318i word warm in file?
-
Roan Lokhorst
318i word warm in file?
hallo, ik reed vanochtend naar mijn examen geschiedenis, gelukig had ik 1 uur marge genomen, want ik kwam ruim een uur in de file te staan in deventer....
in dit uur heb ik hooguit 3km afgelegd, en mijn temperatuur meter tikte bijna het rode vakje aan, (ongeveer 1 a 2 mm zat er tussen)
is dit ernstig? toen ik optrok naar de 80 na de file, zakte de temperatuur gelijk naar gemiddeld.
als dit een probleem is, wat kan ik er dan aan doen?
in dit uur heb ik hooguit 3km afgelegd, en mijn temperatuur meter tikte bijna het rode vakje aan, (ongeveer 1 a 2 mm zat er tussen)
is dit ernstig? toen ik optrok naar de 80 na de file, zakte de temperatuur gelijk naar gemiddeld.
als dit een probleem is, wat kan ik er dan aan doen?
- E36 M-Style
- Bouwer van BimmerPortal
Re: 318i word warm in file?
Springt je ventilator aan? Zo niet dan krijgt de motor geen koeling bij stilstand in bijv. een file.
///M-power
-
Roan Lokhorst
is dat te horen in de auto als de radio op gewoon normaal volume aanstaat? ik heb namelijk niks gehoord
-
matheeuwissen
- Contacteer:
Zit er genoeg KVS in het systeem? Als dit het geval is zou ik het systeem eerst eens goed ontluchten. Je systeem hoort eigenlijk gewoon in het midden te blijven staan. De vin springt pas echt aan als de motor bij zijn kookpunt komt. Ik weet niet hoe dit verder bij een e36 zit. Maar gewoonlijk heeft de vin 2 standen. Gewoon een rustige stand en als de temp b.v. 98 graden is de volle stand.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
Ik weet het niet zeker maar volgens mij heeft hij een Visco koppeling. Dit houdt in dat je fan aangedreven wordt door een riem i.p.v. een electromotor. Het is in ieder geval niet normaal dat de auto zo warm wordt. controleer idd eerst je koelvloeistof en wees er zeker van dat het systeem goed ontlucht is.
-
Roan Lokhorst
ok bedankt voor de reacties, zal morgen even kijken naar ventilator en koelvloeistof niveau
Herkenbaar probleem, onze 320 had dit ook, bij stationair liep de temperatuur op, was de visco koppeling hier!
waar wij het aan ontdekten: stationair even gas geven, normaal gesproken hoor je dan je visco blazen, bij ons was dit niet meer het geval, na vervangen hoorde je hem weer duidelijk!
waar wij het aan ontdekten: stationair even gas geven, normaal gesproken hoor je dan je visco blazen, bij ons was dit niet meer het geval, na vervangen hoorde je hem weer duidelijk!
>>>>Showroom E36's<<<<
-
AtlasTelamon
Heb ik ook gehad bij mijn oude 316i. Ik stond toen lang in de file naar het strand. Was toen de visco koppeling. Daarna nooit meer teruggekomen.
Volgensmij komt dit regelmatig voor. Heb ik met mijn oude 320i ook gehad in Spanje, 43 grade en vollebak in de file.
Wordt volgensmij geen een auto blij van maargoed, probleem is daardoor wel aan het licht gekomen en opgelost!
Wordt volgensmij geen een auto blij van maargoed, probleem is daardoor wel aan het licht gekomen en opgelost!
x BMW E36 320i Coupé
x BMW E21 318i
x BMW E38 730i
x BMW E36 316i Compact
x BMW E36 328i Coupé
BMW E39 520i
x BMW E21 318i
x BMW E38 730i
x BMW E36 316i Compact
x BMW E36 328i Coupé
BMW E39 520i
Visco hoor je alleen blazen wanneer je gas geeft, als de kvs temperatuur een bepaalde temperatuur heeft bereikt.
Dan klinkt het net alsof je een V8 met een compressor onder de motorkap hebt liggen.
Voordat je uberhaubt een nieuwe viscokoppeling scoort, controleer het koelsysteem op niveau en eventueel lucht wat erin kan zitten.
Een nieuwe visco kost rond de 100 euro bij de onderdelenzaken. Is redelijk simpel zelf te doen.
Dan klinkt het net alsof je een V8 met een compressor onder de motorkap hebt liggen.
Voordat je uberhaubt een nieuwe viscokoppeling scoort, controleer het koelsysteem op niveau en eventueel lucht wat erin kan zitten.
Een nieuwe visco kost rond de 100 euro bij de onderdelenzaken. Is redelijk simpel zelf te doen.
Huidig: E46 330Ci cabriolet / S1000R
-
Roan Lokhorst
ok ontzettend bedankt,weet niet veel van sleutelen aan autos af, maar ben ook niet met 2 linker handen geboren, hoe kom ik er achter of er lucht in het koel systeem zit?
Heb je het al opgelost of heb je nog steeds problemen met de temperatuur van je motor?
-
Roan Lokhorst
geen problemen meer mee gehad, maar heb ook niet meer in de file gestaan.
Ps sorry voor de late reactie, heb laatst een honda civic 1.6 vtec gekocht, en dacht een beetje klaar te zijn met mijn bmw, maar nu ik er weer wat vaker in rij, merk ik dat ik er toch nog wel erg verliefd op ben :p
Ps sorry voor de late reactie, heb laatst een honda civic 1.6 vtec gekocht, en dacht een beetje klaar te zijn met mijn bmw, maar nu ik er weer wat vaker in rij, merk ik dat ik er toch nog wel erg verliefd op ben :p
een 318i is ook gewoon veel beter als een 1.6vtec, zowel qua prestatie als qua luxe! 
>>>>Showroom E36's<<<<
Nou, daar moet ik je toch tegenspreken vriend. De prestatie 0 - 100 van de Honda Cvic 1.6 vtec is ruim 3 seconde sneller dan de 318I volgens de officiële cijfers. Ik kan het weten, ik heb er zelf 1 gehad.
De 318I ligt echter wel een stuk beter op de weg en als je in een (zwaar) ongeluk terecht komt is de kans dat je hier ongedeerd vanaf komt een heel stuk groter dan bij de Honda Civic. Ook rijdt de 318I inderdaad een stuk comfortabeler.
De 318I ligt echter wel een stuk beter op de weg en als je in een (zwaar) ongeluk terecht komt is de kans dat je hier ongedeerd vanaf komt een heel stuk groter dan bij de Honda Civic. Ook rijdt de 318I inderdaad een stuk comfortabeler.