E36 moeilijk aanslaan M43

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
freddy77

E36 moeilijk aanslaan M43

Bericht door freddy77 » 06 mar 2013, 17:50

Hallo

De laatste weken begint mijn e36 moeilijk aan te slaan met koude motor met warme motor geen probleem.
De startmotor moet ongeveer een keer of 3 a 4 in het rond voor de auto aanslaat, het was altijd sleutel om en hij liep.
Als ie aanslaat loopt ie meteen goed.

Als ie aan is geslagen en ik zet hem meteen weer uit , en probeer weer te starten slaat wel in 1x aan.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

En hoe zit het met de interval van bougies van een bmw op lpg huidige zitten er ong 15000 km in.
Geen koelwaterverlies, geen olieverbruik. auto heeft 248000 km op de teller.
BMW E46 316i

yltkdy

Re: E36 moeilijk aanslaan M43

Bericht door yltkdy » 06 mar 2013, 22:08

Nou, dat noem ik niet moeilijk aanslaan hoor, eerder normaal.

Ik zou me er nog maar niet zo druk om maken tenzij het erger wordt. anders even bij de lpgdokter langsgaan en vragen. Ook voor de bougies.

freddy77

Bericht door freddy77 » 07 mar 2013, 09:19

Ok echter ik moet echt doorstarten.
Dat is toch niet normaal en was ook nooit zo.

lpg installatie is goed.
BMW E46 316i

yltkdy

Bericht door yltkdy » 07 mar 2013, 10:30

Goedemorgen,

Ok, ik begreep dat het maar om 3 slagen ging, en dat doet mijn BMW ook. Als het echt om 3 keer doorstarten gaat is dit niet normaal nee. Nogmaals raad ik je aan even bij de LPG dokter langs te gaan. Als het goed is start je auto altijd op Benzine en schakelt automatisch over op gas, ervan uitgaande dat je een G3 installatie hebt. Misschien heb je een probleem met het relais of de gasklep die dit regelt zodat de auto op LPG start en dan moet je inderdaad doorstarten. als de auto dan eenmaal loopt is het normaal dat hij na afzetten en gelijk weer starten wel direct start. Mijn baas heeft ook LPG in zijn auto en een controle ledje daarvoor, zolang deze groen knippert rijdt de auto op benzine zolang deze constant brandt rijdt de auto op LPG. Rood duidt op een probleem. LPG is een ingewikkelde installatie, dus ik zou er niet zelf aan gaan rommelen, meestal maak je het alleen maar erger terwijl de LPG dokter het misschien wel in een wip oplost.

Bij mijn baas moeten de bougies om de 30000 km vervangen worden, maar dat is een Renault laguna, ik weet niet of dit voor BMW hetzelfde is. Succes,

Mike

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”