[E36] Geen warme lucht uit verwarming
[E36] Geen warme lucht uit verwarming
Ik heb sinds de dag dat ik mijn auto heb al een probleempje met de verwarming. Stoort me niet super erg trouwens maar ik wil het nu toch wel gefixed hebben.
Als ik mijn verwarming aan zet dan komt er uit de ventilatoren die op de bestuurder en passagier gericht staan geen warme lucht, enkel koude lucht. Uit de voorruit ventilator (heet dat zo?) komt wel gewoon warme lucht. Ik heb dus het idee dat er een slang of iets niet aangesloten zit, kan dit kloppen? Zo ja, waar zit die slang dan?
Alvast bedankt.
Als ik mijn verwarming aan zet dan komt er uit de ventilatoren die op de bestuurder en passagier gericht staan geen warme lucht, enkel koude lucht. Uit de voorruit ventilator (heet dat zo?) komt wel gewoon warme lucht. Ik heb dus het idee dat er een slang of iets niet aangesloten zit, kan dit kloppen? Zo ja, waar zit die slang dan?
Alvast bedankt.
Re: [E36] Geen warme lucht uit verwarming
-lucht in het koelsysteem
-kachelkraan defect
-hoofdthermostaat defect (lange circuit blijft continue openstaan en de motor komt niet op bedrijfstemperatuur, meter blijft te lang links staan en bereikt slecht de normale temperatuur).
-servomotoren van je verwarmingsinstallatie werken niet. Komt niet vaak voor, maar het kan altijd.
Een slang los is onwaarschijnlijk. Dan heb je natte voeten en je motor draait droog. Dan heb je nergens warme lucht...
-kachelkraan defect
-hoofdthermostaat defect (lange circuit blijft continue openstaan en de motor komt niet op bedrijfstemperatuur, meter blijft te lang links staan en bereikt slecht de normale temperatuur).
-servomotoren van je verwarmingsinstallatie werken niet. Komt niet vaak voor, maar het kan altijd.
Een slang los is onwaarschijnlijk. Dan heb je natte voeten en je motor draait droog. Dan heb je nergens warme lucht...
E36 320i Coupé 1994 verkocht
News from the new owner: the car is a total loss after a crash 
Uit de ventilatieroosters die recht op de bestuurder en bijrijder staan komt bij mij ook enkel koude lucht, op de draaiknop waarmee ik de uitgangen selecteer is het ook blauw gekleurd ten teken dat er alleen koude lucht uit komt. Volgens mij is er niets aan de hand.
E36 318tds touring, montrealblau.
is bij mij ook zo.
bij de roosters bij de voorruit en voeten komt wel warme lucht.
e38 735i sedan, in bezit
e39 528i touring, gedemonteerd
e34 520i touring, gedemonteerd
e36 320i coupe, verkocht
e36 316i coupe, verkocht
e39 528i touring, gedemonteerd
e34 520i touring, gedemonteerd
e36 320i coupe, verkocht
e36 316i coupe, verkocht
En al draai je die knop halverwege je vooruit/voeten en "frontaal" dan heb je uit beiden warme luchtsmartye36 schreef:is bij mij ook zo.
En als je die op warm zet moet er warme lucht uitkomen. En dat heeft hij niet.jitzzzze schreef:op de draaiknop waarmee ik de uitgangen selecteer is het ook blauw gekleurd ten teken dat er alleen koude lucht uit komt.
dan ben ik blij dat er bij mij wel warme lucht uit de roosters komt. 
Ja, maar niet als je de 'frontale' luchtroosters hebt geselecteerd. Dan komt er altijd koude lucht uit.dw70 schreef:En als je die op warm zet moet er warme lucht uitkomen. En dat heeft hij niet.jitzzzze schreef:op de draaiknop waarmee ik de uitgangen selecteer is het ook blauw gekleurd ten teken dat er alleen koude lucht uit komt.
daar kwam bij de e30 al warme lucht uit. En bij de opvolger niet zeker.
Of die van jou is wel stuk en die van TS nietdw70 schreef:dan ben ik blij dat er bij mij wel warme lucht uit de roosters komt.
Ahaa, logischjitzzzze schreef:Uit de ventilatieroosters die recht op de bestuurder en bijrijder staan komt bij mij ook enkel koude lucht, op de draaiknop waarmee ik de uitgangen selecteer is het ook blauw gekleurd ten teken dat er alleen koude lucht uit komt. Volgens mij is er niets aan de hand.
Tip van flip, gebruik de roosters onder de voorruit om je auto snel op te warmen tot acceptabel en daarna de roosters bij je voeten om het echt lekker warm te stoken. Dan komt de koude lucht even omhoog stijgen en daarna wordt het lekker warm.
Laatst gewijzigd door Rene08 op 16 nov 2012, 20:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd