xenon
xenon
Hallo,
ik heb een vraagje ik heb op mijn e36 depo koplampen en heb king go hid xenon er in zitten maar heb helemaal geen goed licht.
heb net 2 a 3 meter licht en als het donker is met lantarenpalen zie ik mijn verlichting niet eens op de weg en als er geen lantarenpalen op de weg zijn moet ik mijn mistlampen of groot licht aan zetten om nog een beetje zicht te hebben.
nou is mijn vraagje zou het pilot xenon wel goed zijn of ligt het aan de koplampen.
Gr jack
ik heb een vraagje ik heb op mijn e36 depo koplampen en heb king go hid xenon er in zitten maar heb helemaal geen goed licht.
heb net 2 a 3 meter licht en als het donker is met lantarenpalen zie ik mijn verlichting niet eens op de weg en als er geen lantarenpalen op de weg zijn moet ik mijn mistlampen of groot licht aan zetten om nog een beetje zicht te hebben.
nou is mijn vraagje zou het pilot xenon wel goed zijn of ligt het aan de koplampen.
Gr jack
- DJLeonardo
Re: xenon
Zet je auto eens voor een garagedeur en kijk eens hoe het lichtbeeld eruit ziet.
Als het een grote vlek is dan klopt er iets niet.
Als het er ongeveer zo uit ziet:

maar dan een stuk zwakker dan is iig je lichtbeeld goed maar is je lampje gewoon slecht of oud. Of zijn misschien de reflectors op een of andere manier beschadigd (verbrand of dof geworden)
Als het een grote vlek is dan klopt er iets niet.
Als het er ongeveer zo uit ziet:

maar dan een stuk zwakker dan is iig je lichtbeeld goed maar is je lampje gewoon slecht of oud. Of zijn misschien de reflectors op een of andere manier beschadigd (verbrand of dof geworden)
BMW E90 330iA, BMW E87 118i
- DJLeonardo
Ik had ook een Pilot kit bij aanschaf van de coupe voor mijn pa, is ook gelijk het 1e wat eruit is gegaan...
had er ook problemen mee, uitvallende lampen e.d. verkleuring (roze en blauwe lamp) etc. etc.
Je kunt beter gewoon een goed halogeen lampenset hebben, ik heb in mijn eigen wagen nu depo lampen met lens, en een normale lamp, en heb Prima zicht! zou er echt geen xenon in hoeven te hebben! Misschien voor jou ook een overweging om gewoon lekker back to basic te gaan?
had er ook problemen mee, uitvallende lampen e.d. verkleuring (roze en blauwe lamp) etc. etc.
Je kunt beter gewoon een goed halogeen lampenset hebben, ik heb in mijn eigen wagen nu depo lampen met lens, en een normale lamp, en heb Prima zicht! zou er echt geen xenon in hoeven te hebben! Misschien voor jou ook een overweging om gewoon lekker back to basic te gaan?
>>>>Showroom E36's<<<<
- DJLeonardo
Die OEM lens koplampen van de e36 zijn best wel goed. Ik weet niet hoe de DEPO's zijn maar meestal wat minder. Je kan nog overwegen om voor origineel te gaan. Die preseteren ook behoorlijk goed met xenon erin. Eigenlijk moet je dan alleen wel even de shutter bijwerken want de step is wat te hoog. Of nog beter, even een tijdje wachten tot de LED lampjes krachtig genoeg zijn. Als je dan een 25W multi SMD lampje hebt schijn je de voegen uit de straat met een mooie cutoff van halogeen.
Depo lens is opzich een prima alternatief, als je voor aftermarket gaat, zou ik in ieder geval Depo aanbevelen, heb zelf ervaring met een taiwanees rotzooi merk, Depo, en de OEM lampen(zonder lens)
En de Depo heeft iniedergeval een beter beeld, dan de OEM hella's zonder lens vind ik, ik ga er dus vanuit dat de OEM koplampen met lens ook van gelijkwaardig, al dan niet betere kwaliteit zijn!
Maar DjLeonardo's advies is zo gek nog niet, misschien even wachten op de SMD led ontwikkelingen??
En de Depo heeft iniedergeval een beter beeld, dan de OEM hella's zonder lens vind ik, ik ga er dus vanuit dat de OEM koplampen met lens ook van gelijkwaardig, al dan niet betere kwaliteit zijn!
Maar DjLeonardo's advies is zo gek nog niet, misschien even wachten op de SMD led ontwikkelingen??
>>>>Showroom E36's<<<<
- DJLeonardo
Maar dan wel met koplampen met projector erin he. Anders verblind je mensen. Halogeen reflectors zijn gewoon niet precies genoeg.
+1
xenon in halogeen lamp-units, zijn de grootste irritatie van de mede weggebruikers denk ik!
xenon in halogeen lamp-units, zijn de grootste irritatie van de mede weggebruikers denk ik!
>>>>Showroom E36's<<<<
- DJLeonardo
Eens. Maar als je er een LED lamp in een Halogeen Projector doet is het ook nog maar afwachten of het werkt. Het brandpunt moet op dezelfde plaats zitten als een halogeen lampje. De reden dat xenon in een halogeen projector niet altijd werkt is omdat een xenon lampje 2 brandpunten heeft op een andere plek dan die ene van halogeen. Of het dan werkt hangt van de projector-refelctor af hoe hij dat licht dan de lens uit stuurt. Wat ik gezien heb van e36 halogeen projectoren zou daar wel wat van te maken zijn met wat aanpassing.
Ik heb vorig jaar een setje pilot xenon gekocht, een en al ellende met lampen die niet beiden wilden starten. Toen setje van 50 euro van HL gekocht en dit werkt perfect en ook goed lichtbeeld.
E36 316i Coupé (1994 - 308.000km Verkocht)
Momenteel E46 320i sedan (1998 - 190.000km)
- DJLeonardo
Heb niet een al te beste camera voor nacht foto's, moest immers ook zonder flitser schieten.
Op foto twee lijkt het er misschien niet op maar ik heb wel een lens ;-)

Op foto twee lijkt het er misschien niet op maar ik heb wel een lens ;-)

E36 316i Coupé (1994 - 308.000km Verkocht)
- DJLeonardo
Je staat denk ik wat te dicht op de struiken. Ik zie denk ik een stuk waas van je AE's. Je kan beter een meter of 10-20 van een muur af gaan staan denk ik. Dan worden de verschillend wat duidelijker.