Auto stottert...
Auto stottert...
Hey mensen,
Ik weet niet of ik deze vraag hier op het BMW forum mag stellen (anders verwijder hem maar), maar het Pt forum is bijna dood..
Ik heb sinds een maand ongeveer een Chrysler Pt Cruiser een automaat uit 2000. Nu heb ik hier de laatste tijd een probleem mee..
Na ongeveer 15 km rijden begint de auto te schokken als ik 80 rijd en ongeveer 2000 toeren, als ik dan gas bij geef stopt het stotteren. Tijdens het stotteren lijken er ook een soort knalletjes uit de uitlaat te komen. Het stotteren is ook wel eens bij lagere snelheden maar altijd rond de 2000 toeren. En als ik stil sta en ik trap het gaspedaal in 1keer helemaal in, dan rijd de auto heel schokkerig weg maar als ik het rustig doe is er niks aan de hand. Dit is ook als hij gewoon in de P staat en als ik dan gas geef begint hij bij de eerste paar toeren ook te pruttelen..
Het rare vind ik, dat dit alleen gebeurt als de motor warm is.
De auto gaf aan dat de nokkenas sensor vervangen moest worden, dit heb ik vorige week gedaan maar dit heeft eigenlijk niks geholpen..
Weet iemand misschien wat dit kan zijn??
Bedankt. Gr John
Ik weet niet of ik deze vraag hier op het BMW forum mag stellen (anders verwijder hem maar), maar het Pt forum is bijna dood..
Ik heb sinds een maand ongeveer een Chrysler Pt Cruiser een automaat uit 2000. Nu heb ik hier de laatste tijd een probleem mee..
Na ongeveer 15 km rijden begint de auto te schokken als ik 80 rijd en ongeveer 2000 toeren, als ik dan gas bij geef stopt het stotteren. Tijdens het stotteren lijken er ook een soort knalletjes uit de uitlaat te komen. Het stotteren is ook wel eens bij lagere snelheden maar altijd rond de 2000 toeren. En als ik stil sta en ik trap het gaspedaal in 1keer helemaal in, dan rijd de auto heel schokkerig weg maar als ik het rustig doe is er niks aan de hand. Dit is ook als hij gewoon in de P staat en als ik dan gas geef begint hij bij de eerste paar toeren ook te pruttelen..
Het rare vind ik, dat dit alleen gebeurt als de motor warm is.
De auto gaf aan dat de nokkenas sensor vervangen moest worden, dit heb ik vorige week gedaan maar dit heeft eigenlijk niks geholpen..
Weet iemand misschien wat dit kan zijn??
Bedankt. Gr John
Re: Auto stottert...
Denk dat dit te maken heeft met je vonk, nu weet ik niet hoe dit type motor werkt dus een paar ideetjes
Vliegwiel sensor (bdp) ook mee vervangen?
Bougie gaten mooi droog?
bougie slangen en verdeel kastje nog goed?
Staat de nokkenas nog op tijd?
Lamda sensor kan hier ook nog wat problemen in geven.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt
Vliegwiel sensor (bdp) ook mee vervangen?
Bougie gaten mooi droog?
bougie slangen en verdeel kastje nog goed?
Staat de nokkenas nog op tijd?
Lamda sensor kan hier ook nog wat problemen in geven.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt
Bedankt voor je reactie!
Ik denk zelf ook dat het iets met de ontsteking is..
Ik heb al een paar topics gelezen over mensen met hetzelfde probleem een daar bleek dan de bobine van kapot te zijn.
Is een bobine door te meten of te testen? Wil niet nog meer dingen vervangen zonder dat het echt nodig is :-)
Ik denk zelf ook dat het iets met de ontsteking is..
Ik heb al een paar topics gelezen over mensen met hetzelfde probleem een daar bleek dan de bobine van kapot te zijn.
Is een bobine door te meten of te testen? Wil niet nog meer dingen vervangen zonder dat het echt nodig is :-)
-
matheeuwissen
- Contacteer:
Je kunt draad van de bobine los maken en luisteren of de motor anders gaat lopen. Bij alle 4 even om en om kijken.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
Een vonk zal het niet interesseren of je het langzaam doet of volgas. Een vonk is er of hij is er niet.
Je luchtmassa meter is de enige die volgas of langzaam weldegelijk boeit. Het enigste meetinstument wat lineair meeloopt met je gaspedaal. Je ECU krijgt: of verkeerde info over de hoeveelheid lucht die gevraagd/aangeboden wordt (LMM defect) of je hoeveelheid lucht klopt niet (valse lucht in het inlaattraject).
Je luchtmassa meter is de enige die volgas of langzaam weldegelijk boeit. Het enigste meetinstument wat lineair meeloopt met je gaspedaal. Je ECU krijgt: of verkeerde info over de hoeveelheid lucht die gevraagd/aangeboden wordt (LMM defect) of je hoeveelheid lucht klopt niet (valse lucht in het inlaattraject).
E36 320i Coupé 1994 verkocht
News from the new owner: the car is a total loss after a crash 
Bougie's vervangen wil ook wel eens helpen!
En anders even zoals al eerder vermeld even bougie kabel lostrekken 1 voor 1 en luister wat de motor doet!
En anders even zoals al eerder vermeld even bougie kabel lostrekken 1 voor 1 en luister wat de motor doet!
530d E61 titan silber 2005 daily,
728i E38 oxford grunn 1996,
325i E36 mauritius blau 1992,
318is E36 techno violet 1996,
540i E39 techno violet 1996,
318is E36 madeira violet 1997 driftcar,
Bedankt voor de info mannen!
Zal er van het weekend eens mee bezig gaan.
Als het de LMM is dan zou ik er toch altijd last van moeten hebben, en niet alleen
wanneer de motor warm is??
Zal er van het weekend eens mee bezig gaan.
Als het de LMM is dan zou ik er toch altijd last van moeten hebben, en niet alleen
wanneer de motor warm is??
Dat geld ook voor een vonk natuurlijk.
Werkt je auto met een gaskabel of een elektronisch gaspedaal?
Werkt je auto met een gaskabel of een elektronisch gaspedaal?
Jah dat is waar.
Een gaskabel..
Een gaskabel..
- bimmer-jeroen
@ DW70, over die vonk, die vonk kan ook slecht zijn
Had pas een BMW 520i die opeens niet meer liep.
hij kreeg alles wat nodig was om te lopen. alleen de bougies waren zwaar vervuild, maar vonkten alle 6. Toch vervangen.. Starten en hij liep gelijk!
Luchtmassa meter gaat hij lijkt me niet van overslaan, eerder inhouden.
Een bobine geeft juist vaak storingen als ze warm zijn. dus hier zit ik persoonlijk aan te denken. (ook omdat je zegt bij hoger toerental het weg is) Komt omdat je ut niet meer hoort (doordraaiende massa)
hij kreeg alles wat nodig was om te lopen. alleen de bougies waren zwaar vervuild, maar vonkten alle 6. Toch vervangen.. Starten en hij liep gelijk!
Luchtmassa meter gaat hij lijkt me niet van overslaan, eerder inhouden.
Een bobine geeft juist vaak storingen als ze warm zijn. dus hier zit ik persoonlijk aan te denken. (ook omdat je zegt bij hoger toerental het weg is) Komt omdat je ut niet meer hoort (doordraaiende massa)
e36, 318IS M44 sedan, Montreal blauw, Bilstein B12 Pro kit. LPG G3, (individual uitvoering)
zeker kunnen bougies een oorzaak van slecht draaien zijn Jeroen. Maar dat kan Johndale zo uitsluiten of het slechte bougies zijn of niet. Even schoonmaken, met de voelermaat opnieuw afstellen en dan weet hij of dit invloed heeft of niet.. of gelijk 4 nieuwe erin, dat kan ook.
Wel kan net zoals de bmw vanaf de e36 met zijn losse bobines een bobine aan zijn einde aan het komen zijn of een kabel naar de bobine. Laten we de LMM even links liggen.
Johnsdale: als je een multimeter hebt: Bobines losnemen en de meter op weerstand zetten. Een bobine heeft een primaire en secundaire kant. Alle 4 meten primair daarna secundair meten en even de waardes opschrijven. Wel in een warme toestand, want daar manifesteert zich de storing. Zit er een aanmerkelijk verschil in 1 of meerdere bobines weet je waar het naartoe gaat.
Vlak dan ook de kabels niet uit. Als ze al sinds dag 1 erin zitten wil de buitenkant te poreus worden. Dat is niet oke.
Wel kan net zoals de bmw vanaf de e36 met zijn losse bobines een bobine aan zijn einde aan het komen zijn of een kabel naar de bobine. Laten we de LMM even links liggen.
Johnsdale: als je een multimeter hebt: Bobines losnemen en de meter op weerstand zetten. Een bobine heeft een primaire en secundaire kant. Alle 4 meten primair daarna secundair meten en even de waardes opschrijven. Wel in een warme toestand, want daar manifesteert zich de storing. Zit er een aanmerkelijk verschil in 1 of meerdere bobines weet je waar het naartoe gaat.
Vlak dan ook de kabels niet uit. Als ze al sinds dag 1 erin zitten wil de buitenkant te poreus worden. Dat is niet oke.
Bedankt voor het meedenken jongens!
Ik zal er van het weekend eerst eens nieuwe bougies in doen en de rest allemaal eens nalopen.
Als ik niks kan vinden breng hem na de garage aangezien ik geen multimeter of iets heb :-S
En hun moeten het toch kunnen vinden..ik was eigenlijk al bang dat het de automaat bak zou zijn, maar dit kan ik dus uitsluiten?
Ik zal er van het weekend eerst eens nieuwe bougies in doen en de rest allemaal eens nalopen.
Als ik niks kan vinden breng hem na de garage aangezien ik geen multimeter of iets heb :-S
En hun moeten het toch kunnen vinden..ik was eigenlijk al bang dat het de automaat bak zou zijn, maar dit kan ik dus uitsluiten?
Controleer anders ook nog even je gasklephuis. En maak zo nodig deze even schoon.
In mijn geval (volkswagenmotor) moet ik dan het gasklephuis weer calibreren.
In mijn geval (volkswagenmotor) moet ik dan het gasklephuis weer calibreren.
Bedankt Beens,
Hij staat nu bij een garage en die man zegt dat er misschien te weinig bakolie in zit...
Dit zou kunnen aangezien er geen pijlstok in zit en deze nog onderweg is uit de USA..
Maar zou dit de knallen en het stotteren kunnen veroorzaken??
Hij staat nu bij een garage en die man zegt dat er misschien te weinig bakolie in zit...
Dit zou kunnen aangezien er geen pijlstok in zit en deze nog onderweg is uit de USA..
Maar zou dit de knallen en het stotteren kunnen veroorzaken??
Nee je automaatbak of schakelbak heeft niks met het knallen van de motor te maken!
530d E61 titan silber 2005 daily,