Bmw 318i Executive 1995 optielijst
-
Quincy318i
Bmw 318i Executive 1995 optielijst
Hallo iedereen!
Ik heb dus een Bmw 318i executive sedan uit 1995.
Ik heb hem als opknapper gekocht en ben er nu echt hard aan bezig,
Ik heb dus Beige lederen interieur volledig. en ik heb ook de stoelverwarming's knop zitten.
Alleen de kabels zijn niet aangesloten erop, Mijn vraag is dus hoe kan ik zien of ik stoelverwarming heb..
Dan heb ik nog een vraag.
Ik heb me dus laten vertellen dat ik Airco heb hoe weet ik dit ?
Ik heb geen Airco bedieningspaneel ( Maar aangezien de vorige eigenaar veel veranderd heeft )
Zou het best kunnen dat hij eentje van een ander model erin heeft gezet zonder airco bediening..
Ik wil nou dus de digitale versie inbouwen met temperatuur meter en dergelijken.
Ik moet alleen even kijken of de aansluitingen het zelfde zijn ( Misschien weet een van jullie dat )
Hopelijk dat iemand hier dit weet
Groeten uit het zuiden!
Ik heb dus een Bmw 318i executive sedan uit 1995.
Ik heb hem als opknapper gekocht en ben er nu echt hard aan bezig,
Ik heb dus Beige lederen interieur volledig. en ik heb ook de stoelverwarming's knop zitten.
Alleen de kabels zijn niet aangesloten erop, Mijn vraag is dus hoe kan ik zien of ik stoelverwarming heb..
Dan heb ik nog een vraag.
Ik heb me dus laten vertellen dat ik Airco heb hoe weet ik dit ?
Ik heb geen Airco bedieningspaneel ( Maar aangezien de vorige eigenaar veel veranderd heeft )
Zou het best kunnen dat hij eentje van een ander model erin heeft gezet zonder airco bediening..
Ik wil nou dus de digitale versie inbouwen met temperatuur meter en dergelijken.
Ik moet alleen even kijken of de aansluitingen het zelfde zijn ( Misschien weet een van jullie dat )
Hopelijk dat iemand hier dit weet
Groeten uit het zuiden!
Re: Bmw 318i Executive 1995 optielijst
Analoog naar digitaal ombouwen is volgens mij redelijk veel werk.
Maar heb je een bedieningspaneel met drie draaiknoppen of vier?
Allereerst is het het makkelijkst om even onder de kap te kijken of je leidingen ziet, waarbij er één ter hoogte van de rechterkoplamp omhoog komt en een dopje op zit. (zwart of blauw)
Daarnaast zul je dan een aircopomp (oid) moeten hebben die met een riem wordt aangedreven.
Misschien is het een idee om even een foto te maken van je motorruimte en hier te posten. Vaak kan dan al snel worden bepaald of je überhaupt airco hebt of niet.
Maar heb je een bedieningspaneel met drie draaiknoppen of vier?
Allereerst is het het makkelijkst om even onder de kap te kijken of je leidingen ziet, waarbij er één ter hoogte van de rechterkoplamp omhoog komt en een dopje op zit. (zwart of blauw)
Daarnaast zul je dan een aircopomp (oid) moeten hebben die met een riem wordt aangedreven.
Misschien is het een idee om even een foto te maken van je motorruimte en hier te posten. Vaak kan dan al snel worden bepaald of je überhaupt airco hebt of niet.
Hoi,
Via deze site kun je gemakkelijk je originele optielijst opvragen doormiddel van de laatste 7 tekens van je chassisnummer in te vullen.
Zo kun je meteen zien met wat voor opties de auto is uitgerust!
http://www.rubmw.ru/vincode/eng/
Groet
Via deze site kun je gemakkelijk je originele optielijst opvragen doormiddel van de laatste 7 tekens van je chassisnummer in te vullen.
Zo kun je meteen zien met wat voor opties de auto is uitgerust!
http://www.rubmw.ru/vincode/eng/
Groet
-
Quincy318i
Beide hartstikke bedankt! Dit soort informatie maakt een mens wijzer.
Ik zit nu alleen met het volgende probleem..
Namelijk na een stuk gereden te hebben heb ik de auto uitgezet en vervolgens willen starten. Alle dashboard verlichting gaat gewoon aan en ook de claxon, Verwarming etc werkt. Zodra ik de sleutel omdraai gebeurt er vrijwel niets. Ik hoor alleen de relais schakelen maar geen start motor draaien of dergelijken...
Nou uit mijn zoektocht ben ik op een aantal dingen uitgekomen die defect kunnen zijn.
Startmotor.
Accu defect / Leeg
Dynamo
Startonderbreking
Of misschien nog iets anders dat jullie weten?
Komt een beetje ongelegen uit aangezien we met wat mensen bij elkaar hadden besloten te gaan rijden..
Maar goed.. Niets aan te doen
Alvast bedankt !
Ik zit nu alleen met het volgende probleem..
Namelijk na een stuk gereden te hebben heb ik de auto uitgezet en vervolgens willen starten. Alle dashboard verlichting gaat gewoon aan en ook de claxon, Verwarming etc werkt. Zodra ik de sleutel omdraai gebeurt er vrijwel niets. Ik hoor alleen de relais schakelen maar geen start motor draaien of dergelijken...
Nou uit mijn zoektocht ben ik op een aantal dingen uitgekomen die defect kunnen zijn.
Startmotor.
Accu defect / Leeg
Dynamo
Startonderbreking
Of misschien nog iets anders dat jullie weten?
Komt een beetje ongelegen uit aangezien we met wat mensen bij elkaar hadden besloten te gaan rijden..
Maar goed.. Niets aan te doen
Alvast bedankt !
Als je wilt starten, blijft de dashboard verlichting dan gewoon even fel branden?, als dat zo is kun je de accu en dynamo waarschijnlijk al uitsluiten 
-
Quincy318i
Hallo,
Thanks voor de hulp,
Het bleek een lekkage te zijn bij de ruitensproeier die lekte ( Daardoor steeds zekeringen sprongen )
Thanks voor de hulp,
Het bleek een lekkage te zijn bij de ruitensproeier die lekte ( Daardoor steeds zekeringen sprongen )
-
Quincy318i
Ik heb alleen nog even snel een vraagje,
Ik ben op voorkeuring geweest en daar kwamen 3 kleine puntjes uit waarvan eentje al opgelost.
Rechter fuse ( We gaan de rechterdraagarm ) vervangen.
Linker koplamp verstelling werkt niet ( Motortje draait ) En rechts werkt wel
Hoe vervang je deze en is er speciaal gereedschap nodig? En hoelang gaat dit duren.
Wat kan het zijn dat het motortje van de verstelling wel draait maar de lamp niet te verstellen is?
Groetjes
Ik ben op voorkeuring geweest en daar kwamen 3 kleine puntjes uit waarvan eentje al opgelost.
Rechter fuse ( We gaan de rechterdraagarm ) vervangen.
Linker koplamp verstelling werkt niet ( Motortje draait ) En rechts werkt wel
Hoe vervang je deze en is er speciaal gereedschap nodig? En hoelang gaat dit duren.
Wat kan het zijn dat het motortje van de verstelling wel draait maar de lamp niet te verstellen is?
Groetjes
Verstelnokje afgebroken!
Koplamp uitelkaar halen is niet zoveel werk.
Nokjes kun je nog gewoon nieuw bestellen.
Koplamp uitelkaar halen is niet zoveel werk.
Nokjes kun je nog gewoon nieuw bestellen.
530d E61 titan silber 2005 daily,
728i E38 oxford grunn 1996,
325i E36 mauritius blau 1992,
318is E36 techno violet 1996,
540i E39 techno violet 1996,
318is E36 madeira violet 1997 driftcar,
728i E38 oxford grunn 1996,
325i E36 mauritius blau 1992,
318is E36 techno violet 1996,
540i E39 techno violet 1996,
318is E36 madeira violet 1997 driftcar,
Of losgeschoten. Dat heb ik ook eens gehad. Dan is een kwestie van het er weer vast op klikken.