BMW M5 E60 vs BMW 550i E60
-
tophaar.nl
Re: BMW M5 E60 vs BMW 550i E60
En weet iemand iets over de mogelijkheden op de kombaan in lelystad ?
http://www.midland-circuit-lelystad.nl/
Gaan met die Banaan, zeg ik!
http://www.midland-circuit-lelystad.nl/
Gaan met die Banaan, zeg ik!
BMW Blijf - Maar - Werken tjaaa was toch niet anders geweest ook al heb je geen BMW dan zorgen ze er in Den Haag wel voor!
- fastfisico
Even terug naar de basis.
Ik denk dat het verschil redelijk meevalt. Zal echt niet zo zijn dat de M5 "eventjes" de 550i de oren wast.
Bij de 200 km/h zal er wel een gaatje geslagen zijn, denk ik.
Ik denk dat qua beleving een groter verschil is. Het janken van de V10 en de klappen van de SMG zullen een hoop doen voor de snelheidsbeleving.
Ingvar
Ik denk dat het verschil redelijk meevalt. Zal echt niet zo zijn dat de M5 "eventjes" de 550i de oren wast.
Bij de 200 km/h zal er wel een gaatje geslagen zijn, denk ik.
Ik denk dat qua beleving een groter verschil is. Het janken van de V10 en de klappen van de SMG zullen een hoop doen voor de snelheidsbeleving.
Ingvar
Downsizing..... waar gaat dat heen met BMW.......
-
tophaar.nl
Ik denk dat je helemaal gelijk hebt, de snelheids ervaring mis ik. Maar het soepele mis je in een M5
BMW Blijf - Maar - Werken tjaaa was toch niet anders geweest ook al heb je geen BMW dan zorgen ze er in Den Haag wel voor!
- fastfisico
Hmmmm, ik vind de v10 van de M5 erg soepel rijden. 50 km/h in de 7e versnelling is geen probleem.
Maar het echte geweld barst pas los na de 5000 toeren. Ik vind het echt een heerlijke motor, alleen s'ochtends is ie wat nukkig.
Ingvar
Maar het echte geweld barst pas los na de 5000 toeren. Ik vind het echt een heerlijke motor, alleen s'ochtends is ie wat nukkig.
Ingvar
-
tophaar.nl
Ik zou er echt een keer in willen rijden!
Het is gewoon simpel de M5 is een kanon en een 550i een kanon in schaaps kleren
-
pluisman
heb hiervoor een 645ci gehad en deze viel kwa verbruik heel erg mee, ondanks mijn stevige rijstijl rond de 1 op 8
echter hoe je de M5 ook rijd, verbruik is absurt, op lange stukken ( snelweg ed. ) moet je rustig doen om op de 1 op 7 te komen en de korte stukjes op binnenwegen, waar ik meestal rij is het gewoon 1 op 5 en dan moet je nog niet te gek doen.
echter hoe je de M5 ook rijd, verbruik is absurt, op lange stukken ( snelweg ed. ) moet je rustig doen om op de 1 op 7 te komen en de korte stukjes op binnenwegen, waar ik meestal rij is het gewoon 1 op 5 en dan moet je nog niet te gek doen.
- fastfisico
Ja, klopt!
Had bijna dezelfde waardes.
Als ik op bezoek ging naar mijn moeder, alleen snelweg, 1 op 7. En dan echt gewoon 110 waar je 110 mag en 120 en 130 waar dit toegestaan was.
Maar erger: Elke dag naar mijn werk, ongeveer 10 km, waarvan 6 km op een 80 km weg met een aantal verkeerslichten: 1 op 4,7.
Dat in combinatie met de dure verzekering en nog duurdere garantie verzekering heb mij doen besluiten om 'm weg te doen.
Blijft een enorme superwagen, echter met deze kosten (onderhoud meegerekend) kan je bijna een italiaans raspaardje rijden.
Hier ga ik dan ook maar voor sparen...
gr. Ingvar
Had bijna dezelfde waardes.
Als ik op bezoek ging naar mijn moeder, alleen snelweg, 1 op 7. En dan echt gewoon 110 waar je 110 mag en 120 en 130 waar dit toegestaan was.
Maar erger: Elke dag naar mijn werk, ongeveer 10 km, waarvan 6 km op een 80 km weg met een aantal verkeerslichten: 1 op 4,7.
Dat in combinatie met de dure verzekering en nog duurdere garantie verzekering heb mij doen besluiten om 'm weg te doen.
Blijft een enorme superwagen, echter met deze kosten (onderhoud meegerekend) kan je bijna een italiaans raspaardje rijden.
Hier ga ik dan ook maar voor sparen...
gr. Ingvar
-
pluisman
ik krab mezelf laatste weken ook regelmatig achter mijn oren.
verhaal is inderdaad dat je met een oud model 5 serie rijd met de kosten van een super exoot, kwa onderhoud en verbruik dan tenminste
Heb de auto een jaar en enkele kleine reparatie's gehad, zelf gedaan, echter onderdelen prijzen zijn belachlijk
verhaal is inderdaad dat je met een oud model 5 serie rijd met de kosten van een super exoot, kwa onderhoud en verbruik dan tenminste
Heb de auto een jaar en enkele kleine reparatie's gehad, zelf gedaan, echter onderdelen prijzen zijn belachlijk
-
tophaar.nl
Nou ik ben blij dat jullie dit zeggen want ik krap mijn eigen achter mijn oren als ik een M5 zie rijden en vooral hoor rijden
.
Maar de kosten van het onderhoud en verbruik zijn inderdaad hetzelfde als een Ferrari Modena 360.....en dan zou ik mijn oren eraf krabben
Maar M5 rijders ik zeg, geniet ervan je hebt een beeeest kwa power en geluid!
Als je twijfelt kom maar een keer langs dan mag je in mijn 550i rijden en zul je dat allemaal missen omdat ie zo lief is
Dan mag je ook een keer in mijn vrouw der Abart 500 met grotere Turbo (210pk en 320nm) rijden dat is zeker ook zo leuk.
Maar alleen onder de voorwaarde dat ik dan een keer in dat beest mag sturen
Ik zit in eindhoven en je bent welkom.
Groeten Sal
Maar de kosten van het onderhoud en verbruik zijn inderdaad hetzelfde als een Ferrari Modena 360.....en dan zou ik mijn oren eraf krabben
Maar M5 rijders ik zeg, geniet ervan je hebt een beeeest kwa power en geluid!
Als je twijfelt kom maar een keer langs dan mag je in mijn 550i rijden en zul je dat allemaal missen omdat ie zo lief is
Dan mag je ook een keer in mijn vrouw der Abart 500 met grotere Turbo (210pk en 320nm) rijden dat is zeker ook zo leuk.
Maar alleen onder de voorwaarde dat ik dan een keer in dat beest mag sturen
Ik zit in eindhoven en je bent welkom.
Groeten Sal
Ik herken de verschillen in beleving tussen de 550i en M5 (beide Touring versie), het gejank van de V10 en de klappen in de SMG bak. Daarnaast had ik bij ieder schakelmoment, ook boven de 200 km/u, het gevoel dat de M5 een fractie van een seconde "stil viel" zodat er een katapult aangespannen kon worden die je iedere keer opnieuw lanceerde. Met de Duitse Autobahn in de achtertuin was dat lekker uitleven. Een M5 is zeker wel iets sneller, maar echt veel sneller dan mijn 550i voelde het niet. Ik vond de E61 M5 dan ook geen alternatief voor de 550i, gewoon te onrustig voor dagelijks gebruik. Om over het brandstofgebruik nog maar te zwijgen.
De F10 M5 gaf mij een veel positievere ervaring, minder verbruik en "comfortabeler"
Minder extra-vagant dan zijn voorganger, dat zeker wel.
En zonder twijfel: een M5 met V10 wordt een collectorsitem, want zo'n (fenomenaal) motorblok in een sedan of touring zal nooit meer terug komen
De F10 M5 gaf mij een veel positievere ervaring, minder verbruik en "comfortabeler"
Minder extra-vagant dan zijn voorganger, dat zeker wel.
En zonder twijfel: een M5 met V10 wordt een collectorsitem, want zo'n (fenomenaal) motorblok in een sedan of touring zal nooit meer terug komen
- fastfisico
Heb gisteren mijn 545i touring geleverd gekregen.
Kan nu dus het verschil voelen tussen de M5 en een 545i.
Nou, die is er dus duidelijk! Even vanuit stilstand lijkt de 545i iets sneller te zijn, echter dat is van zeer korte duur.
En dan heb ik het over het verschil in snelheid.
Het verschil in beleving is nog veel groter. Komt niet alleen door het hogere vermogen en het V10 gejank maar ook door de smg bak.
De M5 is gewoon van een ander kaliber.
Maar ik ben ook zeer te spreken over de 545i; lekker soepel, je kan leuk met het verkeer meekomen en met mijn Hartge einddemper ook een lekker geluidje.
En heel belangrijk: een stuk minder kostbaar om mee te rijden.
Gr. Ingvar
Kan nu dus het verschil voelen tussen de M5 en een 545i.
Nou, die is er dus duidelijk! Even vanuit stilstand lijkt de 545i iets sneller te zijn, echter dat is van zeer korte duur.
En dan heb ik het over het verschil in snelheid.
Het verschil in beleving is nog veel groter. Komt niet alleen door het hogere vermogen en het V10 gejank maar ook door de smg bak.
De M5 is gewoon van een ander kaliber.
Maar ik ben ook zeer te spreken over de 545i; lekker soepel, je kan leuk met het verkeer meekomen en met mijn Hartge einddemper ook een lekker geluidje.
En heel belangrijk: een stuk minder kostbaar om mee te rijden.
Gr. Ingvar