Zojuist heb ik mijn E46 2002 met een kapot 316i blok met een hele nette deal weten in te ruilen tegen de E39 520i 1998.
Deze heeft deze week nieuwe schijven rondom gekregen, en ik heb de Dension Gateway Lite BT bij de garage uit de 3 serie gehaald, en gisteravond probleemloos op de Business CD van deze 520i gezet.
Microfoon links boven bij het dak, alle kabels volledig weggewerkt naar het dashboard kastje, helemaal prima werkend!
Dit is de eerste 5 die ik heb, na 2x een 3 te hebben gereden (E36 en E46), en ik moet zeggen, ik vind dit verdomt lekker rijden.
Mooi ruim, meer luxe dan ik gewend ben, terwijl ik altijd executive rijdt.
Zo vielen deze zaken mij op:
- Uitstap verlichting onder de deur
- Bekerhouders
- Skizak (ideaal als je lange dingen vervoerd, bij de 3 was ik beperkt tot de kofferbak)
- Veel ruimere kofferbak dan gewend
- Passagiers zitten comfortabeler achterin
- Alle ramen elektrisch i.p.v. alleen voor
- Uitgebreid de BC informatie bekijken op de radio
- Auto is stationair veel stiller (wellicht dankzij de 6 cilinder tegenover 316i 4 cilinder)
- Cruise control (werkt hetzelfde met dezelfde stuurwiel bediening)
- Media bediening (werkt hetzelfde met dezelfde stuurwiel bediening)
- En de overige standaard BMW zaken
- PDC (toch wel fijn, maar op de E46 had deze alleen maar storing, dus daar was het ook niet functioneel)
- OBD2 onder het stuur, zit er wel, maar slechts 4 draden naar de BC, waardoor ik alleen DME kan benaderen
- M5 nieren
- Xenon + AE (of alleen AE, heb nu geen Xenon voorbereide bak) dimlicht
- Facelift achterlichten
- Aluminium teller ringen
- Heel misschien nog originele PDC retrofit
- Systeem opties (zoals BC taal, moet eerst 20-pin BMW stekker aanschaffen)
- Met der tijd 18" nette velgen
- Wellicht nog eens navigatie, er zit een navigatie systeem (disc drive) achterin de auto .. Geen idee waarvoor, heb geen scherm)