ventilatie bmw e90

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
glenn318d

ventilatie bmw e90

Bericht door glenn318d » 21 jul 2012, 20:59

Hallo,

Ik heb een bmw e90 waarvan de ventilatie altijd raar doet.
Plots begin deze warm op de voorruit te blazen zonder dat dit gevraagt word en dan blijft ie ook op die voorruit blazen heel de tijd en krijg je dit ook niet koud. Al zet je ze beide op 16°C dit blijft hetzelfde.
Nu wanneer ik de accu even afleg is dit soms terug in orde maar komt altijd bijna onmiddellijk terug.
Heb al de menging lucht klep links vervangen zonder resulaat.

Iemand hier een idee wat het probleem zou kunnen zijn of iemand die een gelijkaardig probleem gehad heeft?

Mvg Glenn

willem-57

Re: ventilatie bmw e90

Bericht door willem-57 » 27 aug 2012, 07:28

Mijn ventilator/kachel doet ook raar, gaat uit zichzelf hard en dan weer zacht. Soms blaast ie rustig terwijl ie op de hoogste stand staat. Zelf denk ik dat het de kachelweerstand is, ofwel de egel.

Misschien bij jouw ook een kapotte kachelweerstand, komt nl regelmatig voor.

Micha

Bericht door Micha » 30 aug 2012, 20:55

Als dit zo is trouwens, wel raar dat BMW nog steeds dit "zwakke" punt niet aanpakt dan!

willem-57

Bericht door willem-57 » 03 sep 2012, 16:17

Mijn probleem is verholpen, wat bleek....mijn accu was bijna op! Deze kon dus onvoldoende stroom leveren. Ook mijn achteruitverwarming deed het niet. Deze wordt door het systeem in je auto automatisch uitgeschakeld wanneer je accu weinig sap meer heeft, goed system dus, want een achterruitverwarming verbruikt idd veel stroom. Dealer heeft de nieuwe accu onder garantie geleverd. :duim:

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E90 / E91 / E92 / E93) Techniek”