijking: mijn 320i sedan automaat bj 96 weegt 1310kg met een 2L blok. Rij ik overigens ook gemiddeld 1:11 mee.
Daarnaast is de wagen volgens mijn 1295kg en een 1800cc blok met automaat, dat heeft wat meer moeite van de plek te komen.
Vergelijking: mijn 320i sedan automaat bj 96 weegt 1310kg met een 2L blok. Rij ik overigens ook gemiddeld 1:11 mee.
Ik rij met een 94 318i automaat met 270k op de teller.
Rij gemiddeld 1 op 14 op de snelweg, 1 op 10/11 gecombineerd, toen ik hem net kocht reed ik gecombineerd 1 op 7/8 en op de snelweg alleen 1 op 11.
Ik heb de lambdasonde vervangen, deze was niet echt stuk maar wel slecht en regelde te langzaam bij.
Na vervangen een beter brandstofverbruik en ook liep die een stuk beter door binnen de bebouwde kom met optrekken, als jij volgas geeft op de snelweg dan loopt die open loop en word die niet geregeld door je lambdasonde, daardoor merk je niks daarvan dan.
Rij gemiddeld 1 op 14 op de snelweg, 1 op 10/11 gecombineerd, toen ik hem net kocht reed ik gecombineerd 1 op 7/8 en op de snelweg alleen 1 op 11.
Ik heb de lambdasonde vervangen, deze was niet echt stuk maar wel slecht en regelde te langzaam bij.
Na vervangen een beter brandstofverbruik en ook liep die een stuk beter door binnen de bebouwde kom met optrekken, als jij volgas geeft op de snelweg dan loopt die open loop en word die niet geregeld door je lambdasonde, daardoor merk je niks daarvan dan.
Die zijn wel aan vervanging toe, maar ze zien er niet slecht uit. Met andere woorden, de ontbranding is wel goed.
Ik merk wel verschil in vermogen. Rijdt 10x beter nou
Dat zal ongetwijfeld, omdat de ontbranding nu sneller en beter verloopt.
Dus miss hoog verbruik ook opgelost