motor wordt te warm
motor wordt te warm
goedemorgen
ik ben sinds een paar maanden in het bezit van een BMW 318i e36
en sinds deze week wordt de motor opeens te warm de meter zit elke keer tussen de 3-kwart en het rooie vakje
weet iemand hier misschien waar dit aan licht ik heb er gisteren een nieuwe thermostaat op gezet het is wel iets beter geworden maar nog steeds staat de meter op drie kwart hij schommelt wel vrij veel als ik na een half uurtje gereden te hebben weer stop schiet de meter naar het blauwe vakje en mijn kachel wordt niet warm hooguit een beetje lauwig
hoop dat iemand mij hier kan helpen
mvg patrick
ik ben sinds een paar maanden in het bezit van een BMW 318i e36
en sinds deze week wordt de motor opeens te warm de meter zit elke keer tussen de 3-kwart en het rooie vakje
weet iemand hier misschien waar dit aan licht ik heb er gisteren een nieuwe thermostaat op gezet het is wel iets beter geworden maar nog steeds staat de meter op drie kwart hij schommelt wel vrij veel als ik na een half uurtje gereden te hebben weer stop schiet de meter naar het blauwe vakje en mijn kachel wordt niet warm hooguit een beetje lauwig
hoop dat iemand mij hier kan helpen
mvg patrick
Re: motor wordt te warm
het kan zijn dat je koelvloeistof oud is. Ik hoop niet dat je koppakking lek is.
BMW e60 530D 231 PK 2006
| Op zoek naar Privacy Shades |
| Op zoek naar Privacy Shades |
nee dat hoop ik ook niet
ik kan dat wel eens even verversen inderdaad
weet je toevallig hoeveel je ongeveer nodig bent
ik kan dat wel eens even verversen inderdaad
weet je toevallig hoeveel je ongeveer nodig bent
-
matheeuwissen
- Contacteer:
Goed ontlucht na het plaatsen van nieuwe thermostaat?
Draait je vin wel?
Draait je vin wel?
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
ja men vin draait constant die zit op een riem zo gauw als ik de auto start gaat de vin draaien
en met het ontluchten ben ik al een paar keer bezig geweest
maar als ik de ontluchtingsventiel open zet en de auto wordt dan warm loopt de meter behoorlijk op dus ik krijg niet echt de kans om hem goed te ontluchten
zodra die te warm wordt doe ik de auto uit omdat ik bang ben dat ik mijn koppakking eruit blaas
heb jij misschien nog een idee om hem te ontluchten
en met het ontluchten ben ik al een paar keer bezig geweest
maar als ik de ontluchtingsventiel open zet en de auto wordt dan warm loopt de meter behoorlijk op dus ik krijg niet echt de kans om hem goed te ontluchten
zodra die te warm wordt doe ik de auto uit omdat ik bang ben dat ik mijn koppakking eruit blaas
heb jij misschien nog een idee om hem te ontluchten
- bimmer-jeroen
Koelvloeistof verversen heeft (voor te warm worden) geen zin. Zolang er maar een vloeistof in zit wat warmte opneemt en en rond gaat is het al goed.
Je hoeft niet bang te zijn dat je je koppakking opblaast, omdat er zoveel lucht in je systeem zit is de temp bij punt a bijv 94graden en bij punt 2 maar 50graden. En als je temp sensor dan net in deel a zit meet hij dus een te hoge temp.
Wat ik doe bij bmw`s is.
Voorkant omhoog. (ongv 40cm
nippel los (op de raditeur bij je dop.
Dop er even aflaten (omdat in`t begin het niveau vrij hard zakt.
Zorgen dat je kachel op max temp staat (blower op stand 2 of halverwege bij climate control
en dan af en toe eens aan je slangen voelen die na en van de radiateur gaan en komen.
En dan is t bij een 4cil al gauw klaar. (zal ongv een half uurtje duren)
Je hoeft niet bang te zijn dat je je koppakking opblaast, omdat er zoveel lucht in je systeem zit is de temp bij punt a bijv 94graden en bij punt 2 maar 50graden. En als je temp sensor dan net in deel a zit meet hij dus een te hoge temp.
Wat ik doe bij bmw`s is.
Voorkant omhoog. (ongv 40cm
nippel los (op de raditeur bij je dop.
Dop er even aflaten (omdat in`t begin het niveau vrij hard zakt.
Zorgen dat je kachel op max temp staat (blower op stand 2 of halverwege bij climate control
en dan af en toe eens aan je slangen voelen die na en van de radiateur gaan en komen.
En dan is t bij een 4cil al gauw klaar. (zal ongv een half uurtje duren)
e36, 318IS M44 sedan, Montreal blauw, Bilstein B12 Pro kit. LPG G3, (individual uitvoering)
oke super dan ga ik dat vanmiddag nog proberen
dus de voorkant ongeveer 40 cm omhoog en dan de ontluchtingsnippel er helemaal uitdraaien en de dop eraf om eventueel bij te vullen en dan starten en kachel op Max blower op stand 2 en dan af en toe aan de slangen voelen of ze warm worden of dat ik doorstroming heb ??
als het gelukt is dan hoor je het morgen van mij
alvast bedankt
mvg patrick
dus de voorkant ongeveer 40 cm omhoog en dan de ontluchtingsnippel er helemaal uitdraaien en de dop eraf om eventueel bij te vullen en dan starten en kachel op Max blower op stand 2 en dan af en toe aan de slangen voelen of ze warm worden of dat ik doorstroming heb ??
als het gelukt is dan hoor je het morgen van mij
alvast bedankt
mvg patrick
als ontluchten niet helpt waterpomp controleren
oke ook een goed punt ik hou het in men achterhoofd
bedankt
bedankt
Dat heeft iedere viscopattrick schreef:ja men vin draait constant die zit op een riem zo gauw als ik de auto start gaat de vin draaien
Dat mag je nooit doen! Als je een motor afschakelt wordt deze door het ontbreken van enige koeling alleen maar nog warmer. Zeg maar gerust absurd heet. Dan pas komt alle hitte vrij. Als je koelingsproblemen hebt is daar maar 1 oplossing voor: verwarming op de warmste stand en de ventilator naar stand max. Dan zakt de temperatuur naar de bedrijfstemperatuur en daarna kun je gerust de motor afschakelen.zodra die te warm wordt doe ik de auto uit omdat ik bang ben dat ik mijn koppakking eruit blaas
Gescheurde koppen ontstaan juist door jouw manier van afschakelen.
E36 320i Coupé 1994 verkocht
News from the new owner: the car is a total loss after a crash 
- bimmer-jeroen
@ dw70:
Alleen NOOIT bij visco motoren. motoren met electrische fan hebben daar geen last van.. Ook al zet je de auto uit en op slot.. zodra hij te heet is zal alsnog je fan aanslaan.
Alleen NOOIT bij visco motoren. motoren met electrische fan hebben daar geen last van.. Ook al zet je de auto uit en op slot.. zodra hij te heet is zal alsnog je fan aanslaan.
e36, 318IS M44 sedan, Montreal blauw, Bilstein B12 Pro kit. LPG G3, (individual uitvoering)
-
matheeuwissen
- Contacteer:
mits de fan niet kapot is, wat ik dus had onlangs.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
Ja en dan gaat hij het water koelen en niet meer rondpompen. Dat is het ook niet. Ik denk niet alleen aan het water. Ik denk aan het blok wat in zijn eigen hitte explodeert. Daar helpt een electrische fan ook niet als er geen waterpomp is.bimmer-jeroen schreef:@ dw70:
E36 320i Coupé 1994 verkocht
News from the new owner: the car is a total loss after a crash 
- bimmer-jeroen
@ matheewissen:
Haha ja in zo`n geval kan ut alsnog fout gaan..
@DW70:
Dat is iig beter dan helemaal niets geen koeling..
Maar je hebt wel gelijk. Gewoon kachel op standje sambal.
Haha ja in zo`n geval kan ut alsnog fout gaan..
@DW70:
Dat is iig beter dan helemaal niets geen koeling..
Maar je hebt wel gelijk. Gewoon kachel op standje sambal.
bedankt voor de reacties
ik heb helaas nog niet geprobeerd om hem te ontluchten omdat ik met een verhuizing zit en nog geen gereedschap of iets bij de hand heb dat ga ik vanmiddag/vanavond doen
er zit wel vrij veel lucht in wand als ik de auto stationair laat warm draaien en daarna de ontluchting schroef open zet komt er allemaal lucht uit en geen kvs maar als ik de kachel op Max zet en de blower op Max verandert er weinig aan mijn meter op het dashboard die blijft tussen de 3 kwart en de Max steken
maar hoort bij zon visco koppeling de blower dan ook sneller te gaan draaien als de motor te warm wordt wand die van mij draait constant hetzelfde
kan het ook zijn dat er iets verstopt zit omdat ik ook niet weet wat mijn voorganger er allemaal voor koelvloeistof heeft ingegooid en ik gebruik misschien wel weer een andere soort
zo gauw als ik meer weet laat ik het weten
reacties zijn overigens nog steeds welkom
ik heb helaas nog niet geprobeerd om hem te ontluchten omdat ik met een verhuizing zit en nog geen gereedschap of iets bij de hand heb dat ga ik vanmiddag/vanavond doen
er zit wel vrij veel lucht in wand als ik de auto stationair laat warm draaien en daarna de ontluchting schroef open zet komt er allemaal lucht uit en geen kvs maar als ik de kachel op Max zet en de blower op Max verandert er weinig aan mijn meter op het dashboard die blijft tussen de 3 kwart en de Max steken
maar hoort bij zon visco koppeling de blower dan ook sneller te gaan draaien als de motor te warm wordt wand die van mij draait constant hetzelfde
kan het ook zijn dat er iets verstopt zit omdat ik ook niet weet wat mijn voorganger er allemaal voor koelvloeistof heeft ingegooid en ik gebruik misschien wel weer een andere soort
zo gauw als ik meer weet laat ik het weten
reacties zijn overigens nog steeds welkom