De auto is in prima staat.
Gezien het beperkte aantal km per jaar dat er met de auto wordt gereden hebben wij 4 jaar terug er voor gekozen om de auto op 4 seizoenen run on flat banden te zetten.
Nu na 4 jaar zijn de achter banden versleten en moeten er nieuwe om.
Helaas worden er geen run on flat 4 seizoenen meer gemaakt en liggen er nu normale 4 seizoenen onder.
zelfde merk zelfde type.
Dit zijn de achter banden.
Wat is nu het probleem
De auto heeft een heel ander weg gedrag gekregen door deze nieuwe achter banden.
Als je een bocht instuurt lijkt het net alsof de achter as stuurt en wel iets later dan dat jij zelf aan het stuur draait
Het is al merkbaar bij 80 km/uur.
Als je een lus van het klaverblad neemt ben je constant aan het corrigeren minder dan weer extra om de auto in het spoor te houden.
vandaag heb ik de voor en achter wielen van plaats laten wisselen en lijkt de auto weer zijn oude, lekkere weg gedrag terug te hebben
Zijn er mensen die vergelijkbare ervaringen hebben?
Wat nu als straks de run on flat banden af zijn en de auto rondom op 4 seizoenen niet run on flat banden komt te staan?
Ik heb van de BMW begrepen dat zij ede versies nu ook niet meer op run on flat staan i.v.m. het brandstof verbruik. De wel of geen run on flat zou dus niet zo veel mogen uitmaken?
Dient een auto zonder run on flat een andere wiel stand te hebben dan een band met run on flat?
zo maar een aantal vragen.
Als iemand mij hier verder mee zou kunnen helpen dan stel ik dit zeer op prijs.