kabelboom airco,

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
bimmer-jeroen

kabelboom airco,

Bericht door bimmer-jeroen » 04 mei 2012, 17:47

Hallo iedereen,

Zoals jullie mischien al opvalt open ik redelijk wat topics over swappen van 316 naar 318is
nu kan ik aan een motor komen die nog in de auto zit en nog loopt. Maar deze auto heeft geen climate control..
en ook geen airco.
Nu is het climate control geen ramp, alleen hoe gaat dat met de airco? Mis ik dan de stekkers voor de pomp en airco drukschakelaar? Of is dit ergens toch voorbereid?

Gr Jeroen.
e36, 318IS M44 sedan, Montreal blauw, Bilstein B12 Pro kit. LPG G3, (individual uitvoering)

AdE39

Re: kabelboom airco,

Bericht door AdE39 » 05 mei 2012, 13:39

Hallo beste Jeroen,

De auto waar de andere motor word ingebouwd, zit daar wel standard airco in dan?
Indien dit zo is, dan heeft u enkel de componenten mar over te bouwen naar de andere motor, want dan zit de kabelboom al in de auto.

Gaat het net andersom, van een auto met airco naar een auto zonder airco, en er zit helemaal geen kabelboom in voor de airco, dan zal u helaas de kabelboom moeten gaan plaatsen, maar ook alle onderdelen incl. de onderdelen achter het dashboard.
Het is een aardige klus, maar in feite betaalt deze zich terug met een heerlijk klimaat in uw auto als het warm weer is.
De keuze zal u helemaal zelf moeten maken, hoeveel werk ju er van maakt.
Het scheelt natuurlijk wel, als u dit allemaal doet voordat de motor word ingebouwd, u kan overal beter bij.
En vooral bij het schutbord.

Succes met uw Swap, wel een erg mooi project om te doen :duim: .

Met vriendelijke groet,

Ad

bimmer-jeroen

Re: kabelboom airco,

Bericht door bimmer-jeroen » 07 mei 2012, 21:57

Hallo AdE39,

Ik heb zelf clima met airco,
alleen nu ga ik dus naar een M42 zonder airco,
(maar de motorcomputer die schakeld toch uiteindelijk de airco in (als jij op het knopje geduwd hebt, en laat de motor 100toeren meer draaien en registreerd de waardes van de drukschakelaar. Zodat wanneer de druk te hoog wordt hij de pomp ``tijdelijk`` uitschakeld? )

Danku voor het meedenken,
Gr Jeroen,
e36, 318IS M44 sedan, Montreal blauw, Bilstein B12 Pro kit. LPG G3, (individual uitvoering)

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”