E36 start niet

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
RonieS

E36 start niet

Bericht door RonieS » 01 aug 2013, 00:30

Help!
Vandaag mijn elektrisch dak verwijderd (zit vast) en daarbij per ongeluk het contact aan laten staan. Toen ik na een uur of 4 de auto in de garage wilde zetten was de accu leeg. Even een andere accu er naast gezet maar de motor startte niet meer. Geen leven in de startmotor. In eerste instantie deed ook het alarm/CV het niet meer maar die ging later weer aan het werk. Helaas lijkt het er op dat de startonderbreker roet in het eten gooit! Accu spanning is ruim voldoende. Alle dashboard lampjes branden met ingeschakeld contact zoals het hoort.
Het alarm is een after market inbouw van BMW zelf (bediening niet in sleutel maar in apart kastje) met een simpele open/dicht functie.
Heeft iemand enige ervaring met het resetten van het alarm/cv/startonderbreker?

Grtz,
Ron

bimmer-jeroen

Re: E36 start niet

Bericht door bimmer-jeroen » 01 aug 2013, 11:31

De spanning is is wel goed, maar de ``kracht van de accu`` is geen spanning maar stroom. dus je accu kan wel 12,5V hebben bijv maar daarom kan de stroom wel zo laag zijn dat er niet meer dan je controle lampjes kunnen branden.

Gaat hij wel rond wanneer je start dan:
Gewoon even overstarten op een goede auto. (een startonbreker blokkeerd je startmoter namelijk niet, Maar wel je brandstof pomp en/of ontsteking)
e36, 318IS M44 sedan, Montreal blauw, Bilstein B12 Pro kit. LPG G3, (individual uitvoering)

RonieS

Bericht door RonieS » 01 aug 2013, 21:47

Vandaag weer geprobeerd met een bewezen goeie accu uit een andere E36. Weer niks. Kreeg te horen dat het waarschijnlijk aan de sleutel ligt en dat die waarschijnlijk opnieuw ingelezen moet worden. Morgen weer een dag en een nieuwe poging het beestje aan de praat te krijgen.

Vandaag besteed aan het zoeken naar een gebruikt kantel schuif dak. niet te vinden! heeft iemand nog een dakje liggen (maat 79x50)? Voor een leuk prijsje wil ik dat graag overnemen.

Grtz,
Ron

Evertjan81

Bericht door Evertjan81 » 10 aug 2013, 14:23

Hallo Ronnie. Staat nu een schuifdak op marktplaats voor 40 euro. Volgens mij in biddinghuizen. Misschien dat je er wat aan hebt. Gr.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”