olie temp

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
de swa

olie temp

Bericht door de swa » 08 jul 2013, 04:53

hallo

even een vraagje ik heb een probleem met mijn dashboardinstrumenten soms blijven die hangen en soms flippen ze compleet door dat duurt maar een paar sec maar ik vind het niet kunnen en het stoort me enorm ik heb nog garantie dus zou ik een andere/nieuwe willen laten plaatsen.maar nu komt mijn vraag ... er staat bij de mijne zo een domme ecometer onder de toerenteller en ik zou graag daar een olietemp meter hebben.ik heb de prijs al nagekeken beide tachometer kosten hetzelfde .maar als ik dit doe/laat doen komt er dan heel veel werk bij kijken of zijn de kabels daarvoor aanwezig (het zou me sterk verwonderen dat ze in bayeren voor iedere wagen een aparte kabelboom gaan produceren maar je weet maar nooit) moet er een kabel of een sensor bijgeplaatst worden? of is het gewoon te omslachtig werk? ik haat het om op mijn dashboard een grote meter te plaatsen en ik weet dat er stuurwielen en en andere gizmo's zijn die mooi weggewerkt kunnen worden maar die vind ik eigenlijk belachelijk duur voor wat het is.natuurlijk kan ik het zo laten en me misschien een hoop ellende besparen maar ik heb een 3.0 en ik weet wat hij verbruikt anders had ik wel een smart gekocht.ik zou veel liever mijn olietemp weten dan mijn verbruik.ik vind dat nu eenmaal veel belangrijker.het is een e90 325i 3.0 n53 motor en iets van watertemp staat er zowiezo niet meer in.als dit mogelijk zou zijn weet ik zeker dat er hier een paar knappe koppen die modificatie zeker al gedaan hebben en als het niet mogelijk is dan sta ik zeker open voor suggesties

in ieder geval al hartelijk bedankt

E36 M-Style
Bouwer van BimmerPortal

Re: olie temp

Bericht door E36 M-Style » 08 jul 2013, 18:21

Bericht verplaatst naar het techniek gedeelte
///M-power

tom_il

Re: olie temp

Bericht door tom_il » 13 jul 2013, 21:52

de swa schreef:het zou me sterk verwonderen dat ze in bayeren voor iedere wagen een aparte kabelboom gaan produceren maar je weet maar nooit
Toch doen ze dit, deze wagens hebben zoveel mogelijk opties en varianten, dat het onmogelijk is om met standaard kabelbomen te werken. Je zult dan ook zelden tot nooit een losse niet gebruikte conector vinden.

Betwijfel trouwens of je olietemp gaat vinden, watertemp word meestal gebruikt.
525d E61 2007 pre-LCI

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E90 / E91 / E92 / E93) Techniek”