sportstuur monteren
sportstuur monteren
Ik heb een 320d van '99 met het gewone orginele stuur ("viekante airbag"),nu wil ik dat stuur verwisselen met het modernere ogende sportstuur (ronde airbag).
Nu is mij verteld dat het stuur zelf wel te verwissellen is maar dat de airbag niet gaat passen ivm nu 1 stekker verbinding (1 fase airbag?)van de vierkante airbag, tegen 2 verbindingen (2 fase airbag) van de ronde airbag.
Kan ik die "swap" nu wel vergeten door de verschillende airbag systemen of is er toch iets voor te vinden?
Nu is mij verteld dat het stuur zelf wel te verwissellen is maar dat de airbag niet gaat passen ivm nu 1 stekker verbinding (1 fase airbag?)van de vierkante airbag, tegen 2 verbindingen (2 fase airbag) van de ronde airbag.
Kan ik die "swap" nu wel vergeten door de verschillende airbag systemen of is er toch iets voor te vinden?
Re: sportstuur monteren
Ik denk dat het wel gaat. Je ziet regelmatig dat mensen het M-stuur plaatsen. Dus dat gaat zoiezo. Of zijn de aansluitingen van het M-stuur verschillend van het sportstuur.

Wat ik heb kunnen zien is dat het stukje kabel in het sportstuur 2 aansluitingen bevat voor de airbag, tegen nu maar 1.hennep E46 schreef:Ik denk dat het wel gaat. Je ziet regelmatig dat mensen het M-stuur plaatsen. Dus dat gaat zoiezo. Of zijn de aansluitingen van het M-stuur verschillend van het sportstuur.
Het stekkertje waarmee je die weer op de sleepring aansluit is volgens mij bij beide het zelfde.
In praktijk zal het dus wel gaan, maar ik weet niet of dat problemen op gaat leveren met het airbag systeem met alle gevolgen vandien.
Ik heb bij realOEM gekeken maar daar word ik niet veel wijzer.
Zijn er mensen die het (toch) gedaan hebben, laat dat dan svp weten en hoe
Je zit idd met de enkele en dubbele ontsteking.
Maar met dat verloopkabeltje is dat te fixen.
Sommige kopen ook een airbag en sluiten hem dan niet aan, maar dat geeft mij voorkeur niet. En je airbaglampje gaat dan branden (die branden ze dan meestal door of plakken ze af)
Ik hoop dat ik vandaag of morgen m'n airbag krijg zodat ook mijn M-stuur erin kan!
Maar met dat verloopkabeltje is dat te fixen.
Sommige kopen ook een airbag en sluiten hem dan niet aan, maar dat geeft mij voorkeur niet. En je airbaglampje gaat dan branden (die branden ze dan meestal door of plakken ze af)
Ik hoop dat ik vandaag of morgen m'n airbag krijg zodat ook mijn M-stuur erin kan!
www. M3 register .nl
Ben je goed gek, dat je voor de looks je eigen veiligheid op`t spel zet 8p
Precies ja 8pDnl schreef:Ben je goed gek, dat je voor de looks je eigen veiligheid op`t spel zet 8p
Maaaar, morgen heb ik mijn airbag en hopelijk dus zondag met het M stuur
www. M3 register .nl
Dan wacht ik iig jou resultaat af *DBertusE46 schreef:Precies ja 8pDnl schreef:Ben je goed gek, dat je voor de looks je eigen veiligheid op`t spel zet 8p
Maaaar, morgen heb ik mijn airbag en hopelijk dus zondag met het M stuur
Heb het net gemonteerd, ik was er serieus 10 minuutjes mee bezig.morris schreef:Dan wacht ik iig jou resultaat af *D
De orginele airbag heeft idd 1 aansluiting, alleen de aansluiting op de auto is wel hetzelfde. Zo zat bij mij in het M-stuur al de kabeltjes voor de airbag en was het dus alleen een kwestie van kabeltjes in elkaar klikken en bout vastdraaien.....
Foto's in mijn topic te zien!
www. M3 register .nl
Ja ok, dat stuur waar ik aan kan komen zit idd ook dat kabeltje van/voor die 2 aansluitingen bij.BertusE46 schreef:Heb het net gemonteerd, ik was er serieus 10 minuutjes mee bezig.morris schreef:Dan wacht ik iig jou resultaat af *D
De orginele airbag heeft idd 1 aansluiting, alleen de aansluiting op de auto is wel hetzelfde. Zo zat bij mij in het M-stuur al de kabeltjes voor de airbag en was het dus alleen een kwestie van kabeltjes in elkaar klikken en bout vastdraaien.....![]()
Foto's in mijn topic te zien!
Dus je hebt verders geen storingen nu (airbaglampje)??
Aangezien dat bertus geen problemen heeft ondervonden met montage van zijn M stuur, heb ik de knoop door gehakt en een "gewoon" sportstuur gekocht en gemonteerd.
Het was idd zo gefixt.
Ik heb er ook een titaan inleg stuk ingezet die bij de rest van de lijsten past.
Ik vind zo'n stuur eigenlijk een must, het interieur oogt gelijk een stuk beter en het stuurt ook een stuk lekkerder.
Er zijn nog 2 dingen die ik aan het interieur wil doen nml: teller ringen en een andere pookknop.
Over die pookknop twijfel ik welke, eentje met titaan en leer of eentje met verlichte cijfers en chrome ringen.
Wat vinden jullie???
PS: foto's van het stuur, interieur en de rest van de auto zal ik het weekend maken en uitvogellen hoe ik die hier moet plaatsen.
Het was idd zo gefixt.
Ik heb er ook een titaan inleg stuk ingezet die bij de rest van de lijsten past.
Ik vind zo'n stuur eigenlijk een must, het interieur oogt gelijk een stuk beter en het stuurt ook een stuk lekkerder.
Er zijn nog 2 dingen die ik aan het interieur wil doen nml: teller ringen en een andere pookknop.
Over die pookknop twijfel ik welke, eentje met titaan en leer of eentje met verlichte cijfers en chrome ringen.
Wat vinden jullie???
PS: foto's van het stuur, interieur en de rest van de auto zal ik het weekend maken en uitvogellen hoe ik die hier moet plaatsen.
Die staat! Want we zijn altijd zeer benieuwd na fotos! ;-)morris schreef:PS: foto's van het stuur, interieur en de rest van de auto zal ik het weekend maken en uitvogellen hoe ik die hier moet plaatsen.
Maar over de pook, de kleinere en met het chrome plaatje er op