Alpina stuurt niet strak rechtuit
-
AlpinaB104.6V8
Alpina stuurt niet strak rechtuit
Hallo.
Ik heb al een tijdje last van sponzig stuurgedrag bij rechtuit rijden. Ik heb voordat ik de Alpina kocht in een 540i sport gereden die vele malen strakker stuurde.
Bij rechtuit rijden ben continue aan het corrigeren. Ook komt het stuur niet uit zichzelf echt terug naar het midden. Bij remmen vanaf een hogere snelheid gooit de auto zich behoorlijk van links naar rechts. Met het sturen in de bochten is er niks aan de hand.
Wat kan de oorzaak zijn? Stuurhuis vervangen? Is hetde stuurhoeksensor? Deze geeft overigens geen foutmelding.
Auto heeft servotronic.
Aan het uitlijnen ligt het niet lijkt me gezien de uitslag van het stuur rechtuit zonder dat hij reageert.
Graag hulp.
Bedankt.
Ik heb al een tijdje last van sponzig stuurgedrag bij rechtuit rijden. Ik heb voordat ik de Alpina kocht in een 540i sport gereden die vele malen strakker stuurde.
Bij rechtuit rijden ben continue aan het corrigeren. Ook komt het stuur niet uit zichzelf echt terug naar het midden. Bij remmen vanaf een hogere snelheid gooit de auto zich behoorlijk van links naar rechts. Met het sturen in de bochten is er niks aan de hand.
Wat kan de oorzaak zijn? Stuurhuis vervangen? Is hetde stuurhoeksensor? Deze geeft overigens geen foutmelding.
Auto heeft servotronic.
Aan het uitlijnen ligt het niet lijkt me gezien de uitslag van het stuur rechtuit zonder dat hij reageert.
Graag hulp.
Bedankt.
Re: Alpina stuurt niet strak rechtuit
Heb je originele wielen eronder liggen? Zitten ze vast; (kan een domme vraag zijn, maar ervaring in de fam. doet mij dat vragen), Heb je de remmen gecontroleerd (schijven krom)? Heb je brede banden voorop?
Controleer eerst deze zaken, mocht het dat niet zijn, dan de dure onderdelen controleren
Controleer eerst deze zaken, mocht het dat niet zijn, dan de dure onderdelen controleren
Heb je ook veel last van spoorvorming?
Heb je je draagarmen al gecontroleerd? En dan met name de rubbers.
-
AlpinaB104.6V8
Ik heb inderdaad last van spoorvorming.
Verder heb ik de originele 18 inch velgen eronder met voor 245 banden. Ze zitten vast.
Rubbers in de draagarmen heb ik niet gecontroleerd. Probeer ik anders van het weekend te doen. Ik heb over die rubbers bij de aankoopkeuring bij Spba geen opmerking gekregen.
Verder heb ik de originele 18 inch velgen eronder met voor 245 banden. Ze zitten vast.
Rubbers in de draagarmen heb ik niet gecontroleerd. Probeer ik anders van het weekend te doen. Ik heb over die rubbers bij de aankoopkeuring bij Spba geen opmerking gekregen.
Mja, ze kunnen binnen een paar duizend km hard gaan. Ik had er bij aankoop geen last van, maar zo'n 5k later ging ik ineens als een deinende rubberboot over de snelweg. Bij hard remmen wilde de voortrein haaks linksaf de vangrail in. Dat was dus snel die sh** vervangen en uitlijnen, sindsdien rijdt ie weer prima.
-
AlpinaB104.6V8
Dank je. Ik ga ze preventief laten vervangen.
Ik hou jullie op de hoogte.
Ik hou jullie op de hoogte.