Stotteren/inhouden

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
SDMSIM

Stotteren/inhouden

Bericht door SDMSIM » 01 jul 2012, 19:03

Dag allemaal,

Ik was net even een stukje rijden met mijn 318is uit 1995 en nadat ik hem goed heb warm gereden trapte ik hem eventjes op zijn staart. Toen ik vervolgens weer op normale snelheid reed voelde ik dat de auto ging stotteren en bij het gas geven inhield. Nu heb ik wel nog gewoon naar huis kunnen rijden, maar klonk het toch niet helemaal lekker. Bij het gas geven hield hij in en ging ik zeg maar schokkerig naar een hogere snelheid. Ook qua geluid klonk het niet helemaal goed, maar ik kan het zelf niet echt verklaren. Iemand misschien een idee?

Auto is verder goed onderhouden en wordt niet heel vaak op zijn staart getrapt, dus niet dat jullie denken dat dit elke keer het geval is. Ik zat zelf te denken aan brandstofpomp of misschien valse lucht?

Alvast bedankt!

Beens1

Re: Stotteren/inhouden

Bericht door Beens1 » 01 jul 2012, 21:33

Ik zou inderdaad eerst optie twee (valse lucht) uitsluiten.
Even alle slangetjes nalopen, ook alle ribbels van de rubberbalg.

Denniz0229

Bericht door Denniz0229 » 02 jul 2012, 11:13

Je sloopt wel veel he de laatste tijd :P

maar zou inderdaad eerst valse lucht checken.
uit ervaring zou ik eerst zoeken rondom de gasklep en slangen die daar heen gaan.

ps: als je voortaan haast hebt met uitparkeren op het kerkplein, let er dan ff op dat je niet me vriendin half onder je auto hebt ;)
Afbeelding

SDMSIM

Bericht door SDMSIM » 02 jul 2012, 18:24

Ja is weer hopeloos de laatste tijd...maar idd je vriendin stond een beetje in de weg geloof ik ;) biedt haar maar mijn excuses aan! De thermostaat begon het ook opeens vreemd te doen, die ging niet helemaal meer naar het midden. Nu is er laatst rode koelvloeistof bijgegoten en volgens mij had ik normaal blauwe. Kan dit kwaad?? Wat betreft die valse lucht moet ik nog ff kijken ja super irritant weer maar goed :(

Denniz0229

Bericht door Denniz0229 » 03 jul 2012, 09:41

Koelvloeistof door elkaar kan geen kwaad, mits je gewoon een neemt die tot -20 o.i.d. aan kan.

en laat maar even weten dan of je slangen o.i.d. kapot zijn, dan vertel ik je wat het mag kosten en kan je het daarvoor laten maken ;)
Afbeelding

SDMSIM

Bericht door SDMSIM » 07 jul 2012, 08:20

Hihi bedankt (A) gelukkig viel het allemaal mee! Er was een bougies gebarst, terwijl deze pas een jaar oud is. Dus Bryan gaat proberen of er nog garantie op zit :P er zit nu een oude in, dus ik kan weer heerlijk (en vooral rustig) cruisen ;)

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”