Heb even gezocht in het archief op het forum, maar kon hier verder weinig over terugvinden. Vandaar dat ik dit topic start. Sinds kort zit er een lichte ratel onder mijn motorkap wanneer ik de auto koud start. Als de auto eenmaal wat meer op temperatuur begint te komen (dus uit het blauwe gedeelte raakt) is de ratel weg. Als ik de auto daarna weer start en de motor nog steeds op temperatuur is, is er ook geen sprake van een ratel, tikje of ander geluidje.
Toen ik hem vorig jaar kocht (±170k km) was dit nog niet het geval, maar mijn collega (heeft destijds een E36 318i touring gehad) had het ook en die zei dat het de kettingspanner kon zijn. Op internet kom je verschillende oplossingen tegen, van de grootste rampscenario's tot enkel een olieservice (waar de auto binnenkort overigens aan toe is, laatste blokje en 183.xxx km).
Hebben jullie hier ervaring mee en een idee wat het kan zijn? En wat zal een richtprijs kunnen zijn voor reparatie? Ik blijf een arme student met een dure hobby natuurlijk
Alvast dank!
Groet,
Bob