krukaspoelie 320d
krukaspoelie 320d
Hallo
Ik moet bij mijn E91 320d de v snaren vervangen en daarbij wil ik ook de krukaspoelie vernieuwen. Deze zit vast met een bout. Weet iemand hoe ik dit het beste kan doen en is deze klus zelf te klaren of moet ik toch naar de dealer??
Alvast bedankt
Ik moet bij mijn E91 320d de v snaren vervangen en daarbij wil ik ook de krukaspoelie vernieuwen. Deze zit vast met een bout. Weet iemand hoe ik dit het beste kan doen en is deze klus zelf te klaren of moet ik toch naar de dealer??
Alvast bedankt
- largeproject
- Contacteer:
Re: krukaspoelie 320d
Als je geen lucht gereedschap en compressor hebt hoef je der niet aan te beginnen.
Zit volgens mijn met 22mm bout vast,maar die moet los komen door te "schrikken", als jet het met een ratel probeert zal gewoon de motor meedraaien.
Zit volgens mijn met 22mm bout vast,maar die moet los komen door te "schrikken", als jet het met een ratel probeert zal gewoon de motor meedraaien.
Bedankt voor de snelle reactie, luchthamer heb ik wist alleen niet of ik daar schade mee kon aanrichten. Heb de klus geklaard en het ging goed. Los ratelen ging vrij snel alleen de poelie kwam slecht los en heb deze met een trekker eraf moeten halen. Ook het plaatsen ging niet eenvoudig moest een speciaal gereedschap kopen van HZ om de poelie goed over de as te krijgen.
Nog bedankt voor de tip.
Gr. Marc
Nog bedankt voor de tip.
Gr. Marc
- largeproject
- Contacteer:
Zal wel door roest vorming zijn gekomen dat de poelie er slecht af wilde?
Ja dat klopt en de zitting van de poelie die over de as gaat heeft en tolerantie van 0,1 mm
- largeproject
- Contacteer:
Waarom heb je hem eigenlijk vervangen?
Heb m vervangen omdat de rubber was uitgedroogd en gescheurt, de vibratie was goed te voelen en ook te horen. Heb dan ook meteen alle looprollen - spanner en waterpomp vervangen.