BMW 318 I (2 ltr) plotselinge motorstop, tijdens rijden

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
rcdeursen

BMW 318 I (2 ltr) plotselinge motorstop, tijdens rijden

Bericht door rcdeursen » 18 jun 2012, 13:33

Goedemiddag,
Ik ben nieuw op dit forum en signaleer het volgende incident...
Mijn BMW 318 I (2 ltr) is 10 jaar oud met nog geen 88.000 echte km's op de teller.
Ik reed op 17 juni met 80 km naar huis. Plotseling gingen alle lampjes branden, die je normaal ziet bij het starten. De motor stopte ermee. Na ca. 1 minuut geprobeerd te starten, jawel dat lukte. 1 km gereden, zelfde euvel. Daarna weer kunnen starten en 5 km naar huis gereden, zonder probleem. Vandaag 25 km gereden zonder probleem.
BMW gebeld en gevraagd hoe dit zou kunnen ontstaan? Ik kreeg als mogelijke fout "Nokkenassensor of krukassensor". Vraag: Is dit een bekend BMW probleem? Zijn er mogelijk nog andere opties, die het probleem kunnen veroorzaken?

Fitch

Re: BMW 318 I (2 ltr) plotselinge motorstop, tijdens rijden

Bericht door Fitch » 18 jun 2012, 19:14

Gaat wel om een E46 hier, maar toch even het volgende:

Laat de wagen eerst eens uitlezen, dan weet je al een stuk meer.

Afslaan en dan weer starten kan ook wijzen op een temperatuurprobleem in bobine / toerental sensor (BDP-sensor, krukas positie sensor). Denk zelf eigenlijk aan krukassensor, is wel "redelijk" bekend fenomeen bij een E46 naar ik hoor..

rcdeursen

Bericht door rcdeursen » 20 jun 2012, 16:44

Geachte heer Fitch...
Dank voor uw snelle response. U had gelijk...het bleek te gaan om een defecte krukassensor!
Blijkt een bekend euvel bij dit type motor.
BMW maandag gebracht, was dinsdag, aan het eind v.d. middag klaar. Rekening: € 515.
Vandaag opgehaald, thuis gekomen even gekeken naar oliepeil en wat schetst mijn verbazing: de kunststof afdekplaat zat niet goed vast. (Met de hand heen en weer te bewegen). Kon dus terug naar de garage... weer 50 km! Daar hebben ze er een ander boutje ingezet met een ringetje. "Sorry voor het heen en weer rijden". Erg slordig!!

Mt. vr. grt.,
rcdeursen

Fitch

Bericht door Fitch » 22 jun 2012, 11:50

Fijn om te horen dat het opgelost is ! Weer een gezonde Bimmer erbij !
Wel erg slordig dat ze zoiets vergeten in de garage, was het bij de dealer?

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”