Trillingen in het stuur
Re: Trillingen in het stuur
Van de week een speciaal stuurhuis gemonteerd en het trillen was verdwenen. Voordat een stuurhuis vrijgegeven wordt gaat er wel het een en ander aan vooraf. Wielnaven tov velg controleren of er niet teveel ruimte op zit. Wielen met hunter GPS balanceren en matchen. Indien dit alles niet helpt moeten alle gegevens van velg en banden naar BMW gestuurd worden en afhankelijk daarvan wordt een stuurhuis wel of niet vrijgegeven.
Ciao en prettige dagen.
Ciao en prettige dagen.
Trillingen in het stuur duit er meestal op dat je wielen niet goed gebalanceerd zijn.
- DJLeonardo
BMW E90 330iA, BMW E87 118i
Helaas rijd ik niet rond in een 320 automaat anders kon ik het even aanvoellen
Hallo,
ik rij een 320i E30 van eind juni 2012. Een hele fijne auto, echter met een irritante eigenschap:
Vanaf het begin namelijk een trillend stuur over de range 60-100km/uur.
Wielen zijn nu paar keer uitgebalanceerd, probleem gaat niet weg, nu op winterbanden, maakt allemaal niet uit.
BInnenkort maar weer terug naar de dealer. Ik heb deze mogelijke oorzaken van de dealer gehoord:
ligt aan de soort velg en/of het ligt aan de aluminium aandrijflijn.
Beiden komen mij onwaarschijnlijk voor.
Op het forum lees ik over andere stuurhulzen als oplossing, ik zal dit bij de dealer melden.
Op zich vreemd dat BMW niet zelf dit probleem pro-actief oplost.
Groet,
Marc
ik rij een 320i E30 van eind juni 2012. Een hele fijne auto, echter met een irritante eigenschap:
Vanaf het begin namelijk een trillend stuur over de range 60-100km/uur.
Wielen zijn nu paar keer uitgebalanceerd, probleem gaat niet weg, nu op winterbanden, maakt allemaal niet uit.
BInnenkort maar weer terug naar de dealer. Ik heb deze mogelijke oorzaken van de dealer gehoord:
ligt aan de soort velg en/of het ligt aan de aluminium aandrijflijn.
Beiden komen mij onwaarschijnlijk voor.
Op het forum lees ik over andere stuurhulzen als oplossing, ik zal dit bij de dealer melden.
Op zich vreemd dat BMW niet zelf dit probleem pro-actief oplost.
Groet,
Marc
-
bratser
aangezien ik een 330D besteld heb , hoop ik van die storing gevrijwaard te zijn.(heeft een servotronic). Trouwens, mijn huidige E92 (330D coupe) van 2007 heeft ook electrische bekrachtiging, en ik heb er geen problemen mee gehad. BMW heeft er dus al enkele jaren ervaring mee.
Beste is er al een oplossing voor de trillingen op het stuur van de f 30
-
RobertoF30
Topic kan wel gesloten worden, bekend probleem bij dit type. Bij mij is er een nieuw stuurhuis gemonteerd en het probleem was opgelost. Wel irritant dat het bijna een jaar moest duren en dat het probleem initieel gewoon ontkend werd. Alsof klanten door blijven rijden met een trillende bak van ruim 50K. Anyway, weer helemaal happy.
Probleem is nog steeds niet over.
Mijn 320d ede nu 3 weken uit en al 5 keer voor dit probleem naar dealer geweest .
Uitdraai van het forum mee onder mijn arm en werkplaats chef het nog niet toegeven.
4 conti,s eraf 4 bridgestone eronder dan er weer af en nu weer 4 dunlop eronder maar probleem blijft.
16 inch eronder maar probleem blijft. En steeds zeggen nee nu is hij TOP.
Wat een galbakken auto zeg.
Reed Audi hiervoor maar wil kruipend terug naar het merk.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOIT meer BMW.
Iemand nog tips?
Mijn 320d ede nu 3 weken uit en al 5 keer voor dit probleem naar dealer geweest .
Uitdraai van het forum mee onder mijn arm en werkplaats chef het nog niet toegeven.
4 conti,s eraf 4 bridgestone eronder dan er weer af en nu weer 4 dunlop eronder maar probleem blijft.
16 inch eronder maar probleem blijft. En steeds zeggen nee nu is hij TOP.
Wat een galbakken auto zeg.
Reed Audi hiervoor maar wil kruipend terug naar het merk.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOIT meer BMW.
Iemand nog tips?
Na deze post? 
If you always do what you always did, you always get what you always got!
Naast de Bimmer: Lotus Elan M100 S2
en vroegah:
E39 530i touring FL
E39 523i sedan
E39 528i sedan
Z3 2,8
Naast de Bimmer: Lotus Elan M100 S2
en vroegah:
E39 530i touring FL
E39 523i sedan
E39 528i sedan
Z3 2,8