Iemand ervaring met audio x-ion200 oftewel gladen 200

Alles met betrekking tot iDrive, bluetooth, audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
bvdhoogen

Iemand ervaring met audio x-ion200 oftewel gladen 200

Bericht door bvdhoogen » 25 nov 2012, 21:03

Heeft iemand ervaring met de soundupgrade in z'n E60/E61 naar een setje Gladen One pack BMW 1 (= vml. X-ion 200)? Ik wil dit namelijk een keer zelf inbouwen, maar ik zou graag wat advies/ervaringen willen van horen of dat dit echt een beter geluid geeft. Het is natuurlijk prettig om een plug and play set te kopen, maar dan moet het wel de moeite zijn. Het zou fijn zijn als er iemand in de buurt van Nijmegen woont die me dit in zijn auto kan laten horen. :duimen: het liefst had ik een set van vocal of keff ingebouwd gehad, maar vanwege beperkingen qua inbouwruimte en aansluitingen ben ik hier maar vanaf gestapt.
Geld moet rollen, anders hadden ze het wel vierkant gemaakt!!!

Lucien530

Re: Iemand ervaring met audio x-ion200 oftewel gladen 200

Bericht door Lucien530 » 26 nov 2012, 21:51

Ik heb 2x zon setje ingebouwd 1x met een digitale versterker met soundchip en 1 keer met een gewone digitale versterker allebij ook van Gladen. Geluid is bijzonder goed mits je het goed inbouwd en ook goed aansluit!
Ik heb in mijn eigen wagen een Audison sr5 versterker en prologic luidspeakers geplaatst en de subwoofers onder de stoelen heb ik gewoon van mijn standaard hifi professional gelaten. Ik heb gekozen voor een Audison sr5 omdat deze 5 kanalen heeft en ik betere ervaring met audison heb. Dit 5e kanaal heb ik gebruikt voor een extra subwoofer in de kofferbak, op deze manier kan ik de bas uit de orginele subs iets zachter zetten en kan ik het hele diepe geluid uit de echte sub halen. De subs van Gladen zijn goed maar kunnen zeker niet tippen aan een gesloten kistje met een 25 of 30 cm sub! De luidspreakers van Gladen zijn wel zeer goed maar laat je wel goed adviseren over de inbouw en het afstellen
van de versterker. Maar het is zeker een goede upgrade en de moete waard!

Heb je nu een standaard stereo systeem van bmw en geen hifi of pro logic dan is het is ook aan te raden om een versterker te kopen die een HI input heeft. Heb je nu wel een hifi systeem dan kun je de LOW input gewoon bij het kleine subwoofer versterkertje weghalen.
Mijn advies... als je nu een hifi systeem hebt, plaats dan eerst een goede versterker en versterk de orginele luidspeakers en subs en je zult al een wereld van verschil merken alleen al omdat je dan de frequenties kunt regelen met je versterker. Is dit niet genoeg plaatst dan pas een extra sub en andere voorluidspeakers.

bvdhoogen

Bericht door bvdhoogen » 01 dec 2012, 12:16

Hoi Lucien530,
Zoals je wellicht heb kunnen zien heb ik mijn auto te koop staan. Ik wil eigenlijk een benzine met een CiC navi en dito geluidsinstallatie. Toch zit ik te dubben over de verkoop van mijn auto, want ik zou dit allemaal kunnen inbouwen, maar dan ben je wel weer een paar duizend verder en heb je nog steeds een Diesel. Omdat ik maar 10dkm per jaar rijd is dit natuurlijk niet rendabel. Maar goed, bedankt voor de uitleg. Goed om te horen dat deze set jou goed is bevallen. Ik zou voor de gehele set gaan met subs van Gladen en versterker mits ik de auto besluit om te houden, zie; http://www.hifimotive.nl/product/247/gl ... specifiek/ . Maar goed genoeg om over na te denken.

Ralph

Bericht door Ralph » 03 dec 2012, 05:07

Een ander auto kopen alleen vanwege het CIC systeem en een sound-upgrade?
Ik weet eigenlijk niet eens hoe goed of slecht het standaard audio van BMW is, want ik ben altijd verwend met het Logic7 HIFI professional van BMW.
Zo te horen heeft Lucien ervaring met het inbouwen van de Gladen sound systemen.

Als je voor de CIC gaat dan zou ik ook de airco paneel upgraden naar LCI. Dan heb je complete integratie van je airconditioning.
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!

Lucien530

Bericht door Lucien530 » 05 dec 2012, 20:25

Ik denk als je al in het bezit bent van een uitvoering met een pro-logic systeem zoals Ralph dat je daar ook zeker van af moet blijven :D
Heb je een hifi systeem dan is het de moeite zeker wel waard maar verwacht geen wonderen je krijgt een beter scherper geluid met een iets diepere bas dan het orginele systeem en het kan een stuk harder meer niet.
Heb je gewoon een standaard Business systeem dan is het meer dan aan te raden want dat systeem klinkt echt helemaal nergens na haha!!!

bvdhoogen

Bericht door bvdhoogen » 16 dec 2012, 09:29

Afgelopen week heb ik een cic laten inbouwen en een set GLADEN ONE BMW Pack 1 audio ingebouwd. Ik kan je zeggen dat ik razend tevreden ben door inbouw van deze set. Voor de prijs (€ 799,- ex. inbouw) is de set serieus goed en redelijk plug & play (ben zelf een dag mee bezig geweest). Ik heb de jongens van Hifimotive (=importeur van Gladen) vriendelijk gevraagd om de versterker voor me in te regelen, want ik moet zeggen dat de meegeleverde versterker (Mosconi One 120.4) erg veel inregelmogelijkheden heeft en ik hier te weinig kaas van heb gegeten om het maximale eruit te kunnen halen. Alexander van Hifimotive was hier erg bedreven in en het was voor hem dan ook een koud kunstje om het geheel te "finetunen" :duimen: . Dus kortom; serieuze audio-upgrade en ik kan hem zeer zeker aanbevelen.

Lucien530

Bericht door Lucien530 » 17 dec 2012, 22:02

Fijn om te horen dat ik niet de enige ben die hier goed over te spreken is haha!
Wat had je voor de tijd dan, Hifisysteem of Stereo systeem?
Veel plezier verder met je nieuwe upgrade! :duimen:

Ralph

Bericht door Ralph » 18 dec 2012, 09:35

Een CIC en een gladen voor 799? Das een nette prijs.
Wat heeft de inbouw dan gekost?
Veel plezier ervan.
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!

bvdhoogen

Bericht door bvdhoogen » 19 dec 2012, 16:33

Ik had hiervoor een standaard audio (welke weet ik niet, maar een business navi en geen versterker en/of tweeters in de deuren).
@ Ralph: nee, sorry foutje, maar dat zul jij wel weten;-)

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Audio, navigatie en iDrive”