ik ben al even opzoek naar een 2de auto
lang naar een e30 gezocht maar toen zag ik het vermogen van de E36 en ben veranderd van gedachte
het is de bedoeling om met de auto wat te 'spelen' .
Beetje driften en kuipstoeltjes inzetten enz
wat is het beste ? een 320i of een 318is
mij hebben ze eens verteld da er aan de is veel meer stukken komen doordat de schroefjes van de kleppen afbreken en in de cilinder terecht komen en dat deze auto's vaak al veel meer versleten zijn ?
is dit waar ?
een de 32Oi zou steviger zijn van motor en zouden minder problemen voorkomen ?
ik hoor het wel
mvg joris
bmw e36 320i of 318is
Re: bmw e36 320i of 318is
Ik zou voor een IS gaan, dit is gewoon een lekker snel motortje en een stuk lichter, zuiniger en sneller als een 320..
-
joriswijnants
maar de kwaliteit van de blok ? ze zijden mij dat de 318is snel kapot gaat da de bouten van de kleppen afbreken ?
- Maikybmw318is
en wie is "ze" dan wel ?
alles kan kapot.. licht er maar net aan hoe gek je ermee doet mijn bmw is 20 jaar oud en is nog steeds niks afgebroken 
[b]>>Showroom!<<[/b] http://www.bimmerportal.nl/showroom-f75 ... 26414.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Hallo Joris, welkom op ons forum,
het is hier wel gebruikelijk je even voor te stellen! (zie algemeen forum gedeelte). Dat wilde ik je nog even meegeven!
verder veel plezier op het forum!
Verder zou ik denk ik toch voor een 320 gaan(of zelfs een 325), voor het driften e.d. net eventjes wat meer vermogen!
het is hier wel gebruikelijk je even voor te stellen! (zie algemeen forum gedeelte). Dat wilde ik je nog even meegeven!
verder veel plezier op het forum!
Verder zou ik denk ik toch voor een 320 gaan(of zelfs een 325), voor het driften e.d. net eventjes wat meer vermogen!
>>>>Showroom E36's<<<<
- bimmer-jeroen
Als je voor een IS gaat kun je beter voor de M44 gaan dan de M42, jij allebij dezelfde motoren met dezelfde vermogens alleen de M44 is het vernieuwde type van de M42
Zo heeft de M44 dikkere klepstelen, strakkere veren. Ik heb wel eens gehoord van mensen uit de racerij dat van de M42 de klepstelen wel eens willen breken.
maar ik zou dan ook voor de IS gaan zoals johndale zei.
En anders voor de 325 of 328.
Zo heeft de M44 dikkere klepstelen, strakkere veren. Ik heb wel eens gehoord van mensen uit de racerij dat van de M42 de klepstelen wel eens willen breken.
maar ik zou dan ook voor de IS gaan zoals johndale zei.
En anders voor de 325 of 328.
e36, 318IS M44 sedan, Montreal blauw, Bilstein B12 Pro kit. LPG G3, (individual uitvoering)